Toon posts:

FSB niet hoger dan 140??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn FSB wil niet hoger dan 140Mhz

Ik heb een KT133A maar zie veel mensen met een FSB van 150+ draaien!

Waarom ik niet??

zie sig. voor details

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
Probeer voltage op te schroeven wel langzaam
Ik had het geluk dat met standaard voltage 1,65v mijn PIII600EB@765 nu op een FSB van
170!!! draait met een mem van 128 en een pci van 43!!!

Succes

/edit/ typefoutje /edit/

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Als tie niet hoger wil kan het ook aan je insteekkaarten liggen..

Wil je hoger dan zal alles dat ook aan moeten kunnen..

Waarschijnlijk zal je geheugen(als het niet van goede kwaliteit is) het zeker niet trekken op 140+

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm.... ik heb alleen een hercules GF2 mx als insteekkaart...

verder heb ik infineon memory, d8 dat dat wel ok was.. :P

iemand suggesties???

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

check die instellingen van je core/mem van je geforce, die wordt er fokking brak van als je ook nog eens de fsb hoog opschroeft :(
dus probeer iig het i/o voltage op te krikken naar 3.6 ofzo en zet de zet de frequencies van je geforce een stukkie lager.. >:)

JayGTeam (213177)

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Damn wat een bagger replys :)
sorry hoor.

Ik zou graag ff willen weten of het systeem WEL post op 140 maar bijvoorbeeld pas vastloopt als windows wordt geladen.

Probeer dingen als AGP 4x disable eens uit.

Infineon heb ik er ook in zitten en wil tegen de 160MHz nog goed draaien.
Zelf heb ik me fsb nu op 153MHz.

Ook kan je HDD geblockt worden. Bij win2k krijg je tijdens het opstarten dan meldingen als 'NTDLR not found' en win98 loopt gewoon vast tijdens opstarten.
Dit is om je IDE HDD te beschermen tegen hoge bussnelheden wat fouten in data kan veroorzaken.
Door 'IDE prefetch' in bios op Disable te zetten los je dit op, echter wel op eigen risico.

Probeer maar eens wat. Ik ken genoeg die hun FSB van de KT133a prima op 150 kunnen draaien.

Als dit allemaal niet helpt ligt het het meest voor de hand dat je geheugen de 140MHz domweg niet trekt, want dat is ook nogsteeds mogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
ondertussen POST hij op 148Mhz, maar wanneer hij win2k wil laden dan krijg ik zo'n blauw scherm dat zit te zeuren over m'n ACPI ofzo...

Als ik de ACPI uitzet in bios dan krijg ik met booten een spontane reboot van het systeem :?

Verder loopt hij nu wel stabiel op 145Mhz, dit komt door een koeler op de chipset... >:)

Maar hij moet nog hoger kunnen!
iemand??
Pagina: 1