outlook mail en adressen bewaren bij herinstallatie win xp

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
hallo

Een van de pc's hier ga ik opnieuw installeren. Hij is retetraag en krijgt steeds meer fouten.
De bestanden heb ik al eenvoudig dmv een usb stick gered. Maar nu de mail en de adresgegevens ed uit outlook.

Ik heb begrepen dat je bij bestand --> exporteren een pst bestand kan aanmaken.
Maar ik vraag het voor de zekerheid even na (voordat het straks weg is)
wordt dan alle mail, adresboek etc overgenomen?
kort gezegd krijg ik straks dezelfde outlook als nu? (maar dan sneller)

Het gaat in beide gevallen om win xp met office 2003 (en dus ook outlook)

alvast bedankt
Timberleek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
niemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:54

St@m

@ Your Service

Een simpele ja is hier wel op zijn plek, maar hou mij niet verantwoordelijk als je zelf verkeerd klikt. Maak eerst een backup van de oude pc (het outlook gebeuren) en importeer dat eens op een andere pc, kijk of je niets mist enz..

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-10 14:05

ThaHandy

Discovery Channel

account backupen (email adres/naam/ww instellingen)
en je inbox (postvak in/ou/verzonden ect.)
en voor de zekerheid kan je ook nog de map backupen waar de emails zelf staat (eigenschappen postvak in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilja Meijer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-08 12:58
Als je dan alles opnieuw hebt geherinstalleerd en alles loopt weer lekker. Zorg er dan voor dat je, je persoonlijke mappen op een andere partitie plaatst. Dit kan ook in Outlook. Vervolgens maak je een back-up van je partitie waar je besturingssysteem op staat. Voordeel is dat als je gaat restore dan blijven de link naar de andere partitie bestaan dus ook behoud van persoonlijke mappen.

Ik zelf gebruik Norton Ghost.

Laatste tip:

Als het op deze manier wilt gaan doen. Let dan op als je een nieuw programma wilt installeren dat je eerst een restore maakt, vervolgens het programma installeer en maak dan een nieuwe Back-up. Zo staan de nieuwe programma ook in je frisse back-up. Ik restore elke 3 maanden en merk dan al een groot verschil.

Succes

edit:

eerste hit op google. beetje zoek en lees werk is natuurlijk ook mogelijk. Youtube gebruiken voor de video tutorial. En dan gaat het helemaal goed komen

[ Voor 14% gewijzigd door Ilja Meijer op 06-06-2010 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Gebruik niet de Import and Export Wizard om een backup of een restore te maken van je Outlook data.
Kopiëer simpelweg je pst-file naar je backup locatie.

Nadat je Outlook opnieuw geconfigureerd hebt op je opnieuw geinstalleerde PC kan je het pst-bestand openen via;
File-> Open-> Outlook Data File...

Voor verdere details zie;
http://www.howto-outlook.com/howto/backupandrestore.htm

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Pagina: 1