Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een hp nx9010 laptop staan die de laatste tijd erg vreemd doet.
Als de laptop in windows xp is opgestart dan doen het toetsenbord en de touchpad heel raar ze stotteren zeg maar.
Toetsenbord en muis reageren pakweg een seconde niet meer.
Maar als ik een extern toetsenbord en muis aansluit dan heb ik totaal geen problemen.
Als ik dan taakbeheer erbij pak zie ik ook elke seconde het cpu gebruik van 0 naar 18% stijgen en direct weer terug naar 0.
Maar als ik dan tussen de processen kijk zie ik niks vreemds staan.
Wat zou dit in hemelsnaam kunnen zijn de hdd is al een x vervangen alleen om te kijken of het iets van verschil maakte.
Moet ik nu de laptop open schroeven of wat moet ik doen??
Hij heeft altijd prima gewerkt nooit dergelijke problemen mee gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin eens met de hardware te testen door op te starten van een live CD. Doe een virusscan. Wat heb je zelf al geprobeerd?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb er nu linux ubuntu opgezet.
Het werkt nu wel geen problemen maar ik wil eigenlijk gewoon windows hebben.
Hoe kan het nu zijn dat er bij linux geen problemen zijn en bij windows wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 12:19:
heb er nu linux ubuntu opgezet.
Het werkt nu wel geen problemen maar ik wil eigenlijk gewoon windows hebben.
Hoe kan het nu zijn dat er bij linux geen problemen zijn en bij windows wel?
Dan herinstalleer je Windows toch? Blijkbaar is er iets misgegaan in je Windows (drivers of software).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik al een paar keer geprobeerd voordat ik linux erop had gezet maar ik wil het opzich nog wel een x proberen maar ik geef het een kleine kans dat het nu wel ineens opgelost kan zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Lijkt iets te maken hebben met interrupts. Heb je al eens geprobeerd de batterij er uit te halen, te experimenteren met BIOS-settings of in Windows bepaalde hardware te disablen?

De beschrijving lijkt namelijk erg hard op een hardware-issue, maar het is gek dat het in Ubuntu dan wel werkt.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op maandag 07 juni 2010 @ 12:52:
Lijkt iets te maken hebben met interrupts. Heb je al eens geprobeerd de batterij er uit te halen, te experimenteren met BIOS-settings of in Windows bepaalde hardware te disablen?

De beschrijving lijkt namelijk erg hard op een hardware-issue, maar het is gek dat het in Ubuntu dan wel werkt.
Het leuke aan de bios van deze laptop is dat er echt bijna helemaal niks veranderd kan worden en er is dus ook nog nooit aangezeten.
Maar ik gooi er nu maar even windows xp pro op om te kijken of het is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica