Waarschuwing: Ik ben nog zeeer nieuw met Flash (en alle andere ook tbh
) dus als ik domme dingen doe dan is dat misschien niet zo gek.
Als er op een knop gedrukt word moet er naar een ander frame gesprongen worden, waar een MC aan de muis vast komt te zitten. Deze moet dan op bepaalde posities vast "snappen" en bij een linker muis klik ook daar blijven. Ik krijg het eerste deel allemaal goed, alleen de MC plakt na luttle microseconden weer aan de muis vast, wat niet moet (moet pas gebeuren bij het verlaten van de "holder" die gebruikt word om de MC aan vast te snappen):
frame 10
Dan is de code op frame 15
Ik denk zelf dat het komt door de function van frame 10 (ENTER_FRAME), die immers continu door blijft gaan. Ik weet echter niet hoe ik hem moet stoppen, of dit anders aan moet pakken. Ik heb al verschrikkelijk veel sites bekeken maar word er alleen maar confuus van
Schijnt nergens een simpele lijst te zijn met alle opties (wellicht is er een Event.ExecuteOnceAtEnterFrame of whatever?
)
Heeft iemand wellicht een oplossing voor mij?
Als er op een knop gedrukt word moet er naar een ander frame gesprongen worden, waar een MC aan de muis vast komt te zitten. Deze moet dan op bepaalde posities vast "snappen" en bij een linker muis klik ook daar blijven. Ik krijg het eerste deel allemaal goed, alleen de MC plakt na luttle microseconden weer aan de muis vast, wat niet moet (moet pas gebeuren bij het verlaten van de "holder" die gebruikt word om de MC aan vast te snappen):
frame 10
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| singlewallBtn_btn.addEventListener(MouseEvent.CLICK,singlewallClick); function singlewallClick(event:MouseEvent):void{ gotoAndStop(15); addEventListener(Event.ENTER_FRAME,singlewallSet); function singlewallSet(e:Event):void{ singlewallClp_clp.x=mouseX; singlewallClp_clp.y=mouseY; } } |
Dan is de code op frame 15
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| import fl.transitions.Tween; import fl.transitions.easing.*; var snaptoX:Tween; var snaptoY:Tween; holder4Clp_clp.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OVER, snapinplace4); holder4Clp_clp.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_OUT, backtodrag4); // Snap in place function snapinplace4(evt:MouseEvent):void { singlewallClp_clp.stopDrag(); snaptoX = new Tween(singlewallClp_clp, "x", Strong.easeOut, singlewallClp_clp.x, holder4Clp_clp.x, 0.1, true); snaptoY = new Tween(singlewallClp_clp, "y", Strong.easeOut, singlewallClp_clp.y, holder4Clp_clp.y, 0.1, true); singlewallClp_clp.stopDrag(); } function backtodrag4(evt:MouseEvent):void { singlewallClp_clp.startDrag(); } |
Ik denk zelf dat het komt door de function van frame 10 (ENTER_FRAME), die immers continu door blijft gaan. Ik weet echter niet hoe ik hem moet stoppen, of dit anders aan moet pakken. Ik heb al verschrikkelijk veel sites bekeken maar word er alleen maar confuus van
Schijnt nergens een simpele lijst te zijn met alle opties (wellicht is er een Event.ExecuteOnceAtEnterFrame of whatever?
Heeft iemand wellicht een oplossing voor mij?