Snelheid downloaden aanzienlijk lager dan werkelijke speed

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even terugkomend op mijn vorige post (zie: Trage verbinding door provider of nieuwsgroepen?).

Feiten:
Kabelabbonement Zeelandnet van 20 Mbps.
Abbo bij Eweka via newsreader87.
Downloaden via Newsleecher met 8 draadjes
Kabelmodem Webstar Scientific Atlanta
Router D-Link DIR-655 Wireless-N Gigabit
Apple Mac Mini.

Naar aanleiding van mijn vorige bericht heb ik een FTP Cat6 kabel aangeschaft en direct in de router geprikt en naar MacMini. Draadloze verbinding blijft wel bestaan voor alleen laptop en draadloos printen. Vast verbinding nu dus tussen Mac en Router. Kabellengte ca. 10 meter. Speedtest.net geeft een gemiddelde downloadsnelheid van 10,5 Mbps. Ik zit op nog geen 50 meter afstand van de centrale kast van provider..
Hoe kan dit nu? Daarnaast haalt Newsleecher maar een max. download speed van net iets over de 2MB. Met andere woorden een tiende van mijn werkelijke snelheid. Ingestelde snelheid newsleecher heb ik op 50MB gezet dus daar kan het ook niet aan liggen. Iemand enig idee of ik ergens een instelling moet veranderen of wat de reden zou kunnen zijn van lage snelheid? Routerinsteling? Modeminstelling? Alle tips welkom!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:50
20mbit/s is gelijk aan ongeveer 2 mbyte/s dus het lijkt me wel te kloppen. Of haal je nu de mb's door elkaar?

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Geen idee wat dit in WL doet, misschien dat m'n collega's er wat mee kunnen :)

WL --> IH

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar zit ik altijd mee te stoeien moet ik toegeven. Zeelandnet zegt 20Mbps en speedtest.net geeft mij 10,5Mbps. De helft dus... Newsleecher geeft weer 2MB/s. Dat klopt overall dan toch niet? Of reken ik nu mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 17:14
Misschien ligt de bottleneck niet bij jouw, maar bij de uploadende kant: je leecher. Als deze niet snel genoeg kan uploaden kun jij het ook niet snel downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Kijk op welke snelheid je router staat. Dat in combinatie met Usenet (op SSL!!!) geeft een goede indicatie.

Speedtesten vertrouw ik niet zo.

Als je zegt dat je 20Mbit hebt dan deel je dat door 8. 20Mbit / 8 = 2.5MB (let op de grote 'B'). Ik weet niet wat de lijnbezetting bij jouw in de buurt is maar 2MB / sec is goed voor wat ze adverteren. Overigens: afstand tot de centrale maakt afaik niet zo fel uit bij Kabel als bij ADSL hoor.
ShitHappens schreef op maandag 07 juni 2010 @ 08:36:
Misschien ligt de bottleneck niet bij jouw, maar bij de uploadende kant: je leecher. Als deze niet snel genoeg kan uploaden kun jij het ook niet snel downloaden.
TS download via Usenet, daar staat alles op een centrale server, niet distributed gelijk BitTorrent :)

Overigens: Probeer www.xlned.com eens uit, misschien gaat die sneller. En vergeet SSL niet bij Eweka/XLNed. Dan kunnen ze geen packet analysis uitvoeren, en kunnen ze je verkeer ook niet cappen :)

(SSL = op poort 443 en in je applicatie SSL aanvinken)

[ Voor 43% gewijzigd door Snake op 07-06-2010 08:39 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:51

_Apache_

For life.

2MB/s*8 = 16Mbit/s wat zeer respectabel is voor ADSL2+.

Doe eens de 1000MB test op speedtest, of test via andere snelheidsmeters. Een korte meeting bij Speedtest zit er vaak flink naast.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok. dus dan klopt het toch en zit ik zelf dus fouten te maken met MB, Mbps etc....Valt me wel tegen eerlijk gezegd en de kosten bij Zeelandnet voor een abbo hoger is aanzienlijk. Voor EURO 20,00 per maand krijg je 30Mbps extra. Oftewel, als ik het goed begrijp, gaat mijn download speed Newsleecher dan van 2 naar 6MB/s ofzo. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

30Mbit + 20Mbit = 50Mbit (als ik goed kan tellen :P ).

Dat / 8 is 6.25MB / sec. Pak dat je daar 5 van haalt (moet mogelijk zijn :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:45
Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 08:42:
Ok. dus dan klopt het toch en zit ik zelf dus fouten te maken met MB, Mbps etc....Valt me wel tegen eerlijk gezegd en de kosten bij Zeelandnet voor een abbo hoger is aanzienlijk. Voor EURO 20,00 per maand krijg je 30Mbps extra. Oftewel, als ik het goed begrijp, gaat mijn download speed Newsleecher dan van 2 naar 6MB/s ofzo. Toch?
Als je het bijpassende abonnement het aankan. Want ik weet niet hoe dat bij newsleecher gaat maar bijbijvoorbeeld XLNed krijg je een max hoeveelheid mb/s. Maar met 50Mb/s zou je ongeveer 6MB/s moeten halen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:17

Lulukai

God's gift to women

Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 08:42:
Voor EURO 20,00 per maand krijg je 30Mbps extra. Oftewel, als ik het goed begrijp, gaat mijn download speed Newsleecher dan van 2 naar 6MB/s ofzo. Toch?
Ja, dat is de theorie. Maar dan moet je zorgen dat je alles goed geregeld hebt in huis. Via een brakke draadloze verbinding ga je die 6MB/s nooit halen, bekabeld zijn er natuurlijk geen problemen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

50Mbit zou zo'n 5-6MB/s moeten halen ja, hangt een beetje van de overhead af.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt. Worstel alleen een beetje met de vraag of dit verschil die 20 euro per maand wel waard is.....Ik trek redelijk veel binnen en Newsleecher staat bijna dag en nacht te pruttelen. Meer snelheid=altijd fijn maar 12*20 euro, EURO 240 per jaar extra weer minder fijn! Ik heb geen vaste telefoonlijn en in Zeeland is er dan volgens mij weinig goedkoper maar toch betrouwbaar alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Je moet je afvragen of alles wat je download wel gekeken wordt ;) Maar goed, dat is een andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is inderdaad meer persoonlijk. Je hebt gelijkt! Weer een hoop helder en mijn dank daarvoor. Kan op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Het algemeen beleid #topiceinde Opgeloste topics worden niet gesloten :)
# Opgelost: Je hebt een probleemtopic geopend en het is opgelost. Post dan altijd op welke manier je het hebt opgelost. Op deze manier is het voor een volgende lezer ook makkelijker een oplossing te vinden. Post ook als je het uiteindelijk hebt 'opgelost' door middel van een herinstallatie of format. Opgelost betekent niet dat het topic daarna op slot moet.

Pagina: 1