My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Als ik een beetje rondgoogle vind ik al een aantal interessante links; het lijkt er op dat het inderdaad mogelijk is om het DVB-T signaal via de kabel te distribueren.
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Ik zou zeggen laat je TV (of ander DVB-T apparaat) eens scannen met je COAX kabel aangesloten

Enige nadeel van DVB-T tov DVB-C is dat DVB-T slechts 25% bandbreedte gebruikt (2Mbps vs 8Mbps) per kanaal, en dat komt de kwaliteit niet ten goede. Maargoed, het is wel digitaal en altijd beter als analoog.
De coax aansluiting is de antenne bij die dingen, zou het zo simpel zijn dat je die gewoon op je kabelaansluiting kan aansluiten?ThinkPadd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 12:49:
Ik zou zeggen laat je TV (of ander DVB-T apparaat) eens scannen met je COAX kabel aangesloten
DVD5 pakt ook 2 mbit, dus dan heb je best goede kwaliteit. Volgens mij zijn de MP4 streams van RTL ook zoiets, dat ziet er gewoon goed uit. DVB-T door de lucht heeft wel een aantal zwaar gecomprimeerde zenders die er slechter uit zien, maar dat zal niet nodig zijn als het over de kabel komt.McKaamos schreef op zondag 06 juni 2010 @ 13:08:
Enige nadeel van DVB-T tov DVB-C is dat DVB-T slechts 25% bandbreedte gebruikt (2Mbps vs 8Mbps) per kanaal, en dat komt de kwaliteit niet ten goede. Maargoed, het is wel digitaal en altijd beter als analoog.
[ Voor 48% gewijzigd door Marzman op 06-06-2010 13:13 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ja, als ze daadwerkelijk DVB-T over de kabel versturen zou het op die manier moeten werken lijkt mij.Marzman schreef op zondag 06 juni 2010 @ 13:10:
[...]
De coax aansluiting is de antenne bij die dingen, zou het zo simpel zijn dat je die gewoon op je kabelaansluiting kan aansluiten?
Het signaal staat er sinds 1 december 2009 op dus.
Wie probeert het even
? (Ik heb Ziggo
)
Caiway heeft wel het beste met haar klanten voor dan
Wie probeert het even
Caiway heeft wel het beste met haar klanten voor dan

DVB-T zit al op de kabel bij Rekam en Caiway, en het werkt prima.
Ik heb voor 25 euro een dvb-t usb stick van Terratec gekocht, de coaxkabel in de antenne aansluiting, zenders regionaal scannen, NL, fijnste stand, en jawel 18 tv zenders in uitstekende beeldkwaliteit. Beter dan analoog. Ook op meters coax kabel afstand van de kabelaansluiting blijft het beeld uitstekend, wat bij analoog tv kijken niet zo is.
Zorg wel dat je de laatste driver en software hebt, dat scheelt veel, maar dat kostte nogal moeite, want de ftp-server van Terratec was dit wekend niet bereikbaar.
Ik heb voor 25 euro een dvb-t usb stick van Terratec gekocht, de coaxkabel in de antenne aansluiting, zenders regionaal scannen, NL, fijnste stand, en jawel 18 tv zenders in uitstekende beeldkwaliteit. Beter dan analoog. Ook op meters coax kabel afstand van de kabelaansluiting blijft het beeld uitstekend, wat bij analoog tv kijken niet zo is.
Zorg wel dat je de laatste driver en software hebt, dat scheelt veel, maar dat kostte nogal moeite, want de ftp-server van Terratec was dit wekend niet bereikbaar.
Nice, wou dat meer TV aanbieders DVB-T over de kabel stuurden, want veel TV's hebben een ingebouwde DVB-T decoder, maar daar wordt niks mee gedaan omdat je dan een abbonement op Digitenne moet hebben.
Pagina: 1