Caiway zenders niet in juiste volgorde na sorteren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-06 21:38
Eigenlijk al heel lang erger ik me aan een probleem wat ik maar niet opgelost krijg. Zelfs Caiway bellen heeft tot nu toe niets opgelost.

Wat is het probleem:

Ik heb een Sony KDL32V4500 LCD TV. Deze gaat binnenkort naar mijn ouders, en daarom wil ik het probleem nu toch een keer opgelost hebben.

Als ik de digitale zender inclusief HD, want deze worden automatisch opgepikt, wil sorteren klopt er helemaal niets van de indeling. Ik heb alleen het Basic pakket van Caiway. Ik heb de instellingen van de website overgenomen. Ik woon in Schiedam en heb dus deze instellingen gebruikt:

'Voor Schiedam gelden de volgende waarden:
Frequentie: 554.000 MHZ
Network ID: 7244
Modulatie: 64 QAM
Symboolsnelheid: 6900 KS/s'

Maar na de automatische installatie klopt er helemaal niks van de indeling.

Ik dacht eerst dat het aan mijn TV lag, maar het blijkt ook zo te zijn met de digitale Samsung ontvangers van Caiway die we 5 jaar geleden ofzo gratis kregen voor digitale TV. Ook op die Samsung ontvanger heb ik de instellingen zoals bovenstaand gebruikt. De zenderindeling is trouwens wel hetzelfde na sorteren op beide apparaten.

Het gekke is dat bij een maat die ook in Schiedam woont, wel alle zenders in de juiste volgorde staan. Hij heeft een Philips 32PFL9604H.
De indeling zou zoals dit overzicht moeten zijn.
Bij die maat staan bijvoorbeeld de Free to Air HD zenders netjes vanaf kanaal 501. Bij mij staan die door elkaar en zeker niet vanaf kanaal 501.

Ook die maat heeft de bovenstaande instellingen gebruikt.

Ik wil nu echt eens en voor altijd van dit stomme probleem af, dus is er iemand die weet wat er hier fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Misschien ondersteunt je tv (ik neem aan dat je de tuner van je tv gebruikt) de Logical Channel Number Descriptor niet die Caiway meestuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:00
Volgens mij heb ik hetzelfde met Ziggo. In Windows 7 Mediacenter is het ook een dikke warboel, maar met MediaPortal zet hij alles netjes op de volgorde zoals je hem ook op een decoder hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik woon zelf ook in het Caiway gebied en heb een sony 46EX1, ook mijn zenders staan random. Heb zelf nooit een oplossing gevonden.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Fietsbel schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 18:20:
Ik woon zelf ook in het Caiway gebied en heb een sony 46EX1, ook mijn zenders staan random. Heb zelf nooit een oplossing gevonden.
Misschien ligt het dan wel aan Sony.
baviaan schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 17:26:
Misschien ondersteunt je tv (ik neem aan dat je de tuner van je tv gebruikt) de Logical Channel Number Descriptor niet die Caiway meestuurt?
Ik gebruik inderdaad de tuner in mijn tv. Van Logical Number Discriptor had ik nog nooit gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
baviaan schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 17:26:
Zie mijn vorige reactie. Eigenlijk gaat dat niet op. Want op die Samsung decoder staan de zenders precies hetzelfde als op mijn TV. Zou het kunnen dat ik toch andere instellingen moet gebruiken. Zou het sowieso uitmaken als ik de instellingen van een andere stad gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Iemand nog ideeën? Ik was misschien niet heel duidelijk. Met sorteren bedoel ik eigenlijk na het scannen/zoeken naar zenders.

Een collega vertelde me trouwens dat die Logical Number Discriptor niet van toepassing is bij digitaal en dat op volgorde zetten altijd goed zou moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Sorry dat ik 4x achter elkaar post. Maar ik zit e.e.a. te lezen op de support website van Sony. Daar hebben ze het over een DVB-signaalversterkers.

Ik heb me daar eens verder in verdiept. Ik quote de nadelen van het rijgsysteem, wat wij hier thuis hebben:

- Een aansluitprobleem op één punt kan makkelijk leiden tot storing op alle aansluitingen.
- Maximaal 8 rijgdozen kunnen achter elkaar geschakeld worden.
- De verdeling van het signaal is meestal minder gelijkmatig dan bij het stersysteem.
- Niet retourgeschikt: het doorgeven van retoursignalen is niet mogelijk.

Nu hebben we hier eigenlijk nooit last van storingen.
Ook hebben we geen 8 aansluitingen. Er zitten in het rijgsysteem 3 TV's, waarvan 2 digitaal.
En nu het laaste: Niet retourgeschikt!
Is dit misschien de rede dat de zenders in een verkeerde volgorde staan?? Aangezien de volgorde precies het zelfde is als op[ de Samsung digitale ontvanger??

Ik weet zeker dat het niet aan mijn TV ligt, omdat zoals hierboven genoemd de Samsung ontvanger hetzelfde probleem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:00
Ik zou zeggen probeer het eens met een COAX kabel van je TV rechtstreeks naar het AOP (Abonnee overname punt, oftewel de COAX doos in je meterkast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
"Oude" versies van Sony hebben eigenlijk altijd al dit probleem gehad. Je moet ca. 155 zender manual sorteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
ThinkPadd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 21:30:
Ik zou zeggen probeer het eens met een COAX kabel van je TV rechtstreeks naar het AOP (Abonnee overname punt, oftewel de COAX doos in je meterkast)
Dat is een goed idee. Nu zit er in de meterkast volgens mij geen COAX doos, maar wel een ingebouwde in de huiskamer. Dit is de origrinele plek van de COAX aansluiting, alleen wordt deze niet gebruikt.

Friedchicken schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 23:33:

"Oude" versies van Sony hebben eigenlijk altijd al dit probleem gehad. Je moet ca. 155 zender manual sorteren.
Hm, dan is het toch raar dat zoals eerder gezegd de Samsung ontvanger precies de zelfde volgorde geeft als mijn Sony TV. En wat bedoel jij precies met 155 zenders manual sorteren? Na automatisch zoeken vind de TV 301 zenders. Jij bedoelt zeker dat ik de zenders na het zoeken zelf op de gewenste volgorde moet zetten?

Gisteren heb ik wel de versterker ertussen uitgehaald. De binnenkomende kabel zit nu direct op een soort verdeel doos in de meterkast. Ik wet niet precies wat dit is, dit ga ik van het weekend eens uitzoeken. Ik had wel verwacht dat er maar 1 kabel uit zou gaan, aangezien ons huidige systeem een rijgsysteem is, die beneden in de huiskamer begint en zo verder naar boven gaat, naar mijn kamer en de kamer van mijn zusje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Nou ik ben er uit denk ik.

Achteraf blijkt dat we dus geen rijgsysteem hebben, maar een stersysteem.

Als de zenders op de Samsung ontvanger worden binnengehaald, staan deze nog niet in de juiste volgorde. Pas daarna als het binnenhalen voltooid is, staan de zenders daarna op volgorde.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat mij Sony TV het automatisch sorteren niet ondersteund. In het menu zit alleen de optie handmatig sorteren. Het was wat werk maar ik heb de meeste zneders nu op de Caiway volgorde gezet.
Pagina: 1