Ik heb in mijn database een veld datum met als type timestamp en de standaardwaarde is CURRENT_TIMESTAMP. Dit geeft als resultaat bijvoorbeeld: 2010-06-05 19:20:00.
Daarnaast heb ik in mijn site een date functie:
Ik wil nu dat als de datum uit de database 2 dagen ouder is dat de huidige datum ($tijd) er iets gebeurt, bijvoorbeeld $verschil_2dagen = "ja";
Wat ik zelf denk, is dat ik het beste beide datums kan omschrijven naar de timestamp seconden, maar ik weet niet hoe ik de database datum kan omschrijven? En daarna dan een berekening doen:
Om $tijd in seconden te krijgen kan ik
gebruiken, toch?
Maar hoe schrijf ik de gegevens uit de database (2010-06-05 19:20:00) om naar seconden?
Alvast bedankt!
Daarnaast heb ik in mijn site een date functie:
PHP:
1
| $tijd = date("Y-m-d H:i:s"); |
Ik wil nu dat als de datum uit de database 2 dagen ouder is dat de huidige datum ($tijd) er iets gebeurt, bijvoorbeeld $verschil_2dagen = "ja";
Wat ik zelf denk, is dat ik het beste beide datums kan omschrijven naar de timestamp seconden, maar ik weet niet hoe ik de database datum kan omschrijven? En daarna dan een berekening doen:
PHP:
1
2
3
| $verschil = $site_tijd-$db_tijd; if ($verschil > 172800) { $verschil_2dagen = "ja"; } |
Om $tijd in seconden te krijgen kan ik
PHP:
1
| $tijd = date("U"); |
gebruiken, toch?
Maar hoe schrijf ik de gegevens uit de database (2010-06-05 19:20:00) om naar seconden?
Alvast bedankt!
[ Voor 5% gewijzigd door WingsOfFury op 05-06-2010 19:42 ]