Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een ASUS/ASmobile P5VD2-VM Motherboard ( P5VD2-VM 1.XX) waar momenteel DDR2 2048 MB 266.7 MHz CL: 4.0 clocks geheugen in zit. Nu wil ik mijn geheugen uitbreiden naar 4gb. Ik ben al aan het rondkijken en vergelijken geweest. Op de site van interngeheugen.com worden alleen modules aangegeven tot 667MHz.

Nu is het zo dat ik er graag een module in wil van 1066MHz. Is dit mogelijk?

Verwijderd

Supported RAM Technology DDR2 667/533/400
Bron

Misschien is het mogelijk dmv een overclock, maar 'out of the box' ondersteund je moederboard het werkgeheugen tot 667MHz.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dat maakt het zoeken naar uitbreiding al een stuk gerichter.

Nu zag ik dat je ook de OCZ werkgeheugen 4 GB set DDR2-RAM 800 MHz hebt en daarbij wordt aangegevn dat deze een Backwards compatible met 533 en 667 MHz heeft. Kan ik deze dan wel in mijn pc laten functioneren?

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-02 08:48
Met zekerheidsaangrensendewaarschijnlijkheid wel.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je zeker wil zijn, pak de QVL erbij, zeker bij Asus bordjes zou ik dat aanraden.
Verder is het zo dat geheugen altijd terug kan klokken, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. Upgraen naar 1066MHz is zinloos, maar 800MHz kan zowaar interessant zijn, omdat het prijstechnisch beter uit kan vallen.

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 12:15
Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 11:04:
[...]

Bron

Misschien is het mogelijk dmv een overclock, maar 'out of the box' ondersteund je moederboard het werkgeheugen tot 667MHz.
Dat is nogal een hele overclock naar 1066, ik durf met grote zekerheid te zeggen dat dit niet gaat lukken. Ik had met mijn borden die experimenteel 1066 MHz konden hebben al zeer grote problemen met 1066 geheugen. Ik zou 800 nog wel proberen en net zoals Terw_Dan zegt, dat is prijstechnisch gezien ook nog het meest interessant.
Pagina: 1