Toon posts:

voeding sega megadrive 2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

mijn voeding van de sega ben ik kwijt. Op de sega staat zelf 10V 1.2a. Nu heb ik al gekeken naar andere adapters maar kom nergens 10v tegen. Nu heb ik zelf een adapter max 2000ma met waarop verschillende V's op kunnen maar dat gaat van 9v, 12v, 3v en dus geen 10. Weet iemand hoe ik het eventueel aan de kan krijgen?

gr. John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:35
Volgens mij werkt 9 volt ook. De SEGA Megadrive 2 gebruikt dat geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 11:29
9 volt proberen, anders weerstand?

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:32

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Gr0wLiThE schreef op zondag 06 juni 2010 @ 17:50:
Volgens mij werkt 9 volt ook. De SEGA Megadrive 2 gebruikt dat geloof ik...
De MegaDrive 1 werkt op 9V, de 2 op 10V.

Maar misschien dat 9V ook genoeg is inderdaad. Alternatieven: bouw zelf een voeding (conrad.nl), of schroef de MegaDrive open en kijk welke spanning het interne voedingscircuit levert.

edit: Remmes, wat heeft een weerstand voor zin? Dan krijg je minder dan 9V, plus dat een weerstand een onbetrouwbare en inefficiënte manier is om een voedingsspanning te verlagen.

[ Voor 26% gewijzigd door real[B]art op 06-06-2010 18:21 . Reden: conrad link gefixt + commentaar op Remmes ]

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
gewoon een diode met een spanningsval van ~1Volt?

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Sibylle schreef op zondag 06 juni 2010 @ 18:25:
gewoon een diode met een spanningsval van ~1Volt?
Dan kom je op 8V terwijl je 10V nodig hebt... is lezen van de startpost werkelijk zo moeilijk?

edit: ik vond via Google nog dit ding, maar die levert volgens de specs 9V / 1A, dat is minder dan de 10V / 1.2A die op de MegaDrive staat...

Kwam ook nog een andere site tegen waar iemand beweerde dat er van de MegaDrive 2 verschillende versies zijn, sommige op 9V en sommige op 10V, dus dat kan verklaren waarom deze voeding wordt aangemerkt als geschikt voor de MegaDrive 2.

Ik zou het eens proberen met de 9V / 2A voeding die je hebt liggen, met een beetje mazzel doet het ding het daar ook mee :)

edit2: Adapter Sega Megadrive II op marktplaats voor € 5

[ Voor 60% gewijzigd door real[B]art op 06-06-2010 18:37 ]

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 11:29
real[B]art schreef op zondag 06 juni 2010 @ 18:29:
[...]

Dan kom je op 8V terwijl je 10V nodig hebt... is lezen van de startpost werkelijk zo moeilijk?

edit: ik vond via Google nog dit ding, maar die levert volgens de specs 9V / 1A, dat is minder dan de 10V / 1.2A die op de MegaDrive staat...

Kwam ook nog een andere site tegen waar iemand beweerde dat er van de MegaDrive 2 verschillende versies zijn, sommige op 9V en sommige op 10V, dus dat kan verklaren waarom deze voeding wordt aangemerkt als geschikt voor de MegaDrive 2.

Ik zou het eens proberen met de 9V / 2A voeding die je hebt liggen, met een beetje mazzel doet het ding het daar ook mee :)

edit2: Adapter Sega Megadrive II op marktplaats voor € 5
nu nog een keer lezen :P

Nu heb ik zelf een adapter max 2000ma met waarop verschillende V's op kunnen maar dat gaat van 9v, 12v,

oftwel 12 volt.. weerstand o.i.d erop..

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Remmes_NT schreef op zondag 06 juni 2010 @ 19:35:
nu nog een keer lezen :P

Nu heb ik zelf een adapter max 2000ma met waarop verschillende V's op kunnen maar dat gaat van 9v, 12v,

oftwel 12 volt.. weerstand o.i.d erop..
Poging 1: zet die instelbare voeding op 9V en kijk of de MegaDrive werkt. Zou ik gewoon proberen.
Poging 2: zet de voeding op 12V en hang er een spanningsregelaar tussen (netste oplossing). Als de MegaDrive een zeer constant verbruik heeft zou het ook met een weerstand kunnen, maar die moet bij een spanningsval van 12 - 10 = 2 V bij 1,2 A wel 2,4 W verstoken. Als de stroom varieert, verandert de spanningsval ook en is dat dus geen goede oplossing.

Of koop die voeding op marktplaats 8)

[ Voor 0% gewijzigd door real[B]art op 06-06-2010 21:12 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
real[B]art schreef op zondag 06 juni 2010 @ 18:29:
[...]

...
12volt adapter en dan twee 1N4007 in serie en daarmee twee 1n4007 parallel, kom je uit op 10v.
http://www.datasheetcatal...sheet/motorola/1N4002.pdf voor als je me niet gelooft.
Ik kies de 1N4007 omdat deze goedkoop zijn, en ze overal tekoop zijn. Je kunt t ook doen met bijvoorbeeld twee 1N5400 in serie (zonder parallel, omdat deze meer stroom kunnen hebben).

Koop een paar van die diodes voor 2dubbeltjes en meet de spanning (wel belast meten, want anders is de spanning sowieso te hoog).

@real[B]art
Ik weet niet hoe je bij 8v komt, maar misschien ben jij degene die maar eens moet gaan lezen!?
Een spanningsregelaar zou kunnen, maar een low-drop regelaar (die je nodig hebt voor 12->10v) die 2.5Watt verstookt is moeilijker te krijgen dan twee diodes...

[ Voor 32% gewijzigd door Sibylle op 06-06-2010 23:47 ]

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Sibylle schreef op zondag 06 juni 2010 @ 23:42:
@real[B]art
Ik weet niet hoe je bij 8v komt, maar misschien ben jij degene die maar eens moet gaan lezen!?
Een spanningsregelaar zou kunnen, maar een low-drop regelaar (die je nodig hebt voor 12->10v) die 2.5Watt verstookt is moeilijker te krijgen dan twee diodes...
Dacht dat jouw post een reactie was op het gebruik van 9V als voedingsspanning - En ik was in een slecht humeur, sorry als mijn post daardoor lomp uitgevallen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
real[B]art schreef op maandag 07 juni 2010 @ 17:37:
[...]

Dacht dat jouw post een reactie was op het gebruik van 9V als voedingsspanning - En ik was in een slecht humeur, sorry als mijn post daardoor lomp uitgevallen is.
ok :) Ik heb met de mods gepraat, en je krijgt al je karma terug! :+
Hopelijk heeft de topicstarter zichzelf niet opgeblazen, het blijft stil..

Ctrl+k

Pagina: 1