Nieuwe Router/Modem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een telfort internet abonnement met nog een heel oud modem/router in 1 van hun. Maar aangezien dit oude product bijna aan zijn einde is willen wij graag een nieuwe. Nu is het zo dat zij een nieuwe hebben met draadloze internet verbinding en 4 poorten voor de kabels maar het ...G is en G schijnt minder goed te zijn als ...N. Je kan ook een andere modem/router in 1 bestellen maar daar kunnen hun hun service niet op verlenen omdat het niet de gene is die hun gebruiken en je moet zelf je netwerkinstellingen instellen werd mij verteld. Wie weet een goeie modem/router in 1 product zeg maar dat je 4 poorten hebt voor de kabels en draadloos internet met ...N. Heb al op alternate rondgekeken maar ik zie meer of alleen modems of alleen routers voor zover ik weet ;)

Bedank

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2010 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:46
En nu?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:51

lordsnow

I know nothing

De maximale snelheid van G is ongeveer 26Mbps. Als je Internet abonnement niet sneller is dan dat, dan is je modem/router dus niet de beperkende factor. Echter, als je veel grote bestanden kopieert tussen je PC's in je eigen netwerk dan is een N modem/router zeker wel zinvol aangezien je dan rond de 75Mbps haalt.

Dat je Provider een bepaald merk modem niet ondersteund maakt niet uit, als ze maar weten te vertellen welke instellingen je moet doorvoeren in het betreffende apparaat zodat het verbinding kan maken.

Weet je trouwens zeker dat je op zoek bent naar een modem/router, en niet alleen maar naar een router? Welk apparaat moet het vervangen? (merk en modelnummer aub).

Je praat over ee modem/router, dus je hebt dan ADSL. Heb je een analoge telefoonlijn (Annex A), of ISDN (Annex B)? Wel belangrijk om te weten als je op zoek gaat naar een ander modem! (99% van de mensen heeft trouwens een Annex A lijn).

Hebben bepaalde merken je voorkeur? Of afkeur? En, heel belangrijk, wat is je budget?

Hoeveel PC's (of andere apparaten) moeten er op worden aagesloten, bedraad? En hoeveel draadloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
lordsnow schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 20:59:
Dat je Provider een bepaald merk modem niet ondersteund maakt niet uit, als ze maar weten te vertellen welke instellingen je moet doorvoeren in het betreffende apparaat zodat het verbinding kan maken.
Zover ik weet willen meeste providers dat niet doen, maar die staan vast wel op GoT/Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

thr- schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 21:02:
[...]

Zover ik weet willen meeste providers dat niet doen, maar die staan vast wel op GoT/Google.
Oh, ja wel hoor. De benodigde gegevens staan meestal ook wel op hun website.

Ze zullen je alleen niet helpen met het instellen van deze gegevens in je nieuwe modem/router als het niet een van "hun" type is. Alhoewel sommige Providers, zoals XS4ALL, nog wel eens een uitzondering wil maken en het gewoon met je doen (indien je iemand aan de lijn krijgt die toevallig jouw modem kent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lord,

we hebben 2 laptops en 2 computers, de computers zullen bedraad blijven en de laptops worden dan met draadloos internet. Ook wil ik met mijn PS3 draadloos internet gaan gebruiken, misschien bedraad maar dan moet de nieuwe modem/router er toch zijn. Mijn pa had de klantenservice gebeld en die zeiden dat als je een nieuwe modem/router koopt je zelf de netwerk instellingen moest invoeren. En we hebben nu ook een modem/router in 1, maar een los modem en router kopen maakt denk ik niet zoveel uit. Budget maakt ook niet heel veel uit, als het goede kwaliteit is en niet te duur. Die telfort levert is deze

http://internet.telfort.n...=Telfort&vispCode=TELFORT

Internet Plus (tot 20Mb/s)

Dit abonnement hebben we.

EDIT: Je kan bij hun online technische hulp zo je netwerk instellingen bekijken:)
Dus instellen zal dan niet moeilijk worden

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2010 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En lord, ik heb een modem/router op het oog en toen ik op tweakers verder ging kijken dat ik dat jij hebt ook had, ik ga waarschijnlijk die bestellen:) Aangezien jouw revieuw erover:)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Oh jee. Nu gaan mensen spullen kopen aan de hand van mijn user reviews ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee hoor, ik had hem op het oog toen ik rond aan het kijken was bij zo'n lijst die eerst gegeven was. Toen keek ik bij revieuws erover en toen zag ik dat jij hem ook had:P
Maar het oorspronkelijke probleem is dat ons signaal de hele tijd weg valt(internet), toen wij telfort belde zeiden ze dat het signaal goed was en wij denken dat het aan het modem ligt. We gaan hem vervangen, moesten we sowieso al doen maar nu helemaal. Maar kan het dan nog aan de bedrading liggen? Daar hadden hun het over
En het is dan voor splitter naar modem..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2010 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:51
Ho,
Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 12:05:
...
Maar het oorspronkelijke probleem is dat ons signaal de hele tijd weg valt(internet), toen wij telfort belde zeiden ze dat het signaal goed was en wij denken dat het aan het modem ligt. We gaan hem vervangen, moesten we sowieso al doen maar nu helemaal. Maar kan het dan nog aan de bedrading liggen? Daar hadden hun het over
Hier mag je eerst naar kijken, en oplossingen zoeken, want dat kan van alles zijn.
bijvoorbeeld te veel connecties ( zie hier in de FAQ.

Want een nieuwe modem/router lost dat niet perse automagisch op...

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunacy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-10-2024
Wifi op basis van de N standaard kan je ook pas maximaal gaan benutten als alle apparaten N ondersteunen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:48

Compizfox

Bait for wenchmarks

Maximaal gaan benutten? Sterker nog, N werkt alleen maar als je ook N-apparaten hebt.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Eventueel kan je ook een "nieuw" modem proberen:
V&A aangeboden: Zyxel P-2602H-D1A

... en daar dan weer een router achter plaatsen. Dan ben je wat vrijer in je keuze kwa draadloos.

Bijvoorbeeld de D-Link DIR-655:
V&A aangeboden: D-Link DIR-655 Draadloze N Gigabit-router

[ Voor 27% gewijzigd door lordsnow op 06-06-2010 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het oude modem van telfort, die hebben wij nu ook al.
Ik heb alle draden los gehaald en na een paar minuten weer vast gemaakt en raar genoeg blijkt het internet weer goed te werken. Maar een modem/router in 1 vind ik persoonlijk handiger, dus ik heb hou het bij de Belkin.
Bedankt voor alle hulp;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunacy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-10-2024
Compizfox schreef op zondag 06 juni 2010 @ 12:27:
Maximaal gaan benutten? Sterker nog, N werkt alleen maar als je ook N-apparaten hebt.
Dat klopt idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W33rd
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-07 13:58
Heb je al bij Telfort zelf geinformeerd of ze misschien nieuwe modems gaan uitleveren? Volgens mij hebben ze soms zelf ook wel door dat de huidige modems niet zo heel goed zijn. Hoewel ze wel gaan proberen telefonie en draadloos meteen in te stellen na een modem reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem, ik heb dus de Belkin aangesloten en de cd gebruikt en alles uitgevoerd.
Bij stap 6 komt er dat hij geen contact met de ISP kan maken, ik heb gister meer dan een uur in totaal met de klantenservice gebeld(paar x verspreid) en vanmiddag weer en die wisten het ook niet. Alle instellingen stonden goed, firmware geupdate maar hij krijgt de verbinding maar niet. Nu gaat hij het binnen het bedrijf overleggen en wordt ik teruggebeld, misschien weten andere mensen meer?
Pagina: 1