Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Speciale NS-kaarten (Dagkaart) niet meer geldig bij anderen

Pagina: 1
Acties:

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Blijkbaar is dit al langer aan de gang maar werd ik er vandaag (kuch vannacht) pas me geconfronteerd.
Wij denken morgen lekker een dagje te gaan toeren met de trein. Vandaar met korting een Dagkaart aangeschaft want daar stond de kreet bij "19,95 Euro ipv 89,20 - dagkaart voor 2 personen, 1 dag onbeperkt treinreizen door heel Nederland!"

Besteld en uitgeprint en wat staat tot mijn verbazing... "door heel Nederland!"? Ja niet dus... Niet geldig op treindiensten geëxploiteerd door Arriva, Connexion, Synthus, Thalys en Veolia... Nou breekt mijn kl@#$@#^$... En laten we nou net 1 van die lijnen op moeten... Mogen we dus ruim 30 euro extra gaan betalen om op de plaats van bestemming te kunnen komen... En de afstand met de NS tot de andere vervoerder kost ons minder (€ 14) dan die € 19,95 wat de dagkaart kost... Juist voel me aardig genaaid...

Maar eens wat verder neuzen hierover. Staat er op de betreffend (MyCityDeal) bestelpagina dat er dus ook bij. Stom van je zul je zeggen. Kan ik me voorstellen, maar zou je het verwachten dat dit zo is? Vooral als je al tijden niet meer met de trein bent geweest?
Wat helemaal ernstig is dat als je zo'n kaart besteld bij de NS zelf, het bij de bestelprocedure helemaal niet vermeld word. Er staat wel een verwijzing naar de AV en daar staat het in. Maar eerlijk gezegd vind ik dit zeer klantonvriendelijk en je staat mooi voor het blok als je in een trein zit van een andere maatschappij en een dikke boete krijgt terwijl je je van geen kwaad bewust bent.

Dit is dus het gevolg van al die fijne privatisering!!! Hoera!!! Het moest toch goedkoper en beter worden allemaal? Overigens ook door een naaistreek van de NS, zij schijnen weinig tot geen vergoeding te geven aan de andere maatschappijen voor mensen die met een NS-kaart rijden.

Wat wil ik met dit topic (behalve effe schelden). Euhm ik ben best pissed en moet dit even kwijt. :) Maar ook voor degene die het (nog) niet weten een waarschuwing.

Dus nooit meer door heel NL crossen met 1 kaart ;( (zoals vroeguh de Tienertoer :P ). Nee je mag voor elk station dat buiten het bereik van de NS ligt mooi extra gaan dokken. Vind het trouwens vreemd dat hier in Den Haag nog nooit 1 woord over is gevallen.

[ Voor 11% gewijzigd door ManiacsHouse op 06-06-2010 02:30 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Treinreizen worden toch altijd geexploiteerd door de NS? Connexion enzo die hebben toch alleen trams, bussen enzo? Als dat niet zo is was ik er ook ingetrapt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• ManiacsHouse
  • Nu online
Marzman schreef op zondag 06 juni 2010 @ 02:09:
Treinreizen worden toch altijd geexploiteerd door de NS? Connexion enzo die hebben toch alleen trams, bussen enzo? Als dat niet zo is was ik er ook ingetrapt.
Dat bedoel ik... Sinds jaar en dag heeft bijvoorbeeld Syntus ook treinen rijden. En ik vermoed dat niet alleen jij en ik er in zouden trappen...

Ik zit me eigenlijk af te vragen in hoeverre de NS deze kreet eigenlijk wel mag gebruiken. Het is wel zeer misleidend.

Niet om lullig te doen maar jij rijd of weinig met de trein, of je hebt jaren onder de grond gezeten. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door ManiacsHouse op 06-06-2010 02:16 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ManiacsHouse schreef op zondag 06 juni 2010 @ 02:02:
Dus nooit meer door heel NL crossen met 1 kaart ;( (zoals vroeguh de Tienertoer :P ). Nee je mag voor elk station dat buiten het bereik van de NS ligt mooi extra gaan dokken. Vind het trouwens vreemd dat hier in Den Haag nog nooit 1 woord over is gevallen.
Klopt, dat is een nadeel van de privatisering. Maar geloof me, het is hier in Engeland nog een stuk erger, daar moet je altijd heel goed opletten welk kaartje je koopt, welke trein je wel en niet mag gebruiken, etc.

Of je dit de NS kunt verwijten? Deels, qua onduidelijke reclame, pas geleden was dat ook zo met de Kruidvat reclames; zij moeten dit regelen of de reclames correct maken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

ManiacsHouse schreef op zondag 06 juni 2010 @ 02:13:
[...]

Dat bedoel ik... Sinds jaar en dag heeft bijvoorbeeld Syntus ook treinen rijden. En ik vermoed dat niet alleen jij en ik er in zouden trappen...

Ik zit me eigenlijk af te vragen in hoeverre de NS deze kreet eigenlijk wel mag gebruiken. Het is wel zeer misleidend.

Niet om lullig te doen maar jij rijd of weinig met de trein, of je hebt jaren onder de grond gezeten. ;)
Ik rijd weinig trein, 1 keer per 5 jaar ofzo sinds ik mijn ov heb ingeleverd :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• ManiacsHouse
  • Nu online
gambieter schreef op zondag 06 juni 2010 @ 02:20:
[...]

Klopt, dat is een nadeel van de privatisering. Maar geloof me, het is hier in Engeland nog een stuk erger, daar moet je altijd heel goed opletten welk kaartje je koopt, welke trein je wel en niet mag gebruiken, etc.

Of je dit de NS kunt verwijten? Deels, qua onduidelijke reclame, pas geleden was dat ook zo met de Kruidvat reclames; zij moeten dit regelen of de reclames correct maken.
http://www.kruidvat.nl/do...=2010-10-treinen&token=-1
Staat duidelijk dat ze ook op andere lijnen geldig zijn. Maar blijkbaar na ophef er over. En dat had ook erg veel problemen gegeven als ze dat echt hadden doorgezet. Want dan had de NS en Kruidvat de boel aardig misleid. Er staat ook heel duidelijk "Belangrijke wijziging", dus in eerste instantie gelde het blijkbaar alleen voor de NS die kaartjes...

Maar privatisering tot daar aan toe, het is natuurlijk van de pot gerukt terwijl het systeem altijd goed werkte. Engeland is toch nooit anders geweest dan dat je tig verschillende maatschappijen hebt?
Marzman schreef op zondag 06 juni 2010 @ 02:25:
[...]
Ik rijd weinig trein, 1 keer per 5 jaar ofzo sinds ik mijn ov heb ingeleverd :p
Foei! :>

[ Voor 4% gewijzigd door ManiacsHouse op 06-06-2010 02:36 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ManiacsHouse schreef op zondag 06 juni 2010 @ 02:35:
http://www.kruidvat.nl/do...=2010-10-treinen&token=-1
Staat duidelijk dat ze ook op andere lijnen geldig zijn. Maar blijkbaar na ophef er over.
Dat was inderdaad na behoorlijk wat ophef. De andere bedrijven zeiden (terecht) dat het hun probleem niet was, er moest gedokt worden.
Maar privatisering tot daar aan toe, het is natuurlijk van de pot gerukt terwijl het systeem altijd goed werkte. Engeland is toch nooit anders geweest dan dat je tig verschillende maatschappijen hebt?
Nee, vroeger had je British Rail. Alleen waren de privatiseringsidioten er daar er vroeg bij, en maakten er een heel erg zot systeem van. De Britten hadden een heel mooi treinstelsel, en nu is het niet veel meer dan een derdewereldlandje systeem...

(er zijn dingen die je kunt privatiseren, en faciliteiten waar je dat niet moet doen)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• ManiacsHouse
  • Nu online
gambieter schreef op zondag 06 juni 2010 @ 02:38:
[...]

Nee, vroeger had je British Rail. Alleen waren de privatiseringsidioten er daar er vroeg bij, en maakten er een heel erg zot systeem van. De Britten hadden een heel mooi treinstelsel, en nu is het niet veel meer dan een derdewereldlandje systeem...

(er zijn dingen die je kunt privatiseren, en faciliteiten waar je dat niet moet doen)
Mmm dat wist ik niet. Weer wat geleerd. Er is mij altijd verteld dat de trein daar verrekte duur is/was.

Damn waarom ik me hier nou over opwind... Dacht leuk daggie met de trein, voor onze kleine meid de eerste keer en ze kijkt er al dagen naar uit :) . Ach nou ja wat kan mij dan ook die extra euro's boeien!

Maar toch... NS :( ;(
Ga pitten, morgen een leuke dag!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ehm, je hebt als ik het goed begrijp een NS-dagkaart gekocht. Dat die niet geldig is bij Syntus, Arriva en Connexxion is mij niet echt vreemd.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 06-06-2010 02:52 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:52

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

ManiacsHouse schreef op zondag 06 juni 2010 @ 02:44:
[...]

Mmm dat wist ik niet. Weer wat geleerd. Er is mij altijd verteld dat de trein daar verrekte duur is/was.

Damn waarom ik me hier nou over opwind... Dacht leuk daggie met de trein, voor onze kleine meid de eerste keer en ze kijkt er al dagen naar uit :) . Ach nou ja wat kan mij dan ook die extra euro's boeien!

Maar toch... NS :( ;(
Ga pitten, morgen een leuke dag!
In die links die hier boven staan naar de kruidvat-site staat toch duidelijk dat ze wel geldig zijn in "andere" treinen?

Waarom? Omdat het kan!!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Marzman schreef op zondag 06 juni 2010 @ 02:09:
Eh... Connexxion rijd ook met treinen hoor, bijvoorbeeld op de Valleilijn of Almelo-Mariënberg

Veolia doet ook treinen, zoals bijvoorbeeld de Heuvelland-lijn of de Maaslijn

Syntus idem dito, met bijvoorbeeld diverse trajecten in Gelderland en Overijssel.

Het lijkt me nogal logisch dat een NS-kaart alleen geldig is op NS-lijnen, en de NS heeft lijnen in heel Nederland, dus die bewering klopt ook gewoon. Maar dat wil niet zeggen dat alle lijn automatisch NS-lijnen zijn...

Als ik een aanbieding van Mercedes voor korting krijg, is die toch ook niet geldig in een Lada-garage?

Virussen? Scan ze hier!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 22:26

Dennahz

Life feels like hell should.

Raar, want als je een gewoon kaartje koopt bij het loket (of automaat) is dit wel gewoon geldig op alle lijnen, toch? Trein = trein. Het interesseert mij dan echt niet of het ineens een andere maatschappij is die mij vervoert... ik stap gewoon over op de volgende trein?

Twitter

• ManiacsHouse
  • Nu online
wildhagen schreef op zondag 06 juni 2010 @ 07:53:
[...]

Eh... Connexxion rijd ook met treinen hoor, bijvoorbeeld op de Valleilijn of Almelo-Mariënberg

Veolia doet ook treinen, zoals bijvoorbeeld de Heuvelland-lijn of de Maaslijn

Syntus idem dito, met bijvoorbeeld diverse trajecten in Gelderland en Overijssel.

Het lijkt me nogal logisch dat een NS-kaart alleen geldig is op NS-lijnen, en de NS heeft lijnen in heel Nederland, dus die bewering klopt ook gewoon. Maar dat wil niet zeggen dat alle lijn automatisch NS-lijnen zijn...

Als ik een aanbieding van Mercedes voor korting krijg, is die toch ook niet geldig in een Lada-garage?
Ja zo ken ik er ook nog een paar. Heel Nederland min de Achterhoek, min een deel Overijssel, min Limburg etc. Dat is toch echt niet heel Nederland.
Die vergelijking met een automerk gaat natuurlijk niet op. Je heb nog steeds de keus in Nederland om met welke auto dan ook wel heel Nederland door te rijden.
Dennahz schreef op zondag 06 juni 2010 @ 08:10:
Raar, want als je een gewoon kaartje koopt bij het loket (of automaat) is dit wel gewoon geldig op alle lijnen, toch? Trein = trein. Het interesseert mij dan echt niet of het ineens een andere maatschappij is die mij vervoert... ik stap gewoon over op de volgende trein?
Tsja dat dacht ik ook altijd. De reguliere kaartjes en abonnementen zijn wel gewoon geldig op alle lijnen van Nederland.
Maar sinds begin dit jaar zijn dus de aanbiedingskaartjes zoals een dagkaart maar ook een Lentetoer alleen nog maar geldig in treinen van de NS. En niet omdat er een regel of wet veranderd is, nee omdat er een conflict is tussen de NS en de overige maatschappijen over de vergoeding hiervan.
Dit word dus over de rug van de reiziger uitgespeeld. Je mag mooi extra gaan betalen als je bijvoorbeeld naar Winterswijk wilt of richting delen van Limburg.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Tja wat kan ik zeggen, ik heb de aanbieding ook gezien op de Mycitydeal website en daar stond dit al direct vermeld. Had je wel gezien dat de kaart nog maar zeer kort geldig is? Dat stond er namelijk vlak onder of boven (onder of boven de tekst dat de ticket niet geldt bij Veolia, Syntus etc.).

[ Voor 14% gewijzigd door schaduw op 06-06-2010 10:06 ]

• ManiacsHouse
  • Nu online
schaduw schreef op zondag 06 juni 2010 @ 10:05:
Tja wat kan ik zeggen, ik heb de aanbieding ook gezien op de Mycitydeal website en daar stond dit al direct vermeld. Had je wel gezien dat de kaart nog maar zeer kort geldig is? Dat stond er namelijk vlak onder of boven (onder of boven de tekst dat de ticket niet geldt bij Veolia, Syntus etc.).
Klopt, dat zou je ook moeten zien en geef dat ook aan in mijn startpost. Echter met de kreet "door heel Nederland" valt zo'n voorwaarde eigenlijk uit het zicht. Een zeg nou eerlijk, zo'n voorwaarde verwacht je toch niet?
Daarnaast is het dus niet omdat het puur een NS-dagkaart is maar alleen om het feit dat de andere maatschappijen het nog langer vertikken reizigers te vervoeren waar ze van de NS weinig of geen vergoeding voor krijgen.

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Vreemd dat je niet valt over de term 'dagkaart' en de omschrijving '1 dag onbeperkt treinreizen', terwijl de kaart alleen buiten de spits gebruikt kan worden.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dennahz schreef op zondag 06 juni 2010 @ 08:10:
Het verschil is dat je in dat geval een kaartje koopt op een specifiek traject. Daarmee is 't dus voor NS zeker dat jij gebruik gaat maken van de trein van de concurrent. Dus dan kan NS afspraken maken met die concurrent, om een deel van het geld van dat kaartje aan hen te betalen. Bij een dagkaart bestaat die garantie niet en dan zou NS dus dom zijn om een deel van die al redelijk lage inkomsten ook nog 's weg te geven zonder dat daar nou echt een reden voor bestaat. Als jij een dagkaart wilt die ook bij de andere vervoerders dan NS werkt, dan zou je daar beduidend meer voor moeten gaan betalen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

ManiacsHouse schreef op zondag 06 juni 2010 @ 02:44:
[...]

Dat was omdat de pond vroeger verrekte duur was. Ik heb nu een kaartje gekocht van London naar Cambridge, 45 minuten heen en weer voor 14 pond. Dat is omgerekend minder dan 17 euro. Ter illustratie; van Utrecht naar Almere is 38 minuten en dat kost me voor een dagretour 15,60 euro. Dat scheelt dus niet veel.

Overigens heb ik dan wel de goedkoopste aanbieder uitgezocht, want inderdaad gaan er meerdere treinmaatschappijen over hetzelfde spoor. De grap is wel dat dit prima is uit te zoeken op een website en dat het ook geen moeite is om de juiste trein op het juiste spoor te vinden. Tenminste, Liverpool St. en Victoria vond ik beiden al zeer duidelijk. Met het achterland na London heb ik nog geen ervaring ;)

Overigens vind ik persoonlijk dat dit dus juist aantoont dat het concurrentie model wel werkt. De Britse overheid steekt namelijk geen penny meer in de treinen, je betaalt dus als je het gebruikt en een vergelijkbaar bedrag in Nederland, waar er nog miljoenen / miljarden in het spoor wordt gestoken. Ik denk dat iedere Nederlander dus eigenlijk nog een stukje duurder uit is, per treinkaartje.

Edit: Als ik de afstanden meet is London - Cambridge 90+ kilometer en Almere - Utrecht = 40+ kilometer. Dus als je naar kostprijs per kilometer kijkt is de Engelse trein zelfs de helft zo duur.

[ Voor 6% gewijzigd door Paitor op 07-06-2010 18:04 ]

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Pagina: 1