Hoe en Wat voor fatsoenlijk internet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wij hebben 100mbps internet van Ziggo, alleen vertelde iemand mij dat ik daar niets aan heb.
Omdat het modem wat ik van Ziggo kreeg dat helemaal niet aan kan.

Iemand anders vertelde mij dat wij 1000 mbps moeten hebben ofzoiets, dat we dan wel supersnel internet hadden. Nou was ik even aan het zoeken op internet.
Maar wij zouden graag willen internetten via een kabel maar ook via wifi.

Dat er dan 5 snelle internetkabels zijn van die 1000mbps en dat er fatsoenlijke wifi is.

Nog een aantal vraagjes:

Bestaat er zoiets van kabel en draadloos in 1 of gaat 1 van de 5 kabels naar het wifi-apparaat die er dan draadloos van maakt?
Weet iemand wat ik moet kopen nu?
Kan ik dat zelf instellen of moet de computerman komen?
Ik heb hier zelf totaal geen ervaring mee.

Casper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:57
Bestaat er zoiets van kabel en draadloos in 1 of gaat 1 van de 5 kabels naar het wifi-apparaat die er dan draadloos van maakt?
Je moet een draadloze router kopen er is geen kabel voor.
Kijk bijvoorbeeld is naar de netgear wnr3500V2 dat is een goede draadloze router met 4 1000Mbps porten.
Kan ik dat zelf instellen of moet de computerman komen?
Aan je taalgebruik te horen kan je beter iemand laten komen die er wat meer vanaf weet maar zelf proberen kan niet zo heel veel kwaad.
Trouwens is er nog geen internet van ziggo met 100Mbps max 50 en dat wordt later dit jaar verhoogt naar 80

*edit:

De modem van ziggo kan de 50Mbps wel aan. Hij heeft namelijk een 100Mbps wan en lan port dus dat moet voldoende zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door tweakG5 op 05-06-2010 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekijk de laatste factuur: wat is het type abonnement wat je hebt bij Ziggo? En misschien kun je Wikipedia: Data rate units nog even doorlezen dat het duidelijk is of je het hebt over kalfjes of schaapjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als je een modem krijgt van Ziggo zal die normaal gesproken gewoon de snelheid aankunnen. Waar de kennis het waarschijnlijk over had is je router, in sommig gevallen kan dat inderdaad de bottleneck zijn. Maar goed ik zou eerst eens testen hoe snel je internet op het moment is zodat je weet of er uberhaupt wel een bottleneck is ;)

Dus doe eerst eens wat snelheidstesten, bijvoorbeeld http://speedtest.ziggo.nl/ en post eens wat daar uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:04

Trygve

Redacteur
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 21:26:
Hallo,

Wij hebben 100mbps internet van Ziggo, alleen vertelde iemand mij dat ik daar niets aan heb.
Omdat het modem wat ik van Ziggo kreeg dat helemaal niet aan kan.
Doe een snelheidstest om te kijken wat je eruit kunt halen. Bijvoorbeeld op http://www.speedtest.net/

Iemand anders vertelde mij dat wij 1000 mbps moeten hebben ofzoiets, dat we dan wel supersnel internet hadden. Nou was ik even aan het zoeken op internet.
Maar wij zouden graag willen internetten via een kabel maar ook via wifi.
Dat er dan 5 snelle internetkabels zijn van die 1000mbps en dat er fatsoenlijke wifi is.
Dat kan, bijna elke moderne router heeft die 'kabelaansluitingen' die jij bedoelt, en wifi daarnaast. Bijvoorbeeld: http://www.cguy.net/wirel...nksys%20WRT54G%20back.jpg zie de lan poorten voor kabels en antenne(s) voor wifi

Nog een aantal vraagjes:

Bestaat er zoiets van kabel en draadloos in 1 of gaat 1 van de 5 kabels naar het wifi-apparaat die er dan draadloos van maakt?Zie boven
Kan ik dat zelf instellen of moet de computerman komen?Met de handleiding erbij kom je er ongetwijfeld zelf uit, er kan namelijk ook niet zoveel misgaan.

Casper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor al jullie antwoorden.
Het blijkt dat het internet wel snel genoeg is.
Via de speedtest komt gewoon dezelfde snelheid, het is trouwens maar 50mbps ipv 100mbps, wat ik dacht.

Nou ben ik tot de ontdekking gekomen dat ik blijkbaar ook al een draadloze router of modem heb, weet het verschil niet goed.

Maar ik heb blijkbaar nog een kastje.

Vanaf de straat zit de verbinding bij ons in de muur>dat is verbonden met dit kastje:
Afbeeldingslocatie: http://www.arrisi.com/product_catalog/_docs/_lowres/502G_vertical.jpg en dat kastje is weer verbonden met dit kastje:
Afbeeldingslocatie: http://ii.alatest.com/product/600x400/3/9/US-Robotics-125-Mbps-Wireless-MAXg-Router-with-Print-Server-0.jpg
En daar zitten 5 poorten in die via lan kabels zijn verbonden met de computers.

Alleen we hebben nooit nergens een cdrom gekregen met de installatie voor het draadloze netwerk.
Nu heb ik eens gekeken bij het netwerkcentrum>nieuwe verbinding of netwerk instellen> maar dan staat er: het moet handmatig worden gedaan en dat er een naam en wachtwoord nodig is.
Weet iemand hoe ik hier aan kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

huh .. maxg, ik neem aan wireless G, dat is bruto max 54mbit en netto ~25
Met andere woorden via de wireless zul je idd de maximale snelheid niet halen . bedraad waarschijnlijk wel

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke dat is geen probleem, maar hoe kan ik dan zo'n draadloos netwerk instellen?
Waar staat ergens een gebruikersnaam en wachtwoord.

Onder de router staan 3 codes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:57
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 22:01:
oke dat is geen probleem, maar hoe kan ik dan zo'n draadloos netwerk instellen?
Waar staat ergens een gebruikersnaam en wachtwoord.

Onder de router staan 3 codes...
Als je er nog nooit bent geweest moet je waarschijnlijk in je browser invullen:

192.168.1.1 of 192.168.1.100 of 192.168.1.0 of 192.168.100.1
Het ligt er maar niet aan ik kan niet ruiken welke het is.

En dam moet je waarschijnlijk invullen bij password en username:

Usernames:
Admin
Administrator
Roo

Passwords:
admin
root

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hardstikke bedankt,
Ik denk dat dit me laatste stap wordt, volgens mij is er al een verbinding hier.
Als ik zoek naar netwerken staat het modelnummer van mijn Router er, als beveiligd.
Zo ziet het Wireless centrumpje deruit:
Hoe en wat moet ik instellen om het goed te krijgen? En hoe kom ik achter het wachtwoord.

Afbeeldingslocatie: http://i227.photobucket.com/albums/dd211/caspergf/wifi11.jpg?t=1275769307
Afbeeldingslocatie: http://i227.photobucket.com/albums/dd211/caspergf/wifi22.jpg?t=1275769307

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij is gewoon mis met de router, want de netwerknaam is heel zwak en dan weer heel sterk.
En dan is ie opeens verdwenen. Ik kom trouwens niet eens bij de functie om het wachtwoord in te vullen.
(het wachtwoord heb ik al gevonden bij security)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 22:57:
volgens mij is gewoon mis met de router, want de netwerknaam is heel zwak en dan weer heel sterk.
En dan is ie opeens verdwenen.
Als er meerdere apparaten zijn die op de 2.4GHz band zitten (en dat is dus ook je magnetron) kunnen die je wifi signaal verstoren en dan kun je meemaken dat je die dingen niet fatsoenlijk doorkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 23:04:
[...]

Als er meerdere apparaten zijn die op de 2.4GHz band zitten (en dat is dus ook je magnetron) kunnen die je wifi signaal verstoren en dan kun je meemaken dat je die dingen niet fatsoenlijk doorkrijgt.
en hoe krijg je dat dan goed werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:50

allure

Titaan fase 2/3

Door een kanaal te kiezen die niet of vrijwel niet gebruikt word.
Dit is te controleren door middel van tools als Netstumbler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 23:06:
[...]

en hoe krijg je dat dan goed werkend?
Magnetron het raam uit samen met alle andere 2.4Ghz apparaten zoals DECT telefoons etc.

Of een router kopen die ook op de 5Ghz band kan uitzenden. Nadeel is alleen dat je computers dat ook aan moeten kunnen. Aangezien het nog relatief nieuw is zal dat niet altijd het geval zijn.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
tweakG5 schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 21:30:
[...]

[...]

Trouwens is er nog geen internet van ziggo met 100Mbps max 50 en dat wordt later dit jaar verhoogt naar 80
Ziggo heeft wel degelijk 100mbit internet, 120mbit zelfs. Hier in Amersfoort kan je dat krijgen als je het snelste pakket neemt van Ziggo. Amersfoort is 1 van de 5 test steden (al kan het zijn dat het uitgebreid is).

Wat betreft probleem van de TS. Zorg dat je goed spul heb wat 1000Mbit aan kan voor je netwerk en dat je pc's dit ook aan kunnen. En voor het wifi gedeelte als je die snelheden wil allen heb je wireless N nodig.

Ik ben zelf tevreden met de spullen van Linksys al heb ik die snelheden niet nodig maar mijn ouders hebben het thuis ook en dat werkt allemaal prima!.
Pagina: 1