Toon posts:

GTX480 op watercooling?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Na enorm getwijfeld te hebben tussen de GTX480 en de 5970 (ivbm microstuttering) ben ik toch voor de GTX480 gegaan.

Nu wil ik dit ding gaan overclocken met watercooling maar nu was mijn vraag, zijn er speciale watercoolers voor de GTX480 of is "watercooling" een universeel iets?

En als ik alleen mijn GTX480 op water cool kan iemand mij een indicatie geven wat het me gaat kosten in totaal?

Alvast bedankt!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03-2025

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Voor de GTX480 zijn er wel blokken te verkrijgen, maar mijn vraag is nu aan jou, heb je al waterkoeling voor je CPU of wil je alleen je GPU op water gekoeld hebben.

Hoeveel het gaat kosten hangt van je wensen af en of je al waterkoeling hebt, google maar eens naar GTX480 waterkoeling, veel interessante onderwerpen daarover.

Verwijderd

Topicstarter
mexel schreef op zondag 06 juni 2010 @ 07:56:
Voor de GTX480 zijn er wel blokken te verkrijgen, maar mijn vraag is nu aan jou, heb je al waterkoeling voor je CPU of wil je alleen je GPU op water gekoeld hebben.

Hoeveel het gaat kosten hangt van je wensen af en of je al waterkoeling hebt, google maar eens naar GTX480 waterkoeling, veel interessante onderwerpen daarover.
Op dit moment staat mijn computer in bestelling en ik kan nog steeds veranderen. Voor mijn CPU had ik een scythe mugen erbij en verder geen watercooling.
Als ik nu mijn GTX480 van watercooling ga voorzien, is het dan een stuk duurder om de scythe mugen te vervangen voor watercooling of is het verschil juist niet zo groot als er dan toch al watercooling inzit?

• Mexel

Mexel

Tja ik zou persoonlijk gaan voor een water gekoeld systeem en dan CPU en GPU.

Ik had nog even gekeken naar de GTX 480 maar welke neem je de zodiac of de nvidia.

En neem deze even door http://www.highflow.nl/forum/f6/waterkoeling-59

[ Voor 45% gewijzigd door Mexel op 06-06-2010 08:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
mexel schreef op zondag 06 juni 2010 @ 08:09:
Tja ik zou persoonlijk gaan voor een water gekoeld systeem en dan CPU en GPU, Laat je lijst maar even hier zien wat je wensen zijn en dan kan ik even kijken of ik dat zo kan aanpassen en waar heb je het besteld.
Ik heb het besteld bij een plaatselijke eenmanszaak, vooral omdat het vertrouwd is en dichtbij. Zijn prijzen zijn ongeveer exact hetzelfde als bij alternate.

Mijn computer gaat er zo uitzien:

kast HAF 922
voeding Antec earthwatts 750
processor I7 930
GPU GTX480
mobo Asus P6X58D-E

Ik zit eigenlijk al aardig dicht tegen mijn limiet aan kwa geld, dus ik hoef niet de allerbeste watercooling te hebben. een beetje best-bang-for-your-buck het liefst ;) .

• Mexel

Mexel

Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 08:19:
[...]

Ik heb het besteld bij een plaatselijke eenmanszaak, vooral omdat het vertrouwd is en dichtbij. Zijn prijzen zijn ongeveer exact hetzelfde als bij alternate.

Mijn computer gaat er zo uitzien:

kast HAF 922
voeding Antec earthwatts 750
processor I7 930
GPU GTX480
mobo Asus P6X58D-E

Ik zit eigenlijk al aardig dicht tegen mijn limiet aan kwa geld, dus ik hoef niet de allerbeste watercooling te hebben. een beetje best-bang-for-your-buck het liefst ;) .
nieuws: Inno3d maakt waterkoeler voor GeForce GTX470 en GTX480

http://www.hardware.info/...kken_voor_GTX_480_en_470/

Persoonlijk beter
http://www.hardware.info/...rkoelblok_van_Danger_Den/

Tja hets een mooi systeem maar ik denk dat je locale pc boer ook misschien wel kan vertellen wat je allemaal nodig hebt, het is wel een lange lijst.

Kijk ook eens op highflow in het forum.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

De TS zegt dat hij al aardig dicht tegen het budget aanzit. Ik denk daarom dat je een watercoolingset niet gaat lukken, dit omdat je al snel naar de 400 euro gaat.

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
400,- is overdreven, maar onder de 200,- voor enkel de GPU ga je niet komen.

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:19
Als je je gpu al gaat water koelen kun je beter een goedkoper blok van 40 euro op je cpu zetten i.p.v. de scythe mugen. Wellicht red je het met een 240 rad. Anders een 280 rad(scheelt best veel kwa vermogen240=120+120, 280=140+140) alleen weet ik niet of je het red met de haf en 140 mm, volgens mij is de haf met 120 fans. Maar je zou even kunnen kijken.
alleen het blok voor gtx 480 kost 140-180 euro, ik zou wel voor full-cover gaan.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Pagina: 1