• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-02 15:56
Ik heb laatst een nieuw moederbord en processor gekocht en sindsdien heb een raar probleem: op willekeurige momenten wordt mijn muis 4x zo groot als normaal.
De enige manier om dit weer terug te veranderen is de computer opnieuw op te starten.
Ik heb wat gegoogled en het schijnt dat dit probleem vroeger vaker voorkwam bij de 5xxx serie alleen dat is een jaar geleden met oude drivers, en ik heb de nieuwste (10.5)
Verder is mijn videokaart in idle ook opeens 5 graden warmer dan met mijn oude mobo maar dat is niet zo erg, vooral de muis irriteert me aangezien mijn scherm niet zo groot is dus de muis neemt nogal veel plek in beslag als hij zo groot is.

PC: MSI 790XT-G45
Sapphire 5750 512MB
Phenom II x4 925
CM RealPower M520

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-02 15:49
Is een bekend probleem met de drivers voor de HD5xxx serie. In de release notes is er al een paar keer gezegt dat het probleem opgelost zou zijn, maar ik heb er ook nog last van met mijn XFX HD5870. Enige wat ik je kan aanraden is wachten op de drivers die het ECHT oplossen ;)

• Redblader
Het rare is juist dat ik hiervoor, met een Intel mobo nog wel, nergens last van had en nu ik een AMD processor heb gaat hij raar doen 8)7
de overclock van mijn videokaart doet het nu ook niet meer |:(
Vroeger liep hij furmark stable op 800/1250 nu crashed hij 3dmark06 al op 780/1225.

Ik had eerst catalyst 10.4 zonder problemen die ga ik weer is proberen.

Edit: Oke dus de 10.5 driver faalt gewoon, mijn temps zijn weer 5 graden lager en mijn overclock werkt weer 8)7
Nu maar hopen dat mijn muis weer normaal gaat doen..

Nee hoor mijn muis is weer net zo groot |:(
Is er iemand die een oplossing heeft gevonden voor dit probleem? Resolutie veranderen laat het ook verdwijnen.

Ik heb gevonden dat het waarschijnlijk aan het downclocken in 2D modus ligt door powerplay, bij sommige mensen hielp het om met rivatuner de 2D-clocks wat hoger te zetten.

[ Voor 52% gewijzigd door Redblader op 06-06-2010 21:23 ]

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-02 15:49
Aan je CPU ligt het in ieder geval niet. Met mijn Intel cpu heb ik er ook last van. Maar catalyst 'faalt' bij mij al sinds ik mijn HD5870 heb. (catalyst 10.1 t/m 10.5)...

• Redblader
Heb nu ook verschillende catalyst versies geprobeerd maar het blijft terugkomen, terwijl ik hier vroeger nooit last van had.
Blijf het typisch vinden dat ik deze problemen niet had met een Intel chipset maar wel met een AMD chipset 8)7

Als je muis sporen (mouse trails) aanzet dan gaat het weg, alleen mouse trails aan zorgt voor ontzettende mouse lagg :F

EDIT: draai nu met hotfix 10.2 en het gaat tot dusver goed.

[ Voor 28% gewijzigd door Redblader op 09-06-2010 18:37 ]

• Redblader
Voor iedereen die last heeft van een vergrote muis of crashes met flash in full-screen: Catalyst 10.6 heeft het allemaal opgelost voor mij :D
Pagina: 1