Toon posts:

Computer start op met $ tekens

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Computer van eens kennis van me viel spontaan in 1x uit.

Hij wou herstarten en kwam er na het bios scherm (wat er ook raar uitzag qua kleuren) allemaal $ $ $ tekens over het scherm.

Vaak kan dit door oververhitting komen..computer open, en waar ik al bang voor was heeeeel veeel stof.

Dit eruit gehaald...

Wat er nu gebeurt... hij start op met allemaal $ tekens (zie foto)
hierna komt hij in een loop terecht. hij laat het Windows 7 logo zien en start weer opnieuw op.

Waar kan dit aan liggen?
Wie heeft hier ervaring mee?
Afbeeldingslocatie: http://www.idsme.nl/SNC00185.jpg

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Maak de computer eens stofvrij, en haal de videokaart er ook eens uit en maak die contacten goed schoon.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Snap je de hint niet? Hij wil loonsverhoging.

Nee serieus, ik denk dat het aan het videogeheugen ligt. Probeer eens een andere grafische kaart, en probeer die grafische kaart eens in een andere PC. Grafische kaart kapot? -> garantie claimen als hij nog geen 2 jaar oud is.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Googlen op "boot dollar signs" levert een groot aantal hits op. Probleem lijkt hem dus te zitten in de videokaart, ofwel driver (als je geluk hebt) ofwel videogeheugen stuk ofwel slechte contactjes, ofwel .. verder heb ik niet gelezen maar staat vast wel meer tussen.

Verwijderd

Driver heeft er niets mee te maken als het probleem er ook is voordat het OS geladen is.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Ziet er best gek uit eigenlijk :P (plaats het plaatje eens tussen IMG-tags ;) )
Geraak je nog opgestart met een LiveCD van Ubuntu? Persoonlijk verdenk ik het videogeheugen.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
Haha Loon verhoging, dan zou het een microsoft fout moeten zijn :)

Het vreemde is dat hij voor de rest alles wel normaal laat zien zoals het windows 7 logo.

Ik zal morgen eens kijken of ik een grafisch kaarten kan regelen.

Bedankt voor de snelle reacties.

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:56

Maxow

Hidden Sound System

Heb het wel vaker gezien dat in het bios allemaal vage tekens zichtbaar waren, maar dat het laadscherm van Windows wel goed was. Daarna in Windows zelf was het weer één grote chaos.. Bij die videokaart was het ook een gevalletje overleden, dus ik vrees het ergste...

Verwijderd

Topicstarter
Het lag indd aan de grafische kaart.

Bedankt voor de snelle reacties!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

soms is de kaart nog op te lappen door hem in de oven te leggen, (ja, ook voor defect geheugen, niet alleen voor nvidia 8 series cores) en als je dr geen zin in hebt.. doneer m aan iemand die t wil proberen? :)
Pagina: 1