Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:11
Ik heb anderhalve maand geleden een nieuw beeldscherm in mijn laptop laten zetten omdat het oude beeldscherm kapot is gegaan. Er zat gewoon het standaard beeldscherm in, nu zit er een HD beeldscherm in. De maximale resolutie was eerst volgens mij 1600x1024, nu is de maximale resolutie 1920x1200.

Als ik de computer nu opnieuw opstart, of gewoon aanzet als hij uitstond gaat de resolutie van 1920x1200 naar 1280x1024. Dit gebeurt echter alleen als ik opstart met het externe beeldscherm aan mijn computer gekoppeld.
De resolutie van het externe beeldscherm is ook 1280x1024. Via "Beeldscherminstellingen" kan ik gewoon de goede resolutie instellen, hierna werken de beide beeldschermen perfect.

Als ik opstart zonder het externe beeldscherm is de resolutie gewoon 1920x1200. Als ik vervolgens het externe beeldscherm aan mijn laptop koppel doet deze het niet. Ik moet eerst het beeldscherm inschakelen via "Beeldscherminstellingen", hierna werken de beide beeldschermen perfect.

De problemen zijn ontstaan nadat het nieuwe beeldscherm er is ingezet, met het standaardbeeldscherm werkte het wel goed.
Op Google zijn helaas alleen maar erg verouderde topics terug te vinden.

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Staan je instellingen bij Extern Bureaublad wel op "volledig scherm". onder het tabblad weergave?

/ik lees inderdaad niet goed, negeer me svp ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Exorcist op 21-06-2010 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC
Exorcist schreef op zondag 06 juni 2010 @ 22:29:
Staan je instellingen bij Extern Bureaublad wel op "volledig scherm". onder het tabblad weergave?
Waar zou Extern Bureaublad precies moeten staan?
Bij "Configuratiescherm\Persoonlijke instellingen\Bureaubladachtergrond" staat hij nu op "aan scherm aanpassen" nadat ik dat daarin veranderd had leek het probleem even opgelost te zijn, maar nu heb ik toch weer last van het probleem.
Mijn externe beeldscherm heeft dus geen probleem, maar mijn hoofdbeeldscherm wel.
Als ik mijn computer opstart staan de icoontjes van het bureaublad ook bijna allemaal op het externe beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Exorcist schreef op zondag 06 juni 2010 @ 22:29:
Er wordt gesproken over een dual screen opstelling, niet over een extern bureaublad ;)

Op welk scherm staat je taakbalk? Blijft die wel op je laptopscherm staan?
Eventueel zou je kunnen kijken naar een tool als DisplayFusion om de settings goed te krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Rupie op 21-06-2010 07:33 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC
Rupie schreef op maandag 21 juni 2010 @ 07:33:
[...]

Er wordt gesproken over een dual screen opstelling, niet over een extern bureaublad ;)

Op welk scherm staat je taakbalk? Blijft die wel op je laptopscherm staan?
Eventueel zou je kunnen kijken naar een tool als DisplayFusion om de settings goed te krijgen.
Mijn taakbalk staat op mijn hoofdscherm, die blijft wel staan, hij staat overigens verticaal(de taakbalk dus).
Ik gebruikte DisplayFusion al om twee verschillende wallpapers te hebben, en voor window snapping. Nadat ik dit probleem kreeg heb ik DisplayFusion uitgezet, en het probleem bleef, ook het veranderen van de resolutie van de wallpaper hielp niet.