• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-02 21:49
Beste GoT'ers,

Gisteren kwam dan eindelijk mijn nieuwe 100 hertz full hd lcd tv binnen. Prachtig ding en 100 hertz is echt een genot voor het oog.

Nu heb ik mijn pc via een vga kabel op de tv aangesloten en nu vraag ik mij af hoe het met de 100 hertz techniek zit. Als ik namelijk een film van mijn PC afspeel heb ik het idee dat de videokaart en niet de tv vrijwel volledig de verwerking van het beeld tot zich neemt. In het beeldmenu van de tv stond ook dat 100 hertz was uitgeschakeld, en deze optie was ook donker grijs wat betekend dat ik de optie niet aan kan passen.

Is er een manier om toch films via mijn pc 100 hertz te bekijken? Werkt het wellicht als ik de PC middels een HDMI kabel aansluit, dus digitaal hdmi versus analoog vga (ga binnenkort een nieuwe pc bestellen)?

Of moet het toch echt middels het netwerk (DLNA streaming)?

Alvast bedankt voor uw reactie.

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-02 06:38

Appie

F1RST Racing

PC -> beeldscherm op 100hz zetten? Als je via VGA verbindt kan het zijn dat je tv ingang dat niet ondersteunt, wanneer je een hdmi kabel gebruikt dan kan dat waarschijnlijk wel zonder problemen. Althans dat werkte voor mij aangezien ik een 32" Full HD TV als primaire monitor heb.

[ Voor 3% gewijzigd door Appie op 07-06-2010 00:11 ]

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:44

QinX

Shai-Hulud

Volgens mij schaalt een 100hz tv intern de snelheid op en kun je dat in niet voor je PC gebruiken.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Verwijderd

QinX schreef op maandag 07 juni 2010 @ 00:16:
Volgens mij schaalt een 100hz tv intern de snelheid op en kun je dat in niet voor je PC gebruiken.
Yup.

• IngamerX
QinX schreef op maandag 07 juni 2010 @ 00:16:
betekend dit dat ik dus alleen via netwerk, hardeschijf of usb films 100 hertz kan kijken?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

IngamerX schreef op maandag 07 juni 2010 @ 15:46:
[...]

betekend dit dat ik dus alleen via netwerk, hardeschijf of usb films 100 hertz kan kijken?
Nope, geen enkele film is op 100Hz uitgebracht... Dus dan zal alsnog de TV intern naar 100Hz gaan converteren.

/edit: ik zou me even verdiepen in je handleiding en de verschillende formaten van beeld die op deze wereld bestaan.

[ Voor 15% gewijzigd door MAX3400 op 07-06-2010 15:48 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Superfly04
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-11-2025
Niet als je je tv via hdmi aansluit op je pc (of andersom }:O )
Behalve dat films geen 100hz zijn dan :).

[ Voor 55% gewijzigd door Superfly04 op 07-06-2010 15:50 ]

• IngamerX
Oké misschien moet ik het nog eventjes iets duidelijk proberen voor te leggen :P

De pc is via vga aangesloten op de 100 hertz tv. Mijn tft monitor is aangesloten middels DVI.

100 hertz staat in het menu van mijn tv op uitgeschakeld, en ik kan 100 hertz ook niet inschakelen.

Dit betekend dus dat de beelden die de videokaart van mijn pc aan de tv doorgeeft met 50 hertz worden weergegeven op de tv. Als ik dus een 1080p film via WMP afspeel, dan wordt de film gewoon met 50 hertz weergeven.

Ik wil graag dat de beelden vanaf mijn pc met 100 hertz op de tv worden weergegeven. Als ik dan dus een 1080p film met WMP afspeel, dat deze film ook met 100 hertz wordt weergeven. Maar ook als ik een venster verplaats wil ik dat dit met 100 hertz wordt weergeven (dus een vloeiender verloop). En stel dan dat ik het venster van mijn tv af doorsleep naar mijn tft monitor, dan zou het venster op mijn tv dus vloeiender moeten lopen als op mijn tft monitor.

Is dit mogelijk?

• simonr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08-2025
Blijkbaar niet via VGA, aangezien het in het menu van je tv niet ingeschakeld kan worden. Lijkt me duidelijk.
Het kan dat de tv dit wel kan met een signaal wat je via HDMI aanbiedt, probeer het eens ;).

Zoals Appie ook al zei:
Appie schreef op maandag 07 juni 2010 @ 00:07:
Als je via VGA verbindt kan het zijn dat je tv ingang dat niet ondersteunt, wanneer je een hdmi kabel gebruikt dan kan dat waarschijnlijk wel zonder problemen. Althans dat werkte voor mij aangezien ik een 32" Full HD TV als primaire monitor heb.

Verwijderd

IngamerX schreef op maandag 07 juni 2010 @ 17:47:
Oké misschien moet ik het nog eventjes iets duidelijk proberen voor te leggen :P

De pc is via vga aangesloten op de 100 hertz tv. Mijn tft monitor is aangesloten middels DVI.

100 hertz staat in het menu van mijn tv op uitgeschakeld, en ik kan 100 hertz ook niet inschakelen.

Dit betekend dus dat de beelden die de videokaart van mijn pc aan de tv doorgeeft met 50 hertz worden weergegeven op de tv. Als ik dus een 1080p film via WMP afspeel, dan wordt de film gewoon met 50 hertz weergeven.

Ik wil graag dat de beelden vanaf mijn pc met 100 hertz op de tv worden weergegeven. Als ik dan dus een 1080p film met WMP afspeel, dat deze film ook met 100 hertz wordt weergeven. Maar ook als ik een venster verplaats wil ik dat dit met 100 hertz wordt weergeven (dus een vloeiender verloop). En stel dan dat ik het venster van mijn tv af doorsleep naar mijn tft monitor, dan zou het venster op mijn tv dus vloeiender moeten lopen als op mijn tft monitor.

Is dit mogelijk?
Je stuurt 60hz naar je TV. Je kan geen 100hz naar je TV sturen. Als je 100hz op je tv inschakeld (jouw probleem is dat je dit blijkbaar niet bij alle inputs kan doen) dan verdeeld je tv die 60 frames van je computer over de 100 frames waarmee je tv het wil weergeven (tv bedenkt er dus wat beeldjes bij). Je krijgt dus niet 40 echte beeldjes meer, maar je krijgt wel een wat scherper beeld bij bewegingen (wel met interpolatie artifacts, maar ala).

Film echt goed weergeven (23.976fps) is nog een hoop gedoe op een HTPC, zou zeggen google maar eens rond ;).

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:55

HaTe

haat niet

De nieuwe ATi drivers ondersteunen wel 100Hz.. Maar ik weet niet of jouw TV dat ook kan ontvangen?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Verwijderd

HaTe schreef op maandag 07 juni 2010 @ 18:22:
De nieuwe ATi drivers ondersteunen wel 100Hz.. Maar ik weet niet of jouw TV dat ook kan ontvangen?
Alle drivers ondersteunen tot 200hz (mijn CRT bak doet dat wel), maar het is geen standaard en staat totaal los van het 100hz tv verhaal. Het zijn 2 verschillende dingen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2010 19:13 ]

• IngamerX
Tja HDMI is dan waarschijnlijk het enige wat ik kan proberen. Moet ik eerst mijn nieuwe pc binnen krijgen (die onderdelen duren zo lekker lang).

Als dat niet werkt dan is dus de enige manier om films af te spelen terwijl de tv 100 hertz toepast, door via het netwerk of via een externe hardeschijf films af te spelen. Dan kan ik wel gewoon 100 hertz inschakelen.

Voor nu dan eens kijken of ik de hardeschijf zo kan aansluiten: pc --> e-sata --> ext. HDD --> usb --> tv. Dan kan ik mooi films vanaf mijn pc op mijn ext HDD downloaden en vervolgens gewoon op mijn tv kijken zonder elke keer stekkers te verwisselen.

Dan wachten op mijn pc, als via HDMI niet werkt dan koop ik nog een switch of hub om de tv in het netwerk te gooien.

Ik zal te zijner tijd eventjes een update geven wat nu wel en niet werkt.

Ontzettend bedankt voor jullie bevindingen! _/-\o_
Pagina: 1