iPhone 3GS navi naar Z-Frankrijk, lang in TT houder slecht?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerturtle
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-01-2024
Hoi,

Ik ga binnenkort naar Zuid-Frankrijk op vakantie en wil als het ff kan mijn 3Gs gebruiken om te navigeren.
Iig gaat data-roaming uit!

De houder van Tomtom, met ingeintegreerde carkit en GPS receiver ziet er veelbelovend uit.
Ik overweeg deze aan te schaffen, echter zit ik met enkele vragen:

- Als ik de 3Gs gebruik om te navigeren naar Zuid-Frankrijk, betekent dit een rit van 12 uur ongeveer. Is dit niet slecht voor de batterij van de 3Gs, zolang op externe stroom aangesloten functioneren?
- Hoe zit het met de warmteproductie van het apparaat, kan dit geen kwaad?

Ervaringen, tips, antwoorden zijn welkom!
Thx.

Sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-09 21:33
killerturtle schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 13:48:
Hoi,

Ik ga binnenkort naar Zuid-Frankrijk op vakantie en wil als het ff kan mijn 3Gs gebruiken om te navigeren.
Iig gaat data-roaming uit!

De houder van Tomtom, met ingeintegreerde carkit en GPS receiver ziet er veelbelovend uit.
Ik overweeg deze aan te schaffen, echter zit ik met enkele vragen:

- Als ik de 3Gs gebruik om te navigeren naar Zuid-Frankrijk, betekent dit een rit van 12 uur ongeveer. Is dit niet slecht voor de batterij van de 3Gs, zolang op externe stroom aangesloten functioneren?
- Hoe zit het met de warmteproductie van het apparaat, kan dit geen kwaad?

Ervaringen, tips, antwoorden zijn welkom!
Thx.

Sven
Waarom zou het slecht zijn om 'm 12 uur in de navi cradle te hebben :? De accu van de 3GS is een lithium-ion polymeer batterij en kan hier dus prima mee omgaan.

Warmte: wanneer het écht te warm wordt achter de voorruit vertelt de iPhone je dat keurig :Y Is mij eigenlijk alleen gebeurd na een middag in een stilstaande auto die vol in de zon stond.

Bottom line: kan prima. Het is er voor gemaakt.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-10 19:59
In mijn ervaring kan de lader de (TomTom) GPS applicatie toch niet bijhouden met opladen. Ik heb inmiddels een Ipad oplader gekocht (2100mA) vanwege het stroomverbruik als een navigatie constant aanstaat.
Ik heb de TomTom kit ook overwogen, maar ondanks de vele topics over slechte GPS ontvangst en de geintegreerde verwarming en radio in mijn voorruit heb ik goed ontvangst, dus heb ik de kit niet aangeschaft, maar een Brodit houder met griffin oplader. Het bleek alleen dat ook de griffin/brodit houder de 3Gs niet kan bijhouden met opladen als een navigatie applicatie aanstaat. Met 100% volle Iphone starten en na 4 uur rijden was de Iphone leeg, ondanks het laden. Gelukkig heeft de griffin een USB aansluiting en heb ik een losse auto-->usb Ipad lader gekocht.

3x Solaredge, 3x Homewizard Plug-in Batterij, 1x Marstek Venus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorii
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
(RSH) schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 09:30:
Het bleek alleen dat ook de griffin/brodit houder de 3Gs niet kan bijhouden met opladen als een navigatie applicatie aanstaat. Met 100% volle Iphone starten en na 4 uur rijden was de Iphone leeg, ondanks het laden.
Dan leveren de genoemde dock's/houders dus niet eens voldoende (laad) stroom, da's stom zeg. Ik heb op m'n 3GS Navigon in een Carcomm cradle, gaat perfect, en dan heb ik echt alles aan staan: 3G, BT, Push mail, navigatie en muziek. Na drie kwartier rijden is m'n iPhone 100% geladen. En o ja, de laadstroom wordt als het goed is terug geschroefd naar een lagere waarde als je Li-ion vol is. Geen zorgen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-10 11:52
@killerturtle:

Ik weet niet of je je rit al gemaakt hebt, maar ik ben dit weekend op en neer gereden naar
Zuid-Frankrijk (2 x 1150 km), met een iPhone 3GS in een TomTom carkit houder.

Als je serieus wilt navigeren met een iPhone is een carkit a la TomTom een must: de GPS
ontvanger is m.i. te slecht om goed mee te kunnen navigeren. Met de carkit gaat dat perfect.

Op de heenreis had ik het probleem dat de batterij van de iPhone sneller leegliep dan-ie werd
bijgeladen. De laatste 20% ging daarbij echt hard, op de plaats van bestemming was de batterij
net dood. Ik heb alle niet-noodzakelijke functies (Wifi, Bluetooth e.d.) uitgeschakeld en het display
wat extra gedimd om stroom te sparen, maar ondanks dat ging het opladen te langzaam.
Bij korte ritten van een paar uur heb je er geen last van, maar een rit van 12 uur lijkt net teveel van het goede.

Op de terugrit heb ik de iPhone eerst 100% opgeladen, daarna pas in de carkit geplaatst. Daarna ging
het beter, en heeft de batterij de hele rit van 12 uut tussen de 95% en 100% geschommeld.
Waarom dit beter ging is mij niet duidelijk.

Het kan nog te maken hebben met de display helderheid die aangepast wordt aan het omgevingslicht: als er meer zonlicht op valt, gaat-ie ook meer stroom verbruiken. Dat heb ik op de terugweg uitgeschakeld, en het display niet al te helder ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:59

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ervaring met 3g: rijden zonder tomtom houder, 4 uren genavigeerd en ondertussen gewoon bluetooth streaming aan naar de radio, mail binnen halen, etc etc (gewoon alles aan). Het opladen hield hij makkelijk bij. Ik heb een dealextreme oplader.
Het lijkt mij dus dat het ligt aan het te kleine vermogen van de tomtom houder specifiek en niet zozeer dat de iphone zelf niet hard genoeg opgeladen kan worden.
Misschien was dit al duidelijk, maar bij deze dan ten overvloede :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
Nomad schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 13:47:
Het lijkt mij dus dat het ligt aan het te kleine vermogen van de tomtom houder specifiek en niet zozeer dat de iphone zelf niet hard genoeg opgeladen kan worden.
Op de TomTom carkit staat dat-ie 1.2 A levert, dus meer dan de 1 A die de gewone lader van Apple kan leveren. Dat zou voldoende moeten zijn om de iPhone redelijk snel op te laden, ook als-ie in gebruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Ik heb mijn 3G tijden lang icm de tomtom houder wekelijks gebruikt in de auto. Tussen de 6-9 uur achtereenvolgens. Wat hier wordt gemeld over niet genoeg vermogen heb ik nooit meegemaakt. Het maakte niet uit hoe vol of leeg ik mijn iPhone erin zette, aan het eind van de rit was hij altijd 100%, dat is met helderheid op 50% (reed altijd 's nachts), Wifi/3G en bluetooth aan, soms nog met muziek over de tomtom luidsprekers.

Misschien dat het komt omdat ik een 3G heb en niet een 3Gs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
kickje, ik heb een 3gs, welke houder raden jullie aan? De tomtom niet dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
tennisbal schreef op maandag 02 mei 2011 @ 23:17:
kickje, ik heb een 3gs, welke houder raden jullie aan? De tomtom niet dus?
Toch wel. Afgezien van de twijfels over het opladen, is de TomTom houder (voor zover ik weet)
de enige met een ingebouwde GPS ontvanger.
De GPS ontvanger van de 3GS is dermate slecht dat-ie het in veel auto's niet goed doet, met name
als je een voorruit met zonwering hebt (metaaldeltjes in het glas).
De GPS performance met of zonder TomTom houder is bij mij een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:13
Heb een iPhone 4 en absoluut geen problemen met laden, maar heb een Muvit houder met bijbehorende lader (voor de iPhone, niet iPad specifiek).

Het is zelfs zo dat ik kan opladen, ondanks dat TomTom met GPS en de 3G verbinding aanstaan, ideaal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vonkie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02-2022
henkjobse schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 08:37:
Heb een iPhone 4 en absoluut geen problemen met laden, maar heb een Muvit houder met bijbehorende lader (voor de iPhone, niet iPad specifiek).

Het is zelfs zo dat ik kan opladen, ondanks dat TomTom met GPS en de 3G verbinding aanstaan, ideaal dus.
Even een vraagje over je Muvit setje voor de iphone 4.
Is dat toevallig deze set?

http://www.istuff.nl/iPho...dow-Support-Charger.htmll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-10 13:15
Ik gebruik de Tomtom houder nu al 2 jaar icm mijn 3GS iedere dag (meerdere ritten per dag) en gaat allemaal prima hoor.
iPhone word ook gewoon netjes opgeladen. En na 2 jaar gemiddeld 6-7 keer per dag erin en eruit is alles nog steeds helemaal heel en alles werkt nog.

Ik zou zo weer de Tomtom houder kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Master__R schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 20:23:
Ik gebruik de Tomtom houder nu al 2 jaar icm mijn 3GS iedere dag (meerdere ritten per dag) en gaat allemaal prima hoor.
iPhone word ook gewoon netjes opgeladen. En na 2 jaar gemiddeld 6-7 keer per dag erin en eruit is alles nog steeds helemaal heel en alles werkt nog.

Ik zou zo weer de Tomtom houder kopen.
hierboven lees ik wisselende reacties over deze houder, hij zou niet opladen. Kan dit aan de auto liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-10 13:15
Nee, lijkt me niet, iedere auto levert 12v, en aantal amperes lijkt me ook hetzelfde.

Misschien dat er wel verschil zit tussen de houders? Maar dan lijkt het me gevalletje garantie.
Pagina: 1