Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Problemen met Corsair 800D

Pagina: 1
Acties:

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11 11:24

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

Topicstarter
ik heb sinds een paar dagen deze kast in bezit,

alles over gezet in deze kast vanuit mijn oude chieftec. nieuwe waterpomt en rad erin gezet .
wat mij nu opvalt is dat mijn CPU temp erg hoog blijft rond de 45 graden terwijl dit in mijn oude kast 38 graden was. tevens is het zo dat corsair beweerd dat het hotswap drives zijn , als ik in windows mijn schijf eruit trek verdwijnt de drive letter indd zoals het hoor druk ik deze weer in de pc krijg ik een mooie BSOD
over de temp wou ik nog iets kwijt, ik heb 1 140 mm intake, boven in zit mijn 360 rad, met d 120 mm fans die uitblazen aan de boven kant. ik koel alleen mijn cpu met water. iemand een idee waarom in zo een hoge temp heb?

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-11 12:51
mr.loepie schreef op zondag 06 juni 2010 @ 21:14:
tevens is het zo dat corsair beweerd dat het hotswap drives zijn , als ik in windows mijn schijf eruit trek verdwijnt de drive letter indd zoals het hoor druk ik deze weer in de pc krijg ik een mooie BSOD
Dat heeft niets met je kast te maken, dat heeft te maken of je SATA configuratie in AHCI staat, en of je ze in windows 'veilig' verwijderd. Check ook even of de juiste chipsetdrivers geïnstalleerd hebt.

• mr.loepie

mr.loepie

Topicstarter
ik neem aan dat ik dit in de bios kan vinden? ik gebruik de rampage 2 extreme

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

• __1337__
In het BIOS, main/hoofd scherm en als het goed is zie je dan Storage Configuration staan. Heb hetzelfde mobo ;). Mocht dit al op AHCI staan, dan kan het zijn dat je de schijf veilig moet verwijderen (hardware veilig verwijderen) in Windows (zoals ook zou moeten met USB apparaten, alleen doet niet iedereen het..)

• mr.loepie

mr.loepie

Topicstarter
ik zal dit vandaag eens nakijken, maar volgens mij staat hij niet op AHCI.

is er nog iemand die een oplossing of idee heeft voor mijn hoge temps?

• mr.loepie

mr.loepie

Topicstarter
ik heb het veranderd in de bios naar ahci. en heb de laatst5e chipset drivers erop .
maar krijg nog steeds een bsod als ik de schijf eruit trek en er weer in duw.

ik heb ook weer naar mn temps gekeken die zijn nu iets lager maar niet veel

cpu 43
NB 49
SB 47
MB 28

zijn dit normale temps? van de cpu vind ik het te hoog , maar zijn die andere niet te gek?

nog een vraag ., ik heb nu 1 fan onderin voor intake en 4 voor out, de 3 fans boven in op mn rad blazen naar buiten is het beter om die om te draaien zodat ze naar binnen blazen?

[ Voor 19% gewijzigd door mr.loepie op 07-06-2010 20:34 ]

• __1337__
mr.loepie schreef op maandag 07 juni 2010 @ 20:27:
ik heb het veranderd in de bios naar ahci. en heb de laatst5e chipset drivers erop .
maar krijg nog steeds een bsod als ik de schijf eruit trek en er weer in duw.

ik heb ook weer naar mn temps gekeken die zijn nu iets lager maar niet veel

cpu 43
NB 49
SB 47
MB 28

zijn dit normale temps? van de cpu vind ik het te hoog , maar zijn die andere niet te gek?

nog een vraag ., ik heb nu 1 fan onderin voor intake en 4 voor out, de 3 fans boven in op mn rad blazen naar buiten is het beter om die om te draaien zodat ze naar binnen blazen?
Als je een kast vol stof wilt dan kan je dat doen, maar ik raad het je niet aan ;).

• Bobswa
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-02-2022
Beste TS,
Weet inmiddels dat je 800D heb maar had een vraag over die kast die in andere fora's niet beantwoord werd.
Misschien jou reactie op het volgende:

Nog een paar vraagje's,
hoe zit het met het ligt lek bij de aan/uit knop?, zie je ook wit ligt bij de randen van dat kleine paneeltje? en ik neem aan dat je de kleur niet kan veranderen anders dan een ander ledje?

En het klepje boven aan, waar de frontpannel aansluitingen achter zitten, komt deze na 1 klik helemaal naar benden(horizontaal) of blijft deze halverwege hangen?

En dan jullie menig over het volgende:
Concept 2 pc's in 1 kast, standaard ATX bord waar die hoordt, gwn een standaard gaming-rig zeg maar.
En dan een miniITX of NanoITX op het tussen panneel(liggend) voor 24/7 sharing en douwnlouding....

alvast bedankt.

Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:07
Ik denk dat je op die andere forums geen reactie gekregen hebt omdat het doorgaans niet gewaardeerd wordt iemand anders z'n topic te kapen. En guess what, dat wordt hier ook niet gewaardeerd ;)

En het is downloading, niet douwnlouding

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 11-06-2010 16:34 ]

• Bobswa
Wanneer ik een topic begin vanwege dit soort vragen wordt mij altijd gevraagd om deze vragen in een huidig topic te stellen, gerelateerd aan het product.
Dit om de vele on nodige topic's tegen te gaan.
Maar goed, zal rekening houden met het topic-kapen hoor, ben gewoon opzoek naar gebruikers ervaring.
Groeten

Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

• mr.loepie

mr.loepie

Topicstarter
@bobswa : er schijnt bijna geen licht bij langs , misschien is dat per kast verschillend geen idee,
en het klepje gaat in 1x naar beneden blijft niet hangen,

voor de rest EEN SUPERKAST !!

• Bobswa
@ mr.loepie,
Dankje voor je reactie, hij is inmiddels besteld en onderweg.
Wanneer ik ga beginnen met de bouw en modden, zal ik een verzoek tot tread starten doen.
Greetz

Pagina: 1