Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 14:17
Beste

Ik heb vandaag een Linksys WAG160N gekocht. Bij het instellen wil het apparaat maar geen verbinding maken met internet. Lokaal gaat wel. Mijn gebruikresnaam en wachtwoord zijn volgens mijn weten perfect en juist ingevult. Mijn oude modem terug zetten en dan gaat het internet weer, dus het ligt echt wel aan de instellingen. Iemand ervaring met deze moden? En hoe ik hem juist moet instellen?

Vooraf bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als je je aanmeldbrief nog hebt van je provider, moeten daar de relevante gegevens in staan (ws. PPPoA?).
Kijk die brief eens na; hoe heb je het ding nu ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Dat is nog van het jaar 2005 en daar staat alleen de username en wachtwoord in, verder vind tik niets van die PPPoA instellingen enzo, maa rik heb al alles geprobeerd. Er moet mij echt iemand kunnen helpen plz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Skynet PPPoE user@SKYNET Dynamisch Automatisch/
195.238.3.17
195.238.3.18
195.238.3.19
195.238.3.20
Belgacom LLC-based 8/35

Heb je hier iets aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
195.238.3.17
195.238.3.18
195.238.3.19
195.238.3.20

Ik zie niet in wat ik daarmee ben?

Kan jij even uitleggen wat ik allemaal nu moet gaan instellen met die gegevens?
die LLC 8 en 35 had ik al goed enk ik en die PPPoE ook.
De gebruikersnaam moet die dan met @skynet, @skynet.be of met niets erachter?
En wat moet ik met die IP's doen?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Qlii256 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 23:29:
195.238.3.17
195.238.3.18
195.238.3.19
195.238.3.20

Ik zie niet in wat ik daarmee ben?

Kan jij even uitleggen wat ik allemaal nu moet gaan instellen met die gegevens?
die LLC 8 en 35 had ik al goed enk ik en die PPPoE ook.
De gebruikersnaam moet die dan met @skynet, @skynet.be of met niets erachter?
En wat moet ik met die IP's doen?

Bedankt
Dit zijn de Skynet gegevens die ik zo snel kon vinden met Google; de genoemde IP adressen zijn DNS servers, maar die kun je op automatisch laten staan. LLC8/35 zijn je VCI instellingen, wat betreft je gebruikersnaam en wachtwoord op Skynet zul je gewoon e.e.a. moeten uittesten; ik ben een Nederlandse Ziggo gebruiker namelijk. Ik neem aan dat Skynet dat toch wel ergens gedocumenteerd heeft?

Ik heb een WAG160n gehad trouwens, icm. een TweakDSL ADSL abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Oke, maar ik geraak hier niet mee verder. Alle instellingen staan goed, gebruikersnaam en wachtwoord ook. Hij kan telkens geen verbinding maken terwijl mijn oude hier het wel kan. Instellingen zoals de gebruikersnaam en wachtwoord zijn dan ook hetzelfde. Ik vindt het zo raar, hij moet toch gewoon verbinding kunnen maken?

Nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35
Je moet als username inderdaad je skynet-login (meestal fa of fb met 6 cijfers erachter) met @skynet gebruiken.
Bij mij staat skynet in hoofdletter, geen idee of dat nodig is.

Wat was je vorige modem trouwens? Je hebt toch nog geen VDSL2 hoop ik? Anders gaat die WAG160n niet werken, die doet enkel ADSL2+...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Qlii256 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 23:35:
Oke, maar ik geraak hier niet mee verder. Alle instellingen staan goed, gebruikersnaam en wachtwoord ook. Hij kan telkens geen verbinding maken terwijl mijn oude hier het wel kan. Instellingen zoals de gebruikersnaam en wachtwoord zijn dan ook hetzelfde. Ik vindt het zo raar, hij moet toch gewoon verbinding kunnen maken?

Nog ideeën?
Kun je eens screenshots plaatsen van hoe je e.e.a. hebt ingesteld? Dat maakt het wellicht wat makkelijker, ook voor anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Ik kan nu niet, ik zal het morgen even doen een screenshot. En ik hoop idd dat ik geen VDSL2 heb, maar kan ik dat controleren op mijn oude modem? Dat is een Speedtouch 510i

EDIT: Zoals ik hier lees: http://userbase.be/forum/....php?f=57&t=22328&start=0. Is mijn oude modem niet ADSL2+, dus ik ben heel ontevreden!!! :( :( :( :( :(

Wil dus zeggen dat ik die mooie modem niet kan gebruiken :o

In de winkel zeiden ze mij dat de modem zeker overal moet werken.
Dat het geen probleem zou zijn, ticket al weg gehooid :'(

Kan ik dit oplossen zonder betalingen ofzo?

[ Voor 54% gewijzigd door Qlii256 op 06-06-2010 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Speedtouch 510 is enkel ADSL, dus je hebt zeker geen VDSL :)

Kan je anders eens een factory-reset of zoiets doen op die WAG160n?
Ding heeft volgens mij toch een kleine wizard bij de eerste start. Enige wat je daar zeker goed moet in zetten is username en paswoord en de VCI op 8/35.
Mijn schoonmoeder heeft ook zo'n ding, maar met Tele2, en dat werkt gewoon zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Ow, nu ik je post hier lees wil het dus zeggen dat mijn Skynet Favorite verbinding perfect moet werken op die nieuwe router? (zie vorig bericht bij edit)

EDIT: Ik ga nu slapen, ik zal morgenochtend eens een factory-reset doen en kijken of dat helpt (ik betwijfel). En nog x checken of de instellingen goed staan, maar dat heb ik al zoveel gedaan. Moet ik nu trouwens PPPoA of PPPoE nemen?

[ Voor 43% gewijzigd door Qlii256 op 06-06-2010 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Het zou perfect moeten werken met je nieuwe modem :)

Skynet is PPPoE (hoewel ik jaren PPPoA gebruikt heb op een getweakte Speedtouch 510 :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Ik heb zonet ene factory-reset gedaan, helaas zonder resultaat :(
Ik zou nu echt niet meer weten hoe het komt dat de router geen verbinding met internet maakt terwijl mijn oude dat gewoon wel doet.

Hier een afbeelding van mijn instellingen:

Afbeeldingslocatie: http://elow8g.blu.livefilestore.com/y1pi0UkGAk9i2WN6JpdXLXNOJftEIN-YkDNMVRCsiBGXzHUNVfL6ca9wfgIchiRhI6suv9-TgOlLTep67o-FgWM2mgb_aWBJpQa/linksys.jpg

Ik wil hem echt zo snel mogelijk aan de praat krijgen, echt niemand die kan helpen plz?

[ Voor 9% gewijzigd door Qlii256 op 07-06-2010 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
En op wat moet die DSL-modulatie staan?

Even ter info, beide DSL en INTERNET lampje branden niet.
Dat internet niet brand is om dat hij waarschijnlijk niet connect, maar is het normaal dat het DSL lampje niet brand? De kabel zit wel goed in, en oude SpeedTouch 510i modem gaat wel. Iemand enig idee hoe dit komt?

[ Voor 78% gewijzigd door Qlii256 op 07-06-2010 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Als je DSL-lampje niet brandt, klopt er iets niet. Maar ik zou zo niet direkt weten wat het kan zijn, gezien je oude modem wel normaal werkt... Tenzij de nieuwe defekt is natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Zet die DSL-modulation eens vast op ADSL2+. Stel voor de rest statische DNS-servers in (moet ergens onderaan op dezelfde pagina staan), en probeer eens te experimenteren met PPPoE en PPPoA.
Ik zit hier al een tijdje op Dommel, ik weet de instellingen niet uit mijn hoofd meer.
Overigens dacht ik ook dat er in grote letters @SKYNET achter je gebruikersnaam moest staan.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 21:30
Qlii256 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 07:57:
En op wat moet die DSL-modulatie staan?

Even ter info, beide DSL en INTERNET lampje branden niet.
Dat internet niet brand is om dat hij waarschijnlijk niet connect, maar is het normaal dat het DSL lampje niet brand? De kabel zit wel goed in, en oude SpeedTouch 510i modem gaat wel. Iemand enig idee hoe dit komt?
De Speedtouch 510i is een ADSL modem voor een ISDN lijn (Annex B ), je huidige is waarschijnlijk voor een normale analoge lijn (Annex A) en gaat dus niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Nog nooit meegemaakt dat er ISDN gebruikt wordt hier in Belgie, maar je hebt zeker een punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Damn, compleet gemist. Da's inderdaad een isdn-model. En dat wordt zeker wel gebruikt in België!

lolleflikker, je bent dus inderdaad niks met je nieuwe Linksys, je zal hem moeten wisselen voor een pstn-model.
Of je laat je antieke isdn-lijn omzetten naar pstn natuurlijk. Tenzij je nog extra apparatuur eraan hebt hangen, een telefoon-centrale of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Ja, ik heb nog een telefoon-centrale etc.
Mijn ouders zullen hier niet blij mee zijn, heb de modem voor niets gekocht, ik dacht zo'n mooi model.
Het zou toch niet mogen zijn dat de modem niet werkt op mijn lijn? Welke moet ik dan wel nemen als ik een modem wil die Draadloze functie heeft? En qua specs de WAG160N evenaard?

Ik vindt dit echt niet leuk te horen :'(
Ik had hier zo lang naar uitgekeken eindelijk een nieuwe modem te kopen, koop ik blijkbaar de verkeerde en ben er dus niets mee. Ik kan hem niet terug naar de winkel brengen, geen ticket meer en de verpakking is ook al weg :(

Wat nu? Is er echt geen mogelijkheid om die modem werkend te krijgen?
Of kan ik misschien deze modem koppelen aan de vorige zodat de draadloze functie wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Moet ik nu trouwens een pstn modem hebben of een isdn? Want dat staat niet duidelijk in je post.
Eerst zeg je: je zal hem moeten wisselen voor een pstn-model.
en daarna zeg je: laat je antieke isdn-lijn omzetten naar pstn.

Wat is het nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 21:30
Als je inderdaad een ISDN lijn hebt (en dus geen POTS) ben je een ISDN ofwel Annex B modem nodig. Zie hier een lijstje met modellen in de pricewatch.

[ Voor 33% gewijzigd door Nielson op 07-06-2010 18:48 . Reden: Linkje even aangepast ivm draadloos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Oke, ik vindt dit wel erg jammer, en is er ook mogelijkheid voor draadloze routers bij Annex B? En hoe kan je weten of de router Annex B is? Door dat het bij de naam staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
De WAG160N is er ook voor ISDN (Annex B).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Qlii256 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 18:23:
Moet ik nu trouwens een pstn modem hebben of een isdn? Want dat staat niet duidelijk in je post.
Eerst zeg je: je zal hem moeten wisselen voor een pstn-model.
en daarna zeg je: laat je antieke isdn-lijn omzetten naar pstn.

Wat is het nu?
Sorry, ik bedoelde natuurlijk een isdn-model :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Dus als ik het allemaal goed begrijp, is er ook een WAG160N versie voor mijn kabel ( Annex B )?
Kost die dan evenveel en hebben jullie daar soms specs van? Zou ik die dat ik nu heb terug kunnen inruilen? Ik vrees er enorm voor :S

EDIT: Heb ik nu eigenlijk Annex A of Annex B?
Want op internet vindt ik dat Annex B een nieuwere versie kabel is neem ik aan, dus zal ik wel Annex A hebben?
Dus is mijn vraag of er dan ook een WAG160N in Annex A type bestaat.

[ Voor 33% gewijzigd door Qlii256 op 07-06-2010 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Qlii256 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 21:01:
Dus als ik het allemaal goed begrijp, is er ook een WAG160N versie voor mijn kabel ( Annex B )?
Kost die dan evenveel en hebben jullie daar soms specs van? Zou ik die dat ik nu heb terug kunnen inruilen? Ik vrees er enorm voor :S

EDIT: Heb ik nu eigenlijk Annex A of Annex B?
Want op internet vindt ik dat Annex B een nieuwere versie kabel is neem ik aan, dus zal ik wel Annex A hebben?
Dus is mijn vraag of er dan ook een WAG160N in Annex A type bestaat.
Wellicht heb je Annex B (ISDN). Je huidige Linksys werkt met Annex A. Dat is de reden dat zelfs het DSL-lampje niet gaat branden. Er bestaat ook exact hetzelfde model Linksys, maar voor Annex B. Die heb je nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Oke, ik heb mijn Linksys in de Saturn gekocht. Kan ik die router zonder kasticket terugbrengen en inruilen voor die andere? Zal die dan evenveel kosten enzo?

EDIT: Dit is hem waarschijnlijk: http://www.funprice.nl/a/...s-n-adsl2-gateway-annex-b

De Annex B router. Precies dezelfde. Is er echt geen andere mogelijkheid dan deze te kopen?

Wat raden jullie zelf aan? Nieuwe kopen en die andere dan?

[ Voor 48% gewijzigd door Qlii256 op 07-06-2010 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Even ter info:

De modem is inmiddels vandaag teruggebracht zonder problemen, ik had namelijk de factuur nog.
En diezelfde modem maar dan Annex B is besteld ;) Wordt aan huis geleverd binnen 1 - 4 werkdagen.

Ik houdt jullie op de hoogte of alles werkt.
Bedankt in elk geval voor alle hulp en info!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Mogen zou ik mijn nieuwe modem Annex B type moeten ontvangen. Ik breng morgen verslag uit ;)
Pagina: 1