Ik heb sinds 1,5 jaar een Asus P5Q3 (non-deluxe) moederbord in mijn kastje hangen met daarop een Intel Core Quad Q9550 en Corsair Dominator CL8 1600mhz DDR3. Nu heb ik er al een tijd last van dropouts in me systeem en een enorme latency. Zelf bij het afspelen van een mp3 valt het geluid even weg en komt na een paar seconden weer terug (ong. hetzelfde als bij een radiostream als hij elke keer moet bufferen) en dit zelfde probleem heb ik ook in me produceer software wanneer ik op spacebar (start) druk dan blijft hij even hangen en na een seconden of 5 tot 10 (dit varieerd) start hij pas. Dit zijn latencies die niet acceptabel zeker gezien het feit dat ik een dure professionele FireWire geluidskaart gebruik dus daar ligt het niet aan. In het begin had ik van OCZ een Reaper kit gekocht met een latency van 6CL en een snelheid van 1333mhz. Deze begon raar te doen in memtest. Vervolgens contact gehad met OCZ een RMA procedure gestart en me geheugen opgestuurd. Helaas maken ze de Reaper niet meer zoals ik deze had dus kreeg ik de Platinum serie deze stond overigens wel op de QVL van Asus. Na uitvoerig alles ingevoerd te hebben in de bios zoals timing en voltage enz enz......bleef ik dit probleem houden gepaard met blauwe schermen. Toen weer contact opgenomen met OCZ en weer het geheugen opgestuurd. Vervolgens kreeg ik weer een nieuw setje OCZ platinums binnen maar ook dit mocht niet baten. Dus ik mijn geheugen gekocht omdat ik dacht dat OCZ gewoon minder compatibel is met mijn type Asus plank. Dus heb ik besloten is een ander merk te proberen dit omdat ik deze wel vertrouw in combinatie met Asus. Dus ik een setje Corsair Dominatiors besteld en vervolgens uitgeprobeerd maar nog steeds bleef ik deze happers houden tijdens het afspelen van muziek en dergelijken. Toen schoot me iets te binnen is mijn hardeschijf toevallig niet aan het overlijden? Dit kan vaak ook lijden tot een bottleneck in je systeem. Dus ik een nieuwe Samsung 1TB schijf gehaald in de winkel, alles overgezet en een nieuwe Windows installatie erop. Vervolgens alle drivers en de hele ratteplan er weer opgezet, start ik vervolgens een mp3 in en 1 minuut lang ging het goed en hoppa weer een dropout in de muziek. Nu snap je wel dat ik nog maar 1 onderdeel de schuld kan geven en dat is mijn moederbord 
Wie kan mij nog bij staan in advies want zoals je wel kan lezen ben ik behoorlijk radeloos hoe wat en nou?
Ik zal voor de techneuten even een lijstje maken met mijn gear:
- Asus P5Q3 (non-deluxe met laatste bios 1001)
- Intel Core Quad Q9550
- Corsair Dominator CL8 1600mhz (manueel ingesteld op 8-8-8-24 1.64v 1600mhz)
- XFX Geforce 9800GTX+ 512MB DDR3
- Antec 750 watt high-end voeding
- TC electronics konnekt 24D professionele fiwi audio interface
Wie kan mij nog bij staan in advies want zoals je wel kan lezen ben ik behoorlijk radeloos hoe wat en nou?
Ik zal voor de techneuten even een lijstje maken met mijn gear:
- Asus P5Q3 (non-deluxe met laatste bios 1001)
- Intel Core Quad Q9550
- Corsair Dominator CL8 1600mhz (manueel ingesteld op 8-8-8-24 1.64v 1600mhz)
- XFX Geforce 9800GTX+ 512MB DDR3
- Antec 750 watt high-end voeding
- TC electronics konnekt 24D professionele fiwi audio interface