Scherm dupliceren met ATI/NVIDIA

Pagina: 1
Acties:

• freekdl
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-06-2021
Ik heb een laptop en een desktop die beiden gebruikt worden om films te bekijken op een hdtv.
Het is de bedoeling om mijn scherm te dupliceren, zodat ik zowel op de pc als op de tv beeld heb, maar dan wel fullscreen.

Het probleem is dat ik met verschillende resoluties zit:

De desktop heeft een scherm met als resolutie 1650 op 900 en een ATI radeon 4870.

De laptop heeft een scherm met als resolutie 1600 op 900 en een NVIDIA Geforce GT 230M

De tv is full hd, 1920 op 1080.

Nu, bij de laptop met NVIDIA kaart is er geen probleem, ik sluit de hdmi kabel aan, en ondanks het verschil in resolutie krijg ik op beide schermen beeld zoals het hoort (de tv geeft ook 1600 op 900 weer, maar wel fullscreen).

Bij de desktop met ATI kaart lukt het maar niet. De tv staat ingesteld als primair scherm, maar zodra ik het scherm dupliceer wordt op de tv de maximale resolutie van mijn desktop monitor weergegeven, en niet fullscreen maar met zwarte balken aan de zijkant.

Heeft iemand een idee hoe ik dit toch kan oplossen? Als het bij NVIDIA gaat moet het bij ATI toch ook kunnen?

EDIT: bij het systeem met ATI kaart heb ik bij Catalyst Control Center de optie 'Image Scaling' uitgezet.
Als ik ze aanzet, op zowel 'maintain aspect ratio' als 'scale image to full panel size', krijg ik bovenaan en onderaan het scherm ook nog een zwarte balk..

EDIT 2: Blijkbaar was ik op de goede weg, je moet dus wel degelijk 'image scaling' aanzetten en de optie 'scale image to full panel size' selecteren, alleen moet je dan weer de underscan uit zetten. Ik weet niet waarom, maar mijn ATI kaart staat standaard steeds op 7,5% underscan als ik er een nieuwe monitor op aansluit.

[ Voor 20% gewijzigd door freekdl op 05-06-2010 22:53 ]