Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Interne bluetooth/wifi chip voor desktops

Pagina: 1
Acties:

• b12e
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:07
Hallo

Ik ben op zoek naar een interne WiFi/Bluetooth chip voor een desktop. Ik weet dat Intel bijvoorbeeld voor laptops zulke chips maakt, maar voor desktops kan ik er geen vinden. En als ik dan Google kom ik meestal uit op "Wifi/Bluetooth dongle with internal antenna" etc. Prijs is geen probleem, ik ga ervan uit dat het ofwel op PCI-e ofwel USB2.0 moet aangesloten worden, da's ook allebij geen probleem

alvast bedankt

Bram

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:24
Er zijn toch voldoende PCI Wifi/Bluetooth kaartjes te vinden? Of wat bedoel je nu precies?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Als je nou eens begint met het vertellen van je probleem in plaats van niet-werkende oplossingen te noemen? Want hier kan niemand chocola van maken. Verder is er nogal een verschil tussen bluetooth en wifi.

Probeer je soms draadloos internet werkend te krijgen zonder dat er aan de buitenkant van je kast een antenne zichbaar is? Fat chance, binnen je kast heb je amper bereik. Wil je een bluetooth-verbinding maken? Koop dan gewoon zo'n extreem kleine USB-dongle.

Kortom: vertel wat je probeert te bereiken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 06-06-2010 23:56 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• maarud
  • Laatst online: 23:45
CodeCaster schreef op zondag 06 juni 2010 @ 23:55:

Probeer je soms draadloos internet werkend te krijgen zonder dat er aan de buitenkant van je kast een antenne zichbaar is? Fat chance, binnen je kast heb je amper bereik.
Zit ook zo'n één in mijn desktop, werkt perfect (heel veel bereik)... Het kan dus wel ;)
Zit in zo'n 3,5inch front-bay-ding

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11 08:20

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Medion heeft die vaak ingebouwd. Maar dan is je antenne niet in de kast maar aan de voorkant achter het plastic. In je kast is je berijk een stuk minder. Je weet wel metaal.

Wat je kan doen is een USB dongle halen en die intern aansluiten op je USB bus en dan in de voorkant onder het plasitc weg werken. << goedkopste oplossing.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• b12e
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:07
maarud schreef op zondag 06 juni 2010 @ 23:58:
[...]

Zit ook zo'n één in mijn desktop, werkt perfect (heel veel bereik)... Het kan dus wel ;)
Zit in zo'n 3,5inch front-bay-ding
Sorry voor de late reply, maar zoiets zoek ik dus ;) iets met bluetooth/wifi geintegreerd, ofwel front-bay, ofwel pci-express, ofwel via de interne USB aansluiting.

het komt erop neer dat ik 2 van zo'n super kleine dingen heb gekocht, 1 op amazon.co.uk en 1 op dealextreme. Geen van beide werkte :( - totale kostprijs 5 dollar.

dus ik zoek iets degelijks dat 2 externe dingetjes kan vervangen en gewoon intern werkt. Mac Mini's hebben zo'n dingen bijvoorbeeld, maar ook de meeste laptops, netbooks en (ja) zelfs mobiele apparaten zoals gsms en smartphones. Dus waaom kan zoiets dan niet gewoon desktop?
Roman schreef op maandag 07 juni 2010 @ 09:31:
Medion heeft die vaak ingebouwd. Maar dan is je antenne niet in de kast maar aan de voorkant achter het plastic. In je kast is je berijk een stuk minder. Je weet wel metaal.

Wat je kan doen is een USB dongle halen en die intern aansluiten op je USB bus en dan in de voorkant onder het plasitc weg werken. << goedkopste oplossing.
zou ik gedaan hebben als het effectief plastic was. Maar het is een Twelve Hundred case van Antec, volledig uit metaal.

[ Voor 59% gewijzigd door b12e op 05-07-2010 10:09 ]

• maarud
  • Laatst online: 23:45
Dan moet je denken aan een front-bay ding van plastic, anders heb je geen bereik. Die van mij zit ook in zo'n 3,5" front-bay ding, een heeft intern een usb-aansluiting. Heb ze alleen nog niet met bluetooth gezien.
Pagina: 1