[ iPhone 3GS] Probleem Accessoiremelding vliegtuigmodus

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Iphone (3GS) doet sinds gisteren vreemd en 'irritant'.
Hij is gejailbreaked

Het begon met -spontaan- frequent vragen of ik de Vliegtuigmodus wil gebruiken omdat de accessoire niet compatible zou zijn. Er is geen accessoire aangesloten....

Ik heb een restart gedaan en toen was de WiFi weg, na 3 x herstarten was het terug.
Het irritant vragen, om de paar minuten, naar de vliegtuigmodus bleef maar doorgaan.

Heb ook geprobeerd langere tijd uit te schakelen en tot mijn grote verbazing schakelt hij zelfstandig aan en start op. Uiteraard direct vragen of ik de vliegtuigmodus wil gebruiken....
(Uit is toch uit? Of draaien er nog processen op de achtergrond?)

Nu is de WiFi wonderbaarlijk hersteld :-) maar nu heb ik geen geluid meer.... uitgezonderd bij gebeld worden.
Dus ook geen Ipod meer.

Is dit een bekend probleem?
of moet ik een restore doen?
Maar betekent dat ik m dan opnieuw moet jailbreaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 17:18

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik denk dat het een hardwareprobleem is. Wellicht is de connector aan de onderkant vuil. De problemen die je beschrijft namelijk zijn allemaal gerelateerd aan de dock connector. Deze schakelt het geluid uit bij ondersteunde docks en geeft ook een melding als het apparaat zich niet als compatible aanmeldt. Ook kan de iPhone via de dock connector aangezet worden. Het lijkt er dus op dat de pinnetjes op een of andere manier contact maken.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DexterDee schreef op zondag 06 juni 2010 @ 14:44:
Ik denk dat het een hardwareprobleem is. Wellicht is de connector aan de onderkant vuil. De problemen die je beschrijft namelijk zijn allemaal gerelateerd aan de dock connector. Deze schakelt het geluid uit bij ondersteunde docks en geeft ook een melding als het apparaat zich niet als compatible aanmeldt. Ook kan de iPhone via de dock connector aangezet worden. Het lijkt er dus op dat de pinnetjes op een of andere manier contact maken.
Dat wordt dan een retourtje buurman voor geperste lucht, ff schoonblazen.
Hopelijk helpt dat.

Blijft nog over de vraag of een uitgeschakelde Iphone door een 'accessoire' of vuil contact uit zichzelf kan opstarten. Beetje spooky vond ik dat wel toen dit gisteravond onder mijn neus gebeurde. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 14:48:
Blijft nog over de vraag of een uitgeschakelde Iphone door een 'accessoire' of vuil contact uit zichzelf kan opstarten. Beetje spooky vond ik dat wel toen dit gisteravond onder mijn neus gebeurde. >:)
Dat kan, bijvoorbeeld als de batterij helemaal leeg is en de telefoon zich compleet uitschakelt. Als je dan de kabel erin stopt, dan start hij automatisch op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OK, nou de perslucht om de connector schoon te maken heeft niet de oplossing geboden die ik zocht.
Ik heb vernomen dat deze (irritante) melding ook kan ontstaan als de software niet up-to-date is en draai sinds aanschaf op firmware: 3.1 (7C144)

Updaten via iTunes biedt geen soelaas, de simlock zal terugkomen (vermoed ik)
Er zijn ook aanbieders op internet die een firmware-update of jailbreak uitvoeren vie remote access. Dat lijkt mij niet de bedoeling. Verder heb ik hier helaas geen verstand van.

Nu de hamvraag: Wie-o-Wie kan mij helpen om de firmware te updaten en tegelijkertijd ook simlock vrij te houden?

Ik woon in de omgeving Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

ik quote uit de FAQ van dit forum:
Op GoT mag het jailbreaken wel en het sim-unlocken niet besproken worden.
Het is dus niet toegestaan om je daarbij te helpen, sorry :)

Aangezien hulp met jailbreaken wel mag, kan ik je melden dat je een custom IPSW firmware kan maken (of online zoeken) die pre-jailbroken is met de juiste firmware (3.1.3 bijv.). Door te zorgen dat de baseband niet mee geupgraded wordt, heb je daar weer aanknopingspunten met datgene wat hier niet besproken mag worden.

Overigens lijkt het me erg sterk dat verouderde software de genoemde problemen veroorzaakt. Ik zat nog op 3.0 tot gisteren (toevallig upgrade gedraaid) en heb daar heel lang opgezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst, ik ben op de hoogte van de regels van GoT.

Mijn probleem (zie TS) bestaat nog steeds.
Ik denk dat een firmware update de volgende stap wordt.

Mijn iPhone is oorspronkelijk aangeschaft in Frankrijk en heb sterk de indruk dat er geen simlock op zit.
Zeker weten doe ik dit niet!
Dus, een jailbreak zou dan ook niet van toepassing zijn.

Mijn vervolg vragen luiden;
1) Is na te gaan of een iPhone simlock vrij is?
2) Is na te gaan of een iPhone 'ge-jailbreaked' is?
3) Als mijn toestel simlock vrij is kan ik deze dan gewoon updaten via iTunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 12:32:
Mijn vervolg vragen luiden;
1) Is na te gaan of een iPhone simlock vrij is?
2) Is na te gaan of een iPhone 'ge-jailbreaked' is?
3) Als mijn toestel simlock vrij is kan ik deze dan gewoon updaten via iTunes?
1. Dat is makkelijk. Stop er een SIM kaart in van een andere provider. Als je ermee online komt en kunt bellen is de telefoon niet simlocked
2. In vrijwel alle gevallen staat er dan op het Springboard een icoon van Cydia, Rock, Installer of Icy
3. Ja, geen enkel probleem
Dus, een jailbreak zou dan ook niet van toepassing zijn.
Uiteraard, maar als je tóch simlocked bent, dan kun je niet unlocken zónder te jailbreaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1) Aha, ik bel via Telfort, dus niet via T-Mobile. Ik zal later KPN eens proberen. Voorlopig goed nieuws :)
2) Niets van dat alles op mijn Springboard dus geen jailbreak :) (ook goed nieuws! :) )
3) Beter!

Ik heb zojuist een "Harde reset" uitgevoerd, ook geen oplossing.

Op een ander forum las ik over het schoonmaken van de connector.
Dit kan met perslucht of een wattenstaafje met alcohol.
Schoonmaken met alcohol zou effect kunnen hebben op een stickertje (ivm waterschade?)
Ik zie dat stickertje niet zitten of kijk ik niet goed genoeg?

UPDATE:
In de veronderstelling dat mijn iPhone simlock vrij was heb ik een firmware update gedaan via iTunes.
Nu kan ik dus niet meer bellen...... MEGA probleem!
Is nu de simlock opnieuw geactiveerd?
Ik zie 'no service' linksboven in mijn scherm......
*heeft handen in zijn haar*

UPDATE nummer zoveel en voorlopig de laatste:
Na de update via iTunes heb ik fijn firmware 3.1.3 erop. Hoera!
Maar ook een nieuwe modem (oid) en die is dus niet te wijzigen en unlocken is dus niet mogelijk.

Kortom; Ik heb een hele mooie dure iphone waarmee ik niet meer kan bellen en door die afschuwelijke accessoire melding (waardoor de speaker niet meer functioneert) is ie zelfs als iPod niet bruikbaar.
Het is nu afwachten wanneer er goede jailbreak en unlock software beschikbaar komt.

Laat dit een waarschuwing zijn voor elke iPhone eigenaar/n00b (zoals ik)....
Als ik beter had gelezen op het internet was me dit niet overkomen.

*holt naar winkel voor een cheap mobieltje die je wel kunt unlocken, ben ik voorlopig tenminste bereikbaar*

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2010 17:41 ]

Pagina: 1