Domeinnaam zichtbaar laten met domain pointers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 12:23
Hallo,

Ik heb een extra domein aangevraagd bij dezelfde hoster als mijn huidige domein met hosting. Nou wil ik graag de nieuwe domeinnaam koppelen aan de bestaande domeinnaam. En dan wel op die manier dat de nieuwe domeinnaam zichtbaar blijft als je deze intikt.
Nu tik ik de nieuwe domeinnaam in en kom netjes uit bij de oude domeinnaam, maar de url veranderd ook mee naar de oude domeinnaam.
Bij de hoster heb ik de beschikking over DirectAdmin en ben daar aan het stoeien met Domain Pointers.
Nu staat het zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.avhulp.nl/directadmin.jpg
Dit stond al zo na de bestelling. Ik vraag me als eerste af waarom de punt achter het domein staat en als tweede wat ik nog aan moet/kan passen om de nieuwe domeinnaam zichtbaar te houden.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:16
Het makkelijkste zou zijn als de nieuwe domeinnaam als alias in de vhost van je oude domein is opgenomen. Dan werken beide URL's voor dezelfde site en blijft de domeinnaam ook staan in de browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 14:53

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Wat mjax zegt; en die punt staat er omdat de dns syntax nu eenmaal zo is.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
Oke, bedankt. Is dit iets waar je gewoonlijk zelf bij kan of heb je hier de hoster voor nodig? Is dit normaal gesproken via DirectAdmin te benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 14:53

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
kun je vhosts bewerken met directadmin?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
Ik kan de term helaas niet vinden. Kan dit met DNS Records?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 08:29

Kabouterplop01

chown -R me base:all

dat kan niet met DNS. vhosts is meer iets voor de config van je webdaemon. (apache)
Ik denk dat dit is wat je zoekt:
http://httpd.apache.org/docs/1.3/vhosts/examples.html

Overigens is een domain pointer totaal anders dan een pointer record (PTR) in DNS (reversed DNS).
Eigenlijk heeft het helemaal niets met elkaar te maken.

[ Voor 35% gewijzigd door Kabouterplop01 op 05-06-2010 23:11 . Reden: uitgebreid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:24

decramy

root@birdie:~#

Directadmin zelf heeft deze features volgens mij niet 1 2 3 klaar liggen. Domain-pointers is het dichtst wat je komt...

Work-around: Frameset maken met een schermvullend yoursite.com

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
Kabouterplop01 schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 23:03:
dat kan niet met DNS. vhosts is meer iets voor de config van je webdaemon. (apache)
Ik denk dat dit is wat je zoekt:
http://httpd.apache.org/docs/1.3/vhosts/examples.html

Overigens is een domain pointer totaal anders dan een pointer record (PTR) in DNS (reversed DNS).
Eigenlijk heeft het helemaal niets met elkaar te maken.
Dat is inderdaad precies wat ik wil. Ik kan bij DirectAdmin alleen Apache Handlers vinden, maar is zal er waarschijnlijk niet voor zijn. Ik denk dat ik het naar moet leggen bij de hoster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:41
DirectAdmin heeft daar wél de mogelijkheid voor, onder "Advanced Features" kun je bij "Domain Pointers" een domeinalias aanmaken. Waarschijnlijk moet je dan eerst onder "Site Redirection" de huidige redirect uitschakelen.

Het is alleen de vraag of je voldoende rechten hebt om die knopjes te gebruiken. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
Xander schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 23:27:
DirectAdmin heeft daar wél de mogelijkheid voor, onder "Advanced Features" kun je bij "Domain Pointers" een domeinalias aanmaken. Waarschijnlijk moet je dan eerst onder "Site Redirection" de huidige redirect uitschakelen.

Het is alleen de vraag of je voldoende rechten hebt om die knopjes te gebruiken. ;)
Daar komt precies het plaatje vandaan. Deze staat onder Domain Pointers en het domein staat als alias ingesteld. Als ik dan op bewerken klik dan krijg je bovenaan bijgevoegd plaatje.
Wat hij dus helaas (nog) niet doet is de domeinnaam zo houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
siemed schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 23:34:
[...]

Daar komt precies het plaatje vandaan. Deze staat onder Domain Pointers en het domein staat als alias ingesteld. Als ik dan op bewerken klik dan krijg je bovenaan bijgevoegd plaatje.
Ah, dat was me niet duidelijk. Een screenshot van het "Domain Pointers" schermpje 1 stap terug was handiger geweest, uit je huidige screenshot blijkt helemaal niet dat je zo ver bent gekomen. :) Er zijn andere wegen naar soortgelijke schermpjes.

Anyway, wat is het "type" van deze domainpointer? "pointer" of "alias"? Ik heb zo'n vermoeden dat daar "pointer" zal staan, maar dat moet "alias" zijn om het door jou gewenste effect te bereiken. Volgens mij kun je dat niet aanpassen, dan zou je de huidige pointer moeten verwijderen en vervolgens opnieuw als alias moeten toevoegen (door het "Create as an Alias" vinkje aan te zetten). Ik zou wel even controleren of je de rechten hebt om dat zelf te doen voordat je het gaat slopen...

edit:
Je realiseert je trouwens dat al die zwarte balkjes in je screenshot erg nutteloos zijn als je de domainnaam laat staan? Ik kan binnen 3 tellen opzoeken wat daar onder staat. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Xander op 05-06-2010 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemed
Xander schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 23:41:
[...]

Ah, dat was me niet duidelijk. Een screenshot van het "Domain Pointers" schermpje 1 stap terug was handiger geweest, uit je huidige screenshot blijkt helemaal niet dat je zo ver bent gekomen. :) Er zijn andere wegen naar soortgelijke schermpjes.

Anyway, wat is het "type" van deze domainpointer? "pointer" of "alias"? Ik heb zo'n vermoeden dat daar "pointer" zal staan, maar dat moet "alias" zijn om het door jou gewenste effect te bereiken. Volgens mij kun je dat niet aanpassen, dan zou je de huidige pointer moeten verwijderen en vervolgens opnieuw als alias moeten toevoegen (door het "Create as an Alias" vinkje aan te zetten). Ik zou wel even controleren of je de rechten hebt om dat zelf te doen voordat je het gaat slopen...

edit:
Je realiseert je trouwens dat al die zwarte balkjes in je screenshot erg nutteloos zijn als je de domainnaam laat staan? Ik kan binnen 3 tellen opzoeken wat daar onder staat. ;)
Goedemorgen,

Hij staat al als alias ingesteld en toch veranderd de domeinnaam, helaas.

De streepjes lijken inderdaad totaal nutteloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
En bij "Site Redirection" staat niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Kees schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 22:48:
kun je vhosts bewerken met directadmin?
Op Admin-niveau kan dat wel :)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 15:50
Even een kick van een oud topic, maar wat precies hetzelfde probleem is wat ik heb.

Ik heb mijn domeinen ingesteld als alias, maar ik lees op internet dat google het niet zo leuk vindt als er twee domeinen zijn met dezelfde content. Ik wil dan ook een 301 redirect maken, maar dan verwijst hij in een loop:

domein is een alias van source. Source redirect naar domein. Erg lastig dus...

Hoe kan dit opgelost worden?
Pagina: 1