PC koelen met grote ventilator?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326426

Topicstarter
Hoi,

Of het praktisch of luidruchtig is even daargelaten, is het mogelijk om gewoon je kast open te zetten, (zijkant eraf halen). En dan een huiskamer ventilator erop te richten?
Die van mij kan aardig hard, Is dit op den duur niet schadelijk voor de onderdelen ofzo?

alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:24
Anoniem: 326426 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 13:09:
Hoi,

Of het praktisch of luidruchtig is even daargelaten, is het mogelijk om gewoon je kast open te zetten, (zijkant eraf halen). En dan een huiskamer ventilator erop te richten?
Ja :)
Die van mij kan aardig hard, Is dit op den duur niet schadelijk voor de onderdelen ofzo?

alvast dank!
Nee :)

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-06 23:42

M2M

medicijnman

je blaast wel wat meer stof tussen de koelribben, maar met een overkill aan airflow kan ook dat op lange termijn natuurlijk geen kwaad. Let er wel op om je kast van binnen goed schoon te maken mocht je ooit van de tafelventilator afstappen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

overkill van airflow zal niet gebeuren, ik denk eerder dat het minder effect heeft. dit omdat je de lucht er niet langs laat stromen, maar er direct tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-06 23:42

M2M

medicijnman

een tafelventilator op volle kracht ergens tegenaan laten blazen koelt veel beter dan een klein 120mm fannetje dat door koelvinnetjes blaast. Anders test het eens, trek alle ventilators los en zet er een tafelfan tegenaan. Check je temperaturen en probeer het nogmaals met een gesloten kast met standaard koeling.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Het enige waar je voor op moet passen is dat je geen geïoneseerde lucht je kast in blaast ,met die lullige 12v fannetjes zal dit wel loslopen, maar ik weet niet wat 230v met de omringende lucht doet.

[img]error.jpg[/img]

Pagina: 1