Beste tweakers,
Ik ben op zoek naar ervaringen met cursussen colormanagement. Ik zou zo'n cursus willen volgen om ervoor te zorgen dat mijn prints overeenkomen met mijn beeldscherm. Ik ben met name geïnteresseerd in het maken van kleurprofielen voor printers en verschillende soorten papier.
Via google heb ik de volgende cursussen gevonden:
Goc.nl - Colormanagement
pluspunten:
- 2 dagen, dus 1 avond de tijd om thuis al wat uit te proberen en de volgende dag daar wat over te vragen.
- professionele cursus naar het zich laat aanzien
minpunten:
- volgens mij teveel gericht op drukwerk ipv printwerk
- prijs is aan de hoge kant, maar het is dan ook een cursus die gericht is op professionals
Opatel.nl - Colormanagement voor fotografen
pluspunten:
- speciaal gericht op fotografen
minpunten:
- niet duidelijk of er ook wordt uitgelegd hoe je een printerprofiel maakt
- niet duidelijk of het een meerdaagse cursus is
- prijs alleen via prijsopgaaf te verkrijgen, lijkt er op dat het een cursus op locatie is, dus waarschijnlijk erg duur als je niet meerdere mensen kan organiseren.
Compentencefactory.nl - Colormanagement in Photoshop
pluspunten:
- ten opzichte van de andere "goedkoop"
- gericht op professionals
minpunten:
- maar 1 dag
- er wordt niet behandeld hoe je zelf een printerprofiel kan maken.
Iemand nog ervaringen op dit gebied?
Ik ben op zoek naar ervaringen met cursussen colormanagement. Ik zou zo'n cursus willen volgen om ervoor te zorgen dat mijn prints overeenkomen met mijn beeldscherm. Ik ben met name geïnteresseerd in het maken van kleurprofielen voor printers en verschillende soorten papier.
Via google heb ik de volgende cursussen gevonden:
Goc.nl - Colormanagement
pluspunten:
- 2 dagen, dus 1 avond de tijd om thuis al wat uit te proberen en de volgende dag daar wat over te vragen.
- professionele cursus naar het zich laat aanzien
minpunten:
- volgens mij teveel gericht op drukwerk ipv printwerk
- prijs is aan de hoge kant, maar het is dan ook een cursus die gericht is op professionals
Opatel.nl - Colormanagement voor fotografen
pluspunten:
- speciaal gericht op fotografen
minpunten:
- niet duidelijk of er ook wordt uitgelegd hoe je een printerprofiel maakt
- niet duidelijk of het een meerdaagse cursus is
- prijs alleen via prijsopgaaf te verkrijgen, lijkt er op dat het een cursus op locatie is, dus waarschijnlijk erg duur als je niet meerdere mensen kan organiseren.
Compentencefactory.nl - Colormanagement in Photoshop
pluspunten:
- ten opzichte van de andere "goedkoop"
- gericht op professionals
minpunten:
- maar 1 dag
- er wordt niet behandeld hoe je zelf een printerprofiel kan maken.
Iemand nog ervaringen op dit gebied?
Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.