Ik wil mijn beamer zo aansluiten, graag op - aanmerkingen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hout77
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-05 13:13
Ik wil een beamer als volgt aansluiten en wil graag van jullie horen of dit gaat werken.

Laptop --- VGA kabel ---- Beamer (10 meter)
laptop --- audiokabel (jackplug) -- beamer (10 meter)

Ziggo kastje --- svideo kabel --- beamer (10 meter)
Ziggo kastje -- Audiokabel (jackplug) --- beamer (10 meter)

Beamer -- audio kabel (jackplug) --- logitech geluidsetje (5 meter)

op deze manier wil ik of de laptop aangesloten hebben of de tv en door op de beamer van source te wisselen wil ik kunnen switchen

[ Voor 5% gewijzigd door Hout77 op 06-06-2010 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:53
Er zijn vast wel beamers waar dat bij werkt.

Geen idee of het kan bij het model dat jij op het oog hebt, want je zegt niet welke dat is. ;) Ik ben bang dat de meeste beamers niet voor iedere video-ingang een aparte geluids-ingang hebben.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ja dat switchen gaat wel lukken, maar ik vraag me af of je s-video uit je Ziggo decoder krijgt.

Vaak is het alleen RGB (SCART) en Composiet.

En waarom geluid uit je beamer laten komen? Meestal klinkt dat nergens naar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik weet niet of je je beamer wel via s-video aan wil sturen, die kwaliteit is nou niet echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Dick schreef op zondag 06 juni 2010 @ 21:17:
Ik weet niet of je je beamer wel via s-video aan wil sturen, die kwaliteit is nou niet echt geweldig.
Mmm daar heb je gelijk in ja.

Hout77, wat voor beamer en Ziggo decoder heb je? (typenummers a.u.b.) Misschien kan het wel op een betere manier namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hout77
Het is een BenQ beamer, type weet ik zo niet, deze hebben we al.
Geluid is een jackplug input enkel waar ik met een splitter beide audio bronnen op aansluit (staan nooit beide tegelijk aan).

Ziggo tunner hebben we nog niet, zat te denken aan zo'n scart omvormer waar svideo en audio met tulp stekkers uit komt (rood, wit) om die op de scart uitput van de ziggo ontvanger te zetten.

Mijn voorkeur heeft HDMI van ziggo ontvanger naar beamer. Dit zit op de beamer alleen niet op de standaard ziggo ontvanger.

Beamer heeft de volgende aansluitingen:
2x vga in
1x vga uit
jackplug in (geluid)
jackplug uit (geluid)
Svideo
HDMI
gele composiet aansluiting
usb -b

[ Voor 13% gewijzigd door Hout77 op 06-06-2010 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hout77
ThinkPadd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 21:09:

En waarom geluid uit je beamer laten komen? Meestal klinkt dat nergens naar :/
Omdat we zo met 1 geluidsetje af kunnen. boxjes komen bij het scherm te hangen aangesloten op audio uit van beamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als je toch alles analoog aan gaat sluiten kan je die splitter die je op de ingang van de beamer gebruikt natuurlijk ook rechtstreeks op het Logitech setje gebruiken, scheelt je weer een tussenstap.

Ik zou zelf de Ziggo HD tuner aanschaffen en deze via HDMI met de Beamer verbinden, de laptop laat je dan over VGA lopen. Als de beamer ook het geluid wat hij via HDMI binnenkrijgt uit kan sturen over de audio-out dan is het inderdaad wel makkelijk om de Logitech set op de beamer aan te sluiten. Anders deze gewoon rechtstreeks op de laptop/tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hout77
En die Svideo, is dat werkelijk zo slecht kwa kwaliteit? Kan ik dan beter de Composiet nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Nee dat is ook slecht, volgens mij zelfs nog slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:04
Kwaliteit van s-video op een projector valt overigens wel mee imho, composiet is idd wel wat te slecht. Dan zie je behalve fletse kleuren ook artifacts (vooral goed te merken bij egale vlakken, vergelijkbaar met jpeg-artefacts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185410

Mijn tip, net als die van Dick.
  1. Schaf een eenvoudige Humax 5000C aan via marktplaats en gebruik die HDMI-uit.
  2. Wanneer ik lange VGA kabels heb gebruikt werd het beeld er beduidend slechter op. Als je notebook echter geen DVI/HDMI heeft is VGA de enige fatsoenlijke oplossing. Heeft die notebook WEL HDMI, gebruik dan een HDMI switchbox en sluit daar je twee HDMI bronnen op aan. Met een simpele druk op de toets wissel je van bron.
Dus, heb je nu nog geen kabels, ga dan geen VGA-kabels aanschaffen als je ook met HDMI kan werken. Heb je alle kabels al liggen, sluit dan alles eens aan en kijk hoe het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hout77
Ik ga inderdaad de Humax 5000 aanschaffen. Heb een internet winkel gevonden die hem voor 129,- euro heeft. Daarbij een HDMI kabel van 10m een starters pakketje van ziggo en een audiokabel van 10m voor tussen laptop en beamer (vga kabel heb ik al) en ik ben voor 180,- klaar.

Bedankt voor de adviesen tot nu toe.
Pagina: 1