Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-01 12:56
Afbeeldingslocatie: http://www.unwiredview.com/wp-content/uploads/2010/06/Sprint-HTC-EVO-4G.jpg

Inleiding

Er is lang op gewacht, maar de geruchten van de afgelopen maanden blijken waarheid te zijn geweest. HTC komt met haar eerste 4G toestel, dat de afgelopen tijd bekend stond onder de naam HTC Supersonic. Uiteindelijk heet het toestel dus de HTC Evo en gaan we je op ons blog op de hoogte houden van alle ontwikkelingen omtrent deze topper.

De HTC Evo 4G is duidelijk de opvolger van de HTC HD2, maar heeft veel betere specs, draait op Android en is qua uiterlijk ook nog een klein beetje getweakt.

HTC Evo 4G specificaties

Scherm: 4.3 inch 480 x 800
Processor: 1 Ghz Snapdragon™ QSD8650
Twee Camera’s; Primair back: 8 mp, secundair front: 1.3 mp
Int. mem: 1GB interne opslagmogelijkheid, 512 mb RAM
Ext. mem: Micro SD, ondersteuning tot 32 GB
Aansluitingen: 3.5 mm headset aansluiting en micro-usb aansluiting, 720p HDMI aansluiting
Interne Proximity en Bewegingssensor
Mogelijkheid om mobiele HDTV te bekijken
WiFi en GPS ondersteuning
1500 mAh accu

4G

Extra hoge download snelheid voor HTC EVO 4G smartphone
Sprint 4G biedt in vergelijking met andere Amerikaanse telecom providers de snelste draadloze verbinding, en daarnaast is Sprint de enige nationale provider die 4G service in 27 markten aanbiedt. Sprint 4G levert een tot tien keer hogere downloadsnelheid op dan 3G, zodat de HTC EVO 4G optimaal kan profiteren van de hoge snelheid. De HTC EVO smartphone zal in de zomer van 2010 via alle Sprint verkoopkanalen en via retailpartners zoals RadioShack, Best Buy en Wal-Mart verkrijgbaar zijn.

Foto's, filmpjes en links

Afbeeldingslocatie: http://www.letsgodigital.org/images/artikelen/681/htc-evo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.letsgodigital.org/images/artikelen/681/evo-4g.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.intomobile.com/wp-content/uploads/2010/06/HTCEVO1-e1275602890461.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.popsci.com/files/imagecache/article_image_large/articles/IMG_8996.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.letsgodigital.org/images/artikelen/681/htc-evo-4g.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cellphoneforums.net/nl/attachments/sprint-pcs/43016d1269425554-sprint-kondigt-de-htc-evo-4g-htc-evo-4g-supersonic-sprint-kickstand-jpg

De commercial

iFixit's demontage
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Z_JhrBUWMCQ]

pricewatch: HTC HTC EVO Zwart
Sprints pagina voor de Evo
Engadget's review
HTC's pagina

Nawoord

Opmerkingen of suggesties? DM maar raak!

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-05 16:48
Mooie telefoon, alleen heb je er niks aan in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Volgens mij wel, je kan alleen geen 4G gebruiken, maar dat is er toch nog niet (toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-04-2024
thijsje66 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 15:23:
Volgens mij wel, je kan alleen geen 4G gebruiken, maar dat is er toch nog niet (toch?)
Er is volgens mij geen GSM versie van deze telefoon. Alleen CDMA oid. Dus dan zou je niet kunnen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-02-2022
Er kan geen simkaart in. Dus bellen en sms'en gaat niet. Al de rest kan je wel. Dus market, apps, video, muziek,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
thijsje66 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 15:23:
Je kan em uberhaubt niet gebruiken, omdat het een cdma-telefoon is, en geen gsm/umts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145867

Heb het wel jammer gevonden. Ik dacht voor de EVO 4G altijd al aan een HD2 met android...

Als hij hier uit was had ik hem gekozen boven de galaxy S.
Ik vind die 4,3 inch toch echt geweldig. Al is het scherm niet zo goed als de Galaxy S.

Achja, de amerikanen waren jaloers op onze desire. En nu wij op hun mobieltjes.
De HTC Incredible, HTC EVO 4G zijn beide veel beter als onze HTC Desire.
En in amerika is verizon echt een strijd aan het voeren tegen de iPhone. Vooral om AT&T klanten te jatten.

Waarom de EVO 4G een hit wordt in de USA:
- Sprint: schijnt heel goedkope abbo's te hebben. Maar hadden nooit een geweldige telefoon.
- NU hebben ze er 1 de EVO 4G.
- Veel klanten bij AT&T zijn het zat en gaan naar sprint toe vanwege de dekking etc.

Waar ik niet mee zou kunnen leven is als je op 3G zit je niet gebeld kan worden. Ben je aan het internetten kun je volgens mij niet gebeld worden op CDMA.. correct me if im wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Ik hoop in ieder geval dat er een Europese variant komt. Dit is echt een monster :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 321X
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-01-2023
Daarnaast is de kans klein dat er WIMAX in ons land komt. Het schijnt dat de telecombedrijven meer zien in LTE...

Nog even wachten dus op een mogelijk alternatief. De specs zijn ge-wel-dig! Aangezien ik m'n X1 flop wil gaan vervangen voor een android based mobile twijfel ik atm tussen het eventueel wachten op de EVO en Samsung Galaxy S...

321X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-05 14:23
Dit topic maakt me lekker voor een telefoon die ik nooit van mn leven zal (kunnen) gebruiken. Bummer :(
De LTE/UMTS/HSDPA/GSM/EDGE (alles te saam :P) versie van dit apparaat zit toch in de pijplijn? Misschien handiger om daar een topic over aan te maken zodra daar meer van bekend is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-03 21:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:20
Ik snap de ophef niet echt. Dit is echt niet het eerste toestel dat dat probleem heeft. Elke Hero gebruiker kan je vertellen dat dat bij zijn Hero ook het geval is. Is in het Hero topic ook al aan de orde geweest.

[ Voor 27% gewijzigd door boaty op 14-06-2010 18:55 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
En hoe vaak leg je nou je telefoon op piepschuim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Ik kan je vertellen dat ik er alleen last van heb als je hem in je houder hebt staan in de auto om te navigeren, en af en toe als je hem op je matras in je bed hebt liggen. Even een vinger tegen de zijkant en het probleem is opgelost. Op gegeven moment doe je dat automatisch en denk je er zelfs niet meer over na.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-05 14:29
ik snap de ophef opzich wel....Bezit zelf ook een hero met inderdaad hetzelfde ''massaprobleem'' Moet zeggen dat ik me er toch geregeld aan stoor. Op hout(bureau) of je bed/matras werkt het net zo beroerd. Nu is het bij mijn hero niet zo dramatisch als deze video's (lockscreen gaat in principe altijd wel goed) Vooral zijkanten van het scherm werken niet. Letter a bijvoorbeeld werkt gewoon niet...zonder hero aan massa te leggen.

Heb er zelf ook een voorbeeld van
YouTube: Hero touch sensitivity issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-01-2023
Waarom zou HTC geen gsm versie uitbrengen als deze telefoon goed verkoopt?

[ Voor 3% gewijzigd door iBurger op 16-06-2010 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Omdat ze hier de Desire al hebben die de Evo 4G alleen maar voor de voeten zal gaan lopen. Dat is marketingtechnisch gezien niet verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
True, maar het blijft jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-01-2023
Nee! gewoon uitbrengen hier. lol :)

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/03/htc-evo-hd2-desire-ctia-10-sm.jpg

wat een bruut toestel mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeber
  • Laatst online: 10-04 16:00

Sloeber

Audiofiel met beperkt Budget

Als hij uitkwam in Nederland had ik per direct mijn HD2 verkocht!

Things are cheaper for a reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:10
Als er niets zo iets uit komt wordt het voor mij ook de desire :'(.

De HTC Incredible komt ook al niet naar NL. Die is 3.7" met een 8mp cam.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Anoniem: 308528

Wel jammer dat hier deze niet uitkomt ik mis toch een 2de camera op de hd2.Wel geweldig dat android ook op de hd2 kan geinstalleert worden.Zeker de flash player is geweldig.
Pagina: 1