Toon posts:

AMD of Celeron

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wegens het crashen van mijn CPU wil ik een nieuw moederbord + CPU kopen. Na wat rondvragen en lezen blijven er 2 combinaties over.

1. Asus P5A + AMD k6-2 450 of 500
Kost circa 450,-
2. Abit BE-6 + Celeron 400 of 433
Kost circa 550,-

Op zich zit er niet zoveel prijsverschil in. Mijn vraag is: Welke van deze combinaties kan ik met een vrij eenvoudige koeling het beste overklokken? Dus welke van deze combinaties is aan te raden? Qua prijs maakt het mij niet zoveel uit.

Thanks

Verwijderd

Asus k7M + AMD athlon 600 :)
Samen 900 piek.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
De Celeron is goed te overklokken, en de AMD gewoon *niet*...
dus je kunt beter de celeron nemen.

Verwijderd

De AMD's verschillen heel erg wat overklok-mogelijkheden betreft. Ik heb een K6-2-300@400 gehad zonder problemen, maar een andere kon niet eens 33MHz hoger geklokt worden (3.5*95 -> error).

Bovendien zal de Celeron toch wat beter presteren als het je vooral om games gaat.
Dus...

Maar eh, om nou 550 piek uit te geven aan een nieuwe Celeron... kun je niet ergens een 2ehands Athlon+mobo op de kop tikken ofzo?

Verwijderd

De Celeron is goed te overklokken, en de AMD gewoon *niet*...
dus je kunt beter de celeron nemen.
Dikke grote bullshit dus.

Zeker in combinatie met de P5A is de AMD heel lekker over te klokken, zoals de mijne 500@550 en rete stabiel.

En als je ook nog eens kijkt op www.hardwareforum.net , dan zie je dat iemand de P5A voor 125 pieken aanbied, ben je nog goedkoper uit! :)

Verwijderd

De Celeron is gewoon sneller dan de K6-2 en k6-3. Vooral in games.

Verwijderd

Snuffie: Heel lekker is toch wat te veel van het goede. 50 mhz is nu niet iets om de vlag meteen voor buiten te hangen. 50 mhz is meestal wel te halen met een k6-2.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ik vind het moeilijk, en zou persoonlijk gaan voor een tweedehands setje. Of je geeft dan minder geld it voor hetzelfde, of je hebt betere prestaties (lees snellere proc) voor de zelfde prijs.

Verwijderd

50 mhz is meestal wel te halen met een k6-2.
En ook meteen het meest maximale ;)

Maar wat ik wil aangeven is dat je voor (veel) minder geld beter een AMD 500 kan halen ipv een Celeron.
Ik zag dat die 500 al voor rond de 180 de toonbank overgaat, en een mobo is zo op de kop te tikken voor weinig.

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05 20:18
Met overklokken rekenen we in percetages van de orginele snelheid
een 300@450 50%
een 333@500 50%
een 366@550 50%
50% overklokken met een K6 wil nog wel een vaker niet lukken dan wel.
hier vindt je een database met cpu's en hoever ze zijn overgeklokt

Paradigm: Shift happens.

• Daylights
  • Laatst online: 01-09 15:20

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Lightning Bolt: het is allemaal niet zo'n moeilijke keuze. Ik heb nog een Celeron 500 CPU + heatsink + Asus Mel C mainbord voor je liggen. Nieuw in doos met nog ruim 7 maanden garantie.

vraagprijs: ƒ400,-

(Even ter informatie: 500@625 draait al heel stabiel met de originele heatsink)

Als je interesse hebt: contact me.

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Als je dat weet is ie dus niet "nieuw in doos", en wie koopt er tegenwoordig in godsnaam nog een S370 MOBO met LX chipset (dat klinkt als een spice-girl :P),"lekker tweaken" !

Een cliche is ooit origineel begonnen

• Daylights
  • Laatst online: 01-09 15:20

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Ja hoor es... waarom denk je dat ik hem verkoop?? Draai zelf een Athlon 500@750. Schiet toch ietsie meer op... Had al spijt van die Celeron een dag nadat ik hem gekocht had. Maar het kan zijn dat er nog mensen zijn die er wel in geïntersseerd zijn?
Pagina: 1