Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-05-2024
Ik heb onlangs een tweede Sapphire HD5770 aangeschaft, om o.a. een derde monitor aan te sluiten etc.

Ik heb alle oude ATI drivers gedeinstalleerd, gecleaned in veilige modus met tools, de nieuwste versies geinstalleerd, etc. Toch, elke keer als ik met die tweede kaart aangesloten mijn PC opstart, wilt hij niet verder komen dan "Welkom". Daarna loopt hij óf meteen vast zodra m'n bureaublad verschijnt, óf na Welkom gaat hij op een zwart scherm. Hoe dan ook kan ik er niet veel mee.

Als hij een zwart scherm geeft en ik reboot hem, loopt hij niet vast, maar krijg ik een melding dat ik ATI drivers opnieuw moet installeren en/of dat er geen ATI compatible device is ofzo en worden resoluties op iets menselijk ondraagbaars gezet.. Als ik dan kijk bij Apparaatbeheer zie ik de tweede HD5770s staan, die allebei dan "Uitgeschakeld" zijn. Als ik ze inschakel en reboot, begint het van voor af aan.

Als ik dus maar één HD5770 heb aangesloten heb ik dit probleem niet. Bovendien heb ik de nieuwste ATI drivers dus fresh geinstalleerd.

Ik heb een OCZ GameXSTream 600W PSU, ik weet dat het niet enorm overhoudt maar volgens mij zou dit toch genoeg moeten zijn om het niet hieraan te laten liggen.

Ik ben radeloos, en zou hulp enorm waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-07 19:00

Nemesizz

Untouchable

Heb je de (nieuwe) kaart al afzonderlijk geprobeert? Misschien is die kaart gewoon een DOA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-05-2024
Nu wel, ja. En hij werkt prima.

Edit: Oke, het probleem doet zich alleen voor wanneer ik een monitor aansluit of heb aangesloten op mijn tweede videokaart. Wat is up met dat. -O-

Edit2: Hmm, het is niet per se als ik een monitor aansluit op die 2e kaart. Ik heb nu 2 monitoren draaiende, een via HDMI op de eerste kaart, en een via DVI op de tweede. Als ik een 3e aansluit en enable, loopt de hele boel alsnog vast. Volgens mij is het een of andere driver issue, dat moet haast wel..

Edit3: Heb een hoop combinaties monitoren/videokaarten geprobeerd. De freezes komen dus voor als ik niet minimaal 2 monitoren in de main kaart doe (als ik er 2 of 3 heb aangesloten), en als ik er 2 heb in kaart 1 en de derde in kaart 2, en vervolgens monitor 3 (in kaart 2 dus) enable. Op dit moment heb ik dus een HDMI en een DVI (monitoren 1 & 2) in kaart 1, en een DVI (monitor 3) in kaart 2, en hij detect monitor 3 ook, maar zodra ik hem ook daadwerkelijk enable (dus ik zet de modus op Bureaublad extenderen), dan loopt het zootje vast (en tevens bij het opstarten met 3 monitoren erin, maar ik ga er vanuit dat dat is omdat hij dan meteen probeert ze alle 3 te gebruiken). Wat een gekut zeg.

Oh, en CrossFireX is voor de zekerheid maar disabled. Enabled detecteert 'ie niks op de alt kaart.

[ Voor 177% gewijzigd door xandje op 06-06-2010 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrashie
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-06 08:15
nvm

[ Voor 98% gewijzigd door Thrashie op 07-06-2010 03:41 ]