Nieuwe Casefans, wat raden jullie aan?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-08 23:10
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar nieuwe casefans aangezien die wat ik er nu in heb zitten veel vibreren (na ophanging met anti-vib. bolts), en ik denk dat de lagers gewoon versleten zijn.

Nu heb ik dingen gelezen over ''Sleeve-bearing'' en ''Ball-bearing'' en over dat je sleeve zeker niet horizontaal moet bevestigen omdat ze dan extra snel de geest geven, en dat zou goed kunnen want mijn hudige cooler master fans die boven in mijn kast zitten zijn juist diegene die vibreren en veel meer geluid maken.

Nu wil ik me beroepen op jullie expertise en vragen wat jullie de beste fans lijken voor
3x Horizontale mounding en 1x Verticaal. Het liefste geef ik niet meer dan 7-8 euro per fan uit.

Ik zelf zat te denken aan of Yate-Loon's of Scythe Slipstreams maar dit zijn wel sleeve bearing fans.

Het betreft 120mm fans, in totaal dus 4 stuks.

Het dit trouwens ook op hw.info gezet in de hoop op meer respons, zullen jullie wel niet erg vinden neem ik aan?:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjThase
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-06 12:50
ik zou eerder nexus real silent fans nemen, die worden over het algemeen errug stil beoordeeld!
en volgens mij is de kwaliteit ook wel prima

overigens vindt ik dit nou niet echt een vraag voor een eigen topic

[ Voor 22% gewijzigd door DjThase op 06-06-2010 16:50 ]

Mop mop, gas derop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik weet niet of je ze kan vinden voor 7 a 8 euro per fan, maar de Scythe Gentle Typhoon (neem geen snellere variant als ~1200 rpm) zijn giga stil en ball-bearing waardoor het niet uitmaakt hoe je ze ophangt.

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
Zie dat ze voor rond de 10,- te krijgen zijn die Gentle Typhoon's,
Aangezien ik er 4 nodig heb wordt het wel een duur grapje maar ik zou er wel over kunnen denken om te investeren inplaats van over een jaar weer nieuwe moeten kopen.

Zou heel misschien nog een stapje hoger kunnen pakken qua rpm aangezien ik zowiezo een fancontroller ga meebestellen.

En die nexus fans zien er ook wel goed uit maar ik ben dus bang dat ik ze toch na een jaar kan gaan vervangen, als het niet al eerder is.

sorry voor een topic aanmaken, dacht dat het kon maar zal er op letten in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
Ik heb hier wat coolermaster sickleflow fans. op 800rpm niet hoorbaar en als je echte flow nodighebt dan verplaatsen ze een idiote hoeveelheid lucht. (geen idee hoeveel, 2000RPM).

Echter alleen niet geschikt op alle fancontrollers heb ik gemerkt.

Ook is het wel een sleeve, echter claimt CM dat het longlife sleevebaring is met 50.000 uur.

Bij Azerty 5.75 per stuk, daarom nam ik het risico met sleevebaring toch maar voor lief :+

[ Voor 11% gewijzigd door .Sjoerd op 06-06-2010 17:12 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
scythe heeft wel goede redelijk geprijsde fans die ook behoorlijk stil zijn en goed lucht verplaatsen

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-Power
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-08 13:11
Gisteren 4x Nexus Real Silent ingebouwd.

Bevallen echt heel goed en zijn niet te duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chendy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-01-2024
V-Power schreef op zondag 06 juni 2010 @ 17:49:
Gisteren 4x Nexus Real Silent ingebouwd.

Bevallen echt heel goed en zijn niet te duur :)
Ik ben toevallig ook met hetzelfde "bezig" en heb ook goede verhalen gehoord over de Nexus Real Silent. Maar volgens spec zijn dit 22dB's. Da's toch echt niet stil...? Of worden deze veel gekocht vanwege de coole look?

ff op de pricewatch gekeken en dit zijn de stilste 2 voor het minste:

7,5dB Scythe Slip Stream SY1225SL12SL, 120mm voor 6,15 Euro

11dB Scythe Kama Flow 2 120mm - 900RPM, 120mm voor 7,77 Euro

Ik zie nu ook de 15,8dB Nexus 120MM PWM Series Real Silent Case Fan, 120mm voor 5,28 Euro. Bedoel je die soms?

p.s: ik zie ook een 0dB CM Blade Master, maar dat zal wel niet kloppen???

[ Voor 12% gewijzigd door chendy op 06-06-2010 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
chendy schreef op zondag 06 juni 2010 @ 20:09:
[...]

Ik ben toevallig ook met hetzelfde "bezig" en heb ook goede verhalen gehoord over de Nexus Real Silent. Maar volgens spec zijn dit 22dB's. Da's toch echt niet stil...? Of worden deze veel gekocht vanwege de coole look?

ff op de pricewatch gekeken en dit zijn de stilste 2 voor het minste:

7,5dB Scythe Slip Stream SY1225SL12SL, 120mm voor 6,15 Euro

11dB Scythe Kama Flow 2 120mm - 900RPM, 120mm voor 7,77 Euro

Ik zie nu ook de 15,8dB Nexus 120MM PWM Series Real Silent Case Fan, 120mm voor 5,28 Euro. Bedoel je die soms?

p.s: ik zie ook een 0dB CM Blade Master, maar dat zal wel niet kloppen???
0db klopt niet nee..

22 db is niet heel luid ( fluisteren is ong 30db).. wat dan best luid is, daarbij als je fan controller hebt kan je ze rond de 1000 rpm hebben en dan zijn ze on 16 db ( de PWM versie dan he..)

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocolade-reep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
Ik zou ook voor Scythe gaan, met voorkeur voor de GentleTyphoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
Ja ik zit nu nog te twijfelen tussen de slipstream, GentleTyphoon en de Yate loon's.
Maar misschien werken die Yate loon's wel niet met hun molex aansluiting op een Scythe Kaze Q fancontroller?

Wat denken jullie van deze?,
pricewatch: Scythe Kama Flow 2 120mm - 1400RPM, 120mm
niet te duur en hij heeft een ander soort lager, is fluid ook goed?
Kan er namelijk niet veel over vinden op internet.

[ Voor 44% gewijzigd door Captain Obvious op 07-06-2010 07:44 ]

Pagina: 1