BSOD's W7 met Line6 geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Een tijdje terug heb ik grotendeels obv het DAW-pc topic een pc samengesteld. Specificaties zijn als volgt:
CPU: AMD Phenom X4 965
MoBo: GigaByte GA-MA770TA-UD3
HDD: 2x Seagate ST3500418AS
Geheugen: GeiL 4 GB DDR3-1333 Kit
Voeding: Nexus value 430

Nou krijg ik de laatste tijd af en toe BSOD's, maar vandaag is het me al 2x overkomen dus ik ben het nu wel zat. Eerst dacht ik dat het lag aan Spotify, maar zonet was spotify helemaal niet geopend en toen gebeurde het ook.
Ik heb twee foto's gemaakt, de een wat duidelijker als de ander
Afbeeldingslocatie: http://img139.imageshack.us/img139/3738/dsc00857j.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img294.imageshack.us/img294/8384/dsc00856i.th.jpg

In de laatste staan alleen maar wat codes, maar in de eerste staat ook een bestand, namelijk "L6ux264.sys".
Nou komt dat me ergens bekend voor. Ik heb namelijk een Line6 externe geluidskaart die ik standaard ook gebruik voor de output van windows enzo. Het is het model "Line6 TonePort UX2". Dat komt redelijk overeen met L6 UX 2(64). Die 64 zal wel van de 64 bits windows zijn die ik gebruik.
Heeft iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn? Het lijkt me dus te liggen in die machine.

Maar dat verklaart nog niet die andere BSOD...

Nogal vervelend dit, koop je dure boel en krijg je dit :( Maar hopelijk kunnen jullie me een beetje op weg helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:32
Klinkt als een driver probleem van je Line6 geval. Al gekeken of hier nieuwe (beta) drivers voor zijn?

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie :) Ik zie inderdaad dat er een update uit is. Ik weet niet of het helpt maar ik probeer het.

Denk je dat die andere BSOD daar ook aan te wijten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 10:02

SupremeRick

Muse Fan

die heeft dezelfde error..

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties tot zover. Zonet had ik weer pech, de error is nu afkomstig van "luafv.sys".
Ik heb geprobeerd het dumpbestand te lezen, maar krijg een hoop tekentjes. Met de "Debug Diagnostic Tool" wordt ik ook niks wijzer, ik krijg op een gegeven moment een soort webpagina te zien, ik weet niet of dat de bedoeling is. Screenshot hier: Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/3060/tijdelijkl.th.png, BSOD heb ik vergeten foto te maken.

Heeft iemand nog andere ideeën hoe het dumpbestand gelezen kan worden, of waar de BSOD vandaan kan komen?

Bij voorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel, ik heb zelf ook wel eens problemen gehad met BSOD en Random Freezes.

Ik merkte ook dat als ik even niet achter mijn computer was geweest, en ik weer verder wou gaan, dat mijn hardeschijf moest 'warm draaien'. (begon eerst een draaiend geluid te maken, voordat de verkenner de schijf kon openen.)

Dit heb ik kunnen op lossen door energie beheer op mijn hardeschijf uit te zetten.

Want de meldingen die ik kreeg (als het een BSOD was) leken erg veel op die van jou.

Om de energie besparing uit te zetten:
Configuratiescherm -> EnergieBeheer -> Bij huidige geselecteerde EnergieSchema (standaard gebalanceerd dacht ik) kiezen voor 'De schema-instellingen wijzigen' -> geavanceerde energie-instellingen wijzigen -> 'Harde schijf' uitklappen -> 'Harde schijf uitzetten na' uitklappen -> en dan 'Instellingen' veranderen naar 'Nooit'

Sinds ik dit heb veranderd draait mijn pc nu al 5 dagen constant zonder BSOD of Random Freezes.

Succes d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Roelofs,

Hartelijk bedankt voor de concrete tip :) Ik had zojuist weer een BSOD, weer met een ander .sys bestand ("atikmpag.sys", ik denk iets van de videokaart) dus er lijkt geen logica in te zitten (maar ik ben niet zo heel technisch).

Ik heb je tip uitgevoerd en hopelijk helpt het! Ik denk dat het wel kans van slagen heeft, aangezien de BSOD zojuist precies kwam nadat ik de computer uit z'n slaapstand haalde. De HDD is dan natuurlijk uit.
Ik weet niet of het gaat helpen voor deze slaapstand gevallen, maar in ieder geval bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:32
Memtest al gedraait dan? Memtest86+ is hier een prima tool voor.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Memtest zojuist gedraaid. En hij vond 0 errors en 1 pass. Daarna ging hij weer verder (of hij begon opnieuw), maar er stond een melding van "press escape to exit", dus ik ben ervan uitgegaan dat het toen klaar was.

Nu afwachten of de BSOD's weer komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 10:20:
Memtest zojuist gedraaid. En hij vond 0 errors en 1 pass. Daarna ging hij weer verder (of hij begon opnieuw), maar er stond een melding van "press escape to exit", dus ik ben ervan uitgegaan dat het toen klaar was.

Nu afwachten of de BSOD's weer komen...
Laat hem liever een tijdje doorlopen, hoe langer hoe betrouwbaarder.

Verder zou je ook je HDD eens kunnen controleren op fouten.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk even met HDTune... misschien heb je beschadigde sectors o.i.d
jelmervos schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 10:34:
[...]

Laat hem liever een tijdje doorlopen, hoe langer hoe betrouwbaarder.

Verder zou je ook je HDD eens kunnen controleren op fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:56

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 20:10:
Wel, ik heb zelf ook wel eens problemen gehad met BSOD en Random Freezes.

Ik merkte ook dat als ik even niet achter mijn computer was geweest, en ik weer verder wou gaan, dat mijn hardeschijf moest 'warm draaien'. (begon eerst een draaiend geluid te maken, voordat de verkenner de schijf kon openen.)

Dit heb ik kunnen op lossen door energie beheer op mijn hardeschijf uit te zetten.

Want de meldingen die ik kreeg (als het een BSOD was) leken erg veel op die van jou.

Om de energie besparing uit te zetten:
Configuratiescherm -> EnergieBeheer -> Bij huidige geselecteerde EnergieSchema (standaard gebalanceerd dacht ik) kiezen voor 'De schema-instellingen wijzigen' -> geavanceerde energie-instellingen wijzigen -> 'Harde schijf' uitklappen -> 'Harde schijf uitzetten na' uitklappen -> en dan 'Instellingen' veranderen naar 'Nooit'

Sinds ik dit heb veranderd draait mijn pc nu al 5 dagen constant zonder BSOD of Random Freezes.

Succes d:)b
Dit is natuurlijk meer symptoombestrijding dan echt het probleem oplossen.

Met ^^hierboven, laat Memtest een nachtje draaien en controleer je harddisk.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips en reacties.
Ik zal memtest eens wat langer laten draaien. HD Tune resultaten zijn volgens mij prima, maar ik weet niet of ik de goede tests heb laten draaien. Resultaten hier: Afbeeldingslocatie: http://img29.imageshack.us/img29/9374/hdtuneresultaten.th.png
1e HDD heeft iets meer dipjes maar daar staat ook windows e.d. op dus dat is vrij logisch denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 18:43

Hoite

Goed verhaal

Je bent niet de enige:
http://bx.line6.com/commu...8EB3D1BF8B8B1535?tstart=0

Hier een topic op een ander forum met meer informatie.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad Marty schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 11:10:
[...]

Dit is natuurlijk meer symptoombestrijding dan echt het probleem oplossen.

Met ^^hierboven, laat Memtest een nachtje draaien en controleer je harddisk.
ik had zelf memtest al 48 uur+ gedraaid, en andere diverser hardeschijf tests (Hiren BootCD 10) en deze meerdere dagen laten lopen, en geen probleem kunnen vinden.

En aangezien dit bij mij wel het symptoom/probleem had opgelost, dacht ik dat het wel handig zou zijn om te testen :D

Zou eigenlijk niet mogen uitmaken of je energiebesparing aan of uit staat, het moet gewoon werken (anders heeft die functie geen enkel zin lijkt mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_camel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 14:33

dutch_camel

It's Orange!

Ik heb het niemand zien roepen, en kan ook niet veel van het exact mobo model vinden, maar staat je geheugen op de QVL van Gigabyte, maw wordt je gebruikte geheugen officieel ondersteund?
Asus moederborden zijn, zo heb ik meerdere malen gemerkt, behoorlijk kieskeurig qua geheugen.

Mss kan je eens met een reepje ander geheugen testen?

~... this doesn't look like Kansas to me, Toto... ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Precieze model lijkt er inderdaad niet in te staan, maar ik moet nog even precies controleren welke reepjes ik heb gekocht.

Ik heb trouwens sinds gisteren de usb stekker uit de Line6 getrokken en sindsdien geen BSODs meer gehad. Toch vreemd als het daaraan zou liggen. Kijk bij de melding "L6ux264.sys" kan ik nog wel begrijpen dat het aan Line6 ligt, maar bij andere meldingen...
Nog even een dagje zonder geluid en dan morgen maar weer eens inpluggen. Als het daaraan ligt weet ik genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zelfs na een verse W7 installatie (zonder line6 ding dus) kreeg ik weer BSODs.
Vervolgens maar weer memtest gedraaid. 3x een pass en 0x een error, moet het nog vaker?
In een eerdere post van mij heb ik al de resultaten van hdtune laten zien, deze leken goed.

Als memtest geen problemen uitwijst, kan het dan tóch zijn dat een gigabyte (geen asus dus!) mobo moeite heeft met de geheugenreepjes in kwestie? (het enige van asus is de gpu, de passieve eah4350).
Geheugenreepjes zijn van GeIL --> 4GB DDR3-1333 kit (GV34GB1333C7DC).

GV34GB1333C7DC is inderdaad niet terug te vinden in de memory support list van het moederbord (GA-770TA UD3)
GV32GB1333C7DC is wel terug te vinden, dat scheelt een cijfertje met GV34GB1333C7DC maar ik weet niet hoeveel dat zegt.

Trouwens, de BSODs hebben het allemaal over "IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL". Ik heb gelezen dat dat betekent dat de pc een geheugenbereik aanspreekt die niet bestaat. Zijn er drivers oid te vinden die dat in orde maken?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2010 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 16:13:

Trouwens, de BSODs hebben het allemaal over "IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL". Ik heb gelezen dat dat betekent dat de pc een geheugenbereik aanspreekt die niet bestaat. Zijn er drivers oid te vinden die dat in orde maken?
Hoite schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 15:57:
Je bent niet de enige:
http://bx.line6.com/commu...8EB3D1BF8B8B1535?tstart=0

Hier een topic op een ander forum met meer informatie.
Rechts op die site staan nog meer relevante postings met eventuele workarounds.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie alt-92.
Het probleem zit echter niet (meer) in Line6. Ik heb de pc geformatteerd en windows opnieuw geinstalleerd. Direct daarna kreeg ik alweer een BSOD.
Pagina: 1