Hackers stoppen geen virussen in windows mobile games

Pagina: 1
Acties:

• d-snp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-12-2025
De titel van dit bericht is misleidend:

nieuws: Hackers stoppen virus in reguliere Windows Mobile-games

Wat er in de games wordt gestopt is malware, geen virussen. Een virus is in principe zelf reproducerend en het zou impliceren dat windows mobile op een of andere wijze niet goed bestendig is tegen hackers (ongeacht of dit waar is).

Het gaat hier gewoon om malware die gebruikers niets vermoedend zelf installeren vanaf websites van derde partijen. Dat microsoft hier uberhaupt bij word betrokken vind ik zelf een beetje raar maar dat lijkt me een keuze voor de redacteur.

Het artikel zou naar mijn insziens waarheidsgetrouw zijn als alle instanties van het woord virus worden vervangen door het woord malware. (Dat het woord virus beter bekend is bij een breder publiek betekent niet dat het foutief gebruikt mag worden lijkt mij)

Verwijderd

Inderdaad geen virus, maar gewoon een trojan. Ik vind dit behoorlijk schandalig... Je mag toch verdorie verwachten dat de redactie van Tweakers het verschil weet tussen een virus en trojan!

Kan aan mij liggen, maar ik heb het idee dat Tweakers de laatste tijd heel erg slordig is in haar artikelen... Dit soort blunders verwacht ik niet op een hoogwaardige site!
De redactie is te hard bezig de artikelen snel online te zetten, en vergeet eens even 5 seconden na te denken over wat er nu eigenlijk precies opgeschreven is.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Het zelfverspreidend vermogen van een trojan is nogal beperkt, dus heb ik virus hier maar vervangen door trojan.

Verwijderd

In de tekst van het artikel mag het ook nog wel opgeschoond worden. Daar staat bijvoorbeeld nog twee keer dat Microsoft niets aan de virussen doet. Zou ik ook door malware vervangen...

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Nieuwe poging...