Ultieme audiolaptop?

Pagina: 1
Acties:
  • 434 views

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-12 14:02
Hallo mensen. Ik doe veel productie- en studiowerk maar ben de laatste tijd veel aan het switchen tussen 2 ruimtes. Ik zoek dus eigenlijk een mobiele oplossing en hoop dat een laptop die kan bieden.

Wat heb ik nodig:

- Een krachtige processor voor diverse plugins: i7
- Een 15 inch scherm.
- Veel geheugen: minstens 8 gig. maar meer is welkom
- 7200 RPM harde schijf: 500 gb minstens. SSD vind ik nog te duur
- Videokaart boeit me niks. Als er maar een 27 inch samsung LCD (VGA) op kan worden aangesloten
- Een goede Firewird port voor mijn geluidsinterface

Prijs doet er wel doe. Het systeem zoals ik nu heb geschetst van Apple kost zo'n 2900 euro dus die valt sowieso af. Budget ligt rond de 1300 met speling.

Tips?

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:20

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

http://www.dell.be en dar kan je zelf je notebook samenstellen volgens je specs, en dan steek je er zelf een high end audio kaart in ;)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:46

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Raid 1? Als je professioneel bezig bent is dat misschien wel verstandig. Dan ben je bij een diskcrash niks kwijt. Of misschien juist een SSD daarom.

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

pricewatch: Dell Studio 15 (N0055806)

Zoiets, alleen geen 8gig mem, en deze is niet zo heel duur, hou je nog geld over.

Edit : Ik had nog even via de site van Dell iets gezien en dat is dat je gewoon 8 gig erin kunt doen, meerprijs 150 euro.

Totaal € 1.079,00

[ Voor 25% gewijzigd door Mexel op 05-06-2010 13:10 ]

↓ volgende bericht hieronder ↓

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:32
mexel schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 13:02:
pricewatch: Dell Studio 15 (N0055806)

Zoiets, alleen geen 8gig mem, en deze is niet zo heel duur, hou je nog geld over.

Edit : Ik had nog even via de site van Dell iets gezien en dat is dat je gewoon 8 gig erin kunt doen, meerprijs 150 euro.

Totaal € 1.079,00
inderdaad zoiets doen en dan een goede losse audio kaart erbij nemen ;)

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-12 14:02
Wat ik al zei: ik heb al een goede audiointerface. Een Focusrite Saffire Pro 24 DSP.

Ik wil alleen niet voor onnodige dingen betalen: Windows 7 64 bit heb ik al. Zijn er dus ook fabrikanten die hun laptops leveren zonder OS?

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:50
goldmemberf1 schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 13:40:
Wat ik al zei: ik heb al een goede audiointerface. Een Focusrite Saffire Pro 24 DSP.

Ik wil alleen niet voor onnodige dingen betalen: Windows 7 64 bit heb ik al. Zijn er dus ook fabrikanten die hun laptops leveren zonder OS?
Volgens mij kan je bij Dell het OS weigeren, waardoor je geld terugkrijgt. Hier meer informatie:
[Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
goldmemberf1 schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 13:40:

Vrijwel geen fabrikant levert zonder OS. Je kunt echter bij sommige wel een cashback vragen voor het OS achteraf zoals het genoemde merk dell.

Edit: Houd er wel rekening mee dat je dan achteraf ook niet geholpen wordt met softwareproblemen, dat is dan je eigen verantwoordelijkheid.

[ Voor 12% gewijzigd door DutchKel op 05-06-2010 13:47 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10 18:19
kfaessen schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 13:45:
[...]

Vrijwel geen fabrikant levert zonder OS. Je kunt echter bij sommige wel een cashback vragen voor het OS achteraf zoals het genoemde merk dell.
XXODD wel geloof ik...

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:19

Sebazzz

3dp

Bij XXODD kies je inderdaad voor een OS of niet. Bij XXODD is sowieso bijna ieder aspect van een laptop te customizen. Van processor en videokaart tot soms zelfs het gebruikte beeldscherm.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:50
Sebazzz schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 13:49:
[...]

Bij XXODD kies je inderdaad voor een OS of niet. Bij XXODD is sowieso bijna ieder aspect van een laptop te customizen. Van processor en videokaart tot soms zelfs het gebruikte beeldscherm.
Bij Dell ook.

Verwijderd

En ook bij HP kun je je laptop uit laten rusten met FreeDOS :-)
Enige voorwaarde dan is natuurlijk wel dat je hem zelf samen moet stellen.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:39

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica