Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:09

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

Topicstarter
Op een doordeweekse woensdag start mijn HTPC niet door en zie ik een raar Ubuntu scherm. Iets met HDD check ofzo, ik doe skip en alles start verder normaal op. Als XMBC mijn series niet meer ziet begin ik te twijfelen. Deze samsung zal toch ook niet stuk gaan....

Afbeeldingslocatie: http://i432.photobucket.com/albums/qq44/vipernow2000/computer/Schermafdruk-15TBhardeschijfATAS-1.png

Is deze schijf dus na 8.2 dagen uptime al stuk? Ik heb hem gekocht op 25-02-2010 dus RMA o.i.d. zou toch wel mogelijk zijn bij de Azerty lijkt mij.

Hebben jullie nog tips voor een andere schijf als dit mogelijk is? Bijvoorbeeld de Western Digital Caviar Green WD15EARS, 1.5TB?

Graag jullie meningen en advies!!

|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tuurlijk kun je dat ding RMAen, je hebt immers garantie. En waarom gelijk een andere disk? Ieder merk heeft z'n foutjes, pas als je structureel problemen hebt zou ik het ding vervangen door wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Viper

Mr.Viper

Topicstarter
En waarom gelijk een andere disk? Ieder merk heeft z'n foutjes, pas als je structureel problemen hebt zou ik het ding vervangen door wat anders.
Ik heb ook een Samsung F1 640 GB in mijn andere pc en die is ook vervangen door een RMA aanvraag.
Dus tja misschien is vervangen wel voorbarig maarja ik blijf niet telkens mijn HTPC opnieuw installeren en inrichten.

Maar stuk is of gaat hij binnenkort sowieso :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:49
Je kunt hem toch gewoon imagen?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308117

ik zelf zou voor de wd gaan maar dat is omdat ik al heel lang wd producten gebruik en nog nooit een gevaalde hdd heb gehad maar rma is een top iedee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Viper

Mr.Viper

Topicstarter
FireDrunk schreef op maandag 07 juni 2010 @ 15:58:
Je kunt hem toch gewoon imagen?
Inderdaad, dat kan ik wel eens doen als ik nu weer een werkende versie heb van Ubuntu+XBMC. Maar ik heb het idee dat de upgrade van 9.04 > 10.04 niet best is voor de stabiliteit dus ik ga straks denk ik maar weer terug naar 9.04.
Anoniem: 308117 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 16:56:
ik zelf zou voor de wd gaan maar dat is omdat ik al heel lang wd producten gebruik en nog nooit een gevaalde hdd heb gehad maar rma is een top idee
Ik ben zelf natuurlijk ook te spreken over WD omdat mijn andere schijf het ook goed doet zonder problemen, maar de eerder via RMA teruggekregen Samsung draait ook nog als een zonnetje dus tja... beetje dubbel.

Nog een paar nieuwe screenshots van HDTune voor het archief zou ik maar zeggen:
Afbeeldingslocatie: http://i432.photobucket.com/albums/qq44/vipernow2000/07-juni-2010_21-00.png
Afbeeldingslocatie: http://i432.photobucket.com/albums/qq44/vipernow2000/07-juni-2010_21-01.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
141 slechte sectoren maar volgens de fabrikant is dat acceptabel want de SMART waarde (hier 97) zit nog ver boven de garantiedrempel (10) |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Laatst online: 14-05 23:49
volgens mij is het zo dat die eerst reservesectoren gaat pakken maar dat als je echt rode blokjes krijgt in hdtune dat je dus wel garantie hebt. omdat dan de reserve blijkbaar op waren.
Ik heb wel eens een samsung ervoor terug gestuurt iig.
zeker als de smart status zo is van warning

gemiddeld 8-10% gaat stuk ook de WD, tenminste het type die we op het werk hadden/hebben wel.
meestal binnen een jaar. na een jaar is de kans op uitval veel kleiner

[ Voor 22% gewijzigd door bastian433 op 07-06-2010 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
bastian433 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:29:
volgens mij is het zo dat die eerst reservesectoren gaat pakken maar dat als je echt rode blokjes krijgt in hdtune dat je dus wel garantie hebt. omdat dan de reserve blijkbaar op waren.
Aangezien de schijf nog maar 8 dagen in gebruik is lijkt het me eerder waarschijnlijk dat dit met de error scan de eerste keer is dat die bepaalde sector werd aangesproken (ergens op 160 GB).
De kans lijkt me reeel dat bij een volgende scan het rode blokje verdwenen is maar dat SMART een extra slechte sector toont.
Er is hoe dan ook iets grondig mis met deze schijf.
Pagina: 1