• Remy669
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-02 22:28
Hallo Tweakers,

Wij zijn van plan om een AC Ryan Play!On HD Mini aan te schaffen, mede vanwege de prijs en het feit dat het een klein stijlvol ding is. Maar we hadden een vraag. We zijn dus van plan om de AC Ryan met een internet kabel aan te sluiten aan de laptop in de woonkamer.

Sluit je dan de kabel gewoon direct aan op de laptop, of moet hij via de router gaan? En hoe gaat het in zijn werk om films naar de AC Ryan te sturen via de laptop? Want bij andere mediaplayers waar een harde schijf in zit neem ik aan dat je gewoon kunt kopieeren en plakken naar de harde schijf in de mediaplayer?

Met vriendelijke groeten,
Remy N.

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-02 21:37
Bij voorkeur aansluiten via een router. Dit geeft minder problemen. Daarnaast moet je mappen delen op je Latop zodat de AC-Ryan deze kan bereiken en vervolgens kijken maar

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Ik zou het apparaat inderdaad aansluiten op de router, zoals Athome hierboven zegt. Je kan er later ook nog een USB-hdd op aansluiten als je de laptop niet constant aan wilt laten staan. Zit je wel weer met een extra kastje, maar goed.... ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Remy669
Dus een kabel van de AC Ryan naar de router toe... en dan van de router weer een kabel naar de laptop?

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Nee, dat kan wel draadloos als je wil. Het enige waar je dan rekening mee moet houden is de snelheid van de draadloze verbinding. Als de bitrate hoger is dan de verbindings-snelheid, krijg je haperingen. Dat lijkt me niet echt wenselijk midden in een film.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Remy669
Ik snap het even niet meer, je zegt eerst dat ik een kabel van de AC Ryan naar de router moet laten lopen. Maar hoe stream ik dan films? Via draadloos? Dat gaat toch te langzaam. Als ik dan nog een kabel pak, en die van mijn laptop naar de router doe gaat er toch niks draadloos?

[ Voor 16% gewijzigd door Remy669 op 06-06-2010 13:44 ]

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Laptop > (Draadloos/kabel) > Router > (Kabel) > AC Ryan > (HDMI/Component) > TV

En of draadloos te langzaam is, hangt af van het type netwerk en de woonsituatie. Als je bijvoorbeeld wireless-N (300Mbit) hebt en de afstand is minimaal in het huis. Dan kan (!!) je wel 70Mbit-100Mbit halen. Dat is genoeg om HD te streamen. Aan de andere kant kan je ook een wireless-G (54Mbit) hebben en 3 betonnen muren ertussen hebben. Dan haal je misschien 5Mbit-10Mbit. Ja, dan wil je geen HD-content streamen nee. ;)

Pagina: 1