Autoverzekering

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-07 22:00
Ik ben druk bezig met het zoeken naar een nieuwe autoverzekering en ik zie door de bomen het bos niet meer.

Als ik op vergelijkingssites (zoals www.independer.nl, www.premie.nl en www.netpolis.nl) zoek dan zijn de prijsverschillen relatief groot. Zo kost de goedkoopste all-risk verzekering die ik via www.independer.nl vind ca. 75 per maand, op www.premie.nl ben ik voor ca 60 euro per maand klaar.

Wat is het verschil dan tussen die verzekeringen vraag ik mij af. Als ik voorwaarden en polissen vergelijk dan zijn de verzekeringen nagenoeg gelijk. Je zou dus denken dat het verschil alleen maar in de premie zit.

Daarbij vraag ik mij het nut af van 'ongevallen inzittenden', 'schade inzittenden' en in mindere mate 'rechtsbijstand'. Deze zaken kosten ca. 2 euro per maand per stuk. Niet veel geld, maar als het niet nodig is toch zonde van het geld. Voegen deze zaken werkelijk iets toe of overlappen ze voor een groot deel met verzekeringen die iedereen toch al heeft?

De verzekering met het beste aanbod lijkt United Insurance. Iemand ervaring daarmee? Of kan het nog goedkoper en/of beter?

Daarbij twijfel ik ook nog tussen een WA+ verzekering en een all-risk verzekering. Gezien de dagwaarde van de auto (ca. 10k€) denk ik aan een all-risk verzekering. Deze wil ik dan na een bepaalde tijd omzetten naar WA+ dekking. Verstandig?

Tot slot heb ik nog een vraag over de no-claim korting. Ik heb thans ca. 2,5 schadevrije jaren. Als ik nu overstap naar een andere verzekering neem ik dan 2 of 2,5 schadevrije jaren mee? In de invulvelden op internet zijn alleen hele getallen in te vullen, vandaar de vraag.

[ Voor 9% gewijzigd door argro op 06-06-2010 14:04 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 18:58
Die verzekeraars hebben één ding gemeen, en dat is dat het eigenlijk allemaal oplichters zijn. Ze verdienen hoe dan ook geld aan je. Ze zullen er sowieso alles aan doen om je maar zo weinig mogelijk uit te moeten betalen.

Verschil kan zijn in de snelheid van afhandeling van iets. Daarbij moet je voor de goedkopere verzekeringen vast bijbetalen voor het één en ander.

Schadevrije jaren gaat per jaar. Ik dacht dat als je in jouw geval 2,5 jaar schadevrij hebt, dat dit eigenlijk 3 jaren zouden zijn, omdat het laatste half jaar als een jaar zou tellen ,maar dit weet ik niet zeker.

Het makkelijkste is als je schadevrije jaren in "Roydata" staan. Dit is een algemeen systeem waar verzekeraars je schadevrije jaren in bij houden. Echter niet elke verzekeraar gebruikt dit, zoals Orion-Direct, waar ik ook weg ben gegaan.

Je moet daar dus eerst een royements verklaring krijgen (met je schadevrije jaren er op). Dit blijkt gewoon mensenwerk te zijn. Want ik kreeg tot twee keer toe een verklaring die niet klopte, de schadevrije jaren klopten helemaal niet. Ook waren kentekens anders.
Dit geeft ook wel aan hoe Orion-Direct werkt.
Zo heeft mijn vriendin ooit eens een kleine schade gereden. Dit koste mij 5 schade vrije jaren!
Ik heb nooit iets gehoord over de afhandeling hier van, wat het gekost zou hebben, of wat dan ook...

Ik heb in elk geval alles ondergebracht bij een tussenpersoon. Niet dé goedkoopste met verzekeringen, ik weet ook niet of ze echt de goedkoopste verzekering voor je uitzoeken, maar je kan er wel snel terecht als er iets is.

Als je auto € 10.000 waard is, zou ik inderdaad ook denken aan een all-risk verzekering, of anders een WA + beperkt casco. Hiermee ben je ook verzekerd tegen diefstal, stormschade, eigenlijk alles, behalve schade die je zelf toe brengt. Dus zolang je niet zelf ergens tegen aan gaat rijden, kun je nog iets...

Extra (verkeers) rechtsbijstand, heeft niet zo veel zin als je zelf ook al een aparte rechtsbijstands verzekering ergens hebt lopen.
Ook een goede tip is om de auto verzekering niet bij dezelfde verzekeraar als je rechtsbijstand te verzekeren, dan vraag je om ellende. ;)

Sowieso de vragen die je hebt kun je het beste stellen aan een tussenpersoon, of de verzekeraar zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:54

Destruction

(ex-)Automonteur

@Exodus: Ik zit bij OrionDirect, ik heb kortgeleden mn polis beeindigd (ze zijn overgenomen...), en een nieuwe afgesloten. Ik kreeg ook netjes een verklaring dat bij Roydata bekend staat dat ik recht heb op 7 jaar schadevrij (incl. mn brommertijdperk dus). Ik persoonlijk heb ook geen klachten over oriondirect. Nu een schadegeval buiten mijn schuld, men pakte dit ook vlot op. Afaik zijn ze nu een soort van dochteronderneming van Allianz, ipv van die vage ierse maatschappij.

Als je idd verder geen rechtbijstandverzekering hebt, is verhaalrechtbijstand een aanrader. Ik heb beide. Oriondirect is in dit geval op basis van mijn verhaalrechtbijstand-dekking, bezig de schade aan mijn auto te verhalen bij de bulgaarse maatschappij, waar de teggenpartij verzekerd is.

Ikzelf heb WA, Inzittenden, Verhaalrechtbijstand en No-claimgarantie. Ik heb getwijfeld de auto mee te nemen in de collectieve verzekering die ik zakelijk heb, maar dan is enkel WA mogelijk. Dat leek me niet wat :)

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-07 22:00
Maar hoe nuttig is die rechtsbijstand bij een allriskverzekering? In dat geval heeft de verzekeringsmaatschappij toch zelf ook een aanzienlijk belang?

Bij een all-risk verzekering is het volgens mij nadrukkelijk in het belang van mijn eigen verzekering om de schade zo veel als mogelijk bij de ander neer te leggen? Ik krijg, als allrisk-verzekerde, in alle gevallen volledige vergoeding van de schade, het kost mij hooguit een paar schadevrije jaren. Ofwel, ik betwijfel of zo'n aanvullende rechtsbijstandsverzekering nuttig is bij een all-allriskverzekering.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-07 10:55

Mx. Alba

hen/die/zij

De meeste mensen hebben sowieso al een algemene rechtsbijstandverzekering en dan is een extra rechtsbijstandverzekering bij de autoverzekering pure overkill. Dan heb je juist alleen maar het risico dat de autoverzekering zegt: "zoek het maar uit met je algemene rechtsbijstandsverzekering" en vice versa...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
probeer www.lancyr.nl eens, goede ervaringen mee al helpt het dat een vriend van me verzekeringsadviseur is :P

Heeft ook een computer!

Pagina: 1