bestanden bereikbaar maken over internet

Pagina: 1
Acties:

• huub8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-06-2021
Ik heb thuis een computer met windows xp home edition die dienst doet als simpele fileserver/muziekcomputer. Dat wil zeggen dat de mappen met muziek en films gedeeld zijn dus bereikbaar voor iedereen in ons netwerk, nu zou ik echter graag ook een map willen maken die bestanden bevat die ook over het internet (dus buiten ons thuisnetwerk om) bereikbaar zijn via iets van een web-interface. Het is namelijk zodat ik op school deze bestanden ook kan gebruiken, want steeds heen en weer mailen is niet erg handig.

Het probleem is echter dat ik op school helemaal geen software kan installeren, dus het zou dan volledig met iets van een speciale gratis webdienst moeten gebeuren, kent iemand zoiets of iets beters?

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-02 16:46

Spotter

Lichtnicht

Dropbox (www.dropbox.com) klinkt als wat je zoekt

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11-2025
Is het niet vele handiger om een USB stick / Hardisk te gebruiken?

There is no place like 127.0.0.1

• huub8
@TheMe, mag helaas niets aansluiten op die computers.

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:59

Pinobigbird

doesn't share food!

Ftp-server lijkt me veruit het makkelijkst; dan hoef je niet eerst de bestanden te uploaden.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-02 16:46

Spotter

Lichtnicht

Pinobigbird schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 14:08:
Ftp-server lijkt me veruit het makkelijkst; dan hoef je niet eerst de bestanden te uploaden.
Dropbox hoeft dat vanuit je huis pc ook niet, gewoon slepen (of opslaan in) naar de dropbox map

• huub8
plus dat je met een ftp server ook iets van een ftp programma nodig heb om ze weer te openen toch? Want dat hebben zie niet op de school computer staan. Maar dropbox werkt nu perfect, bedank!
Pagina: 1