Op mijn werk laptop wil ik een dual-boot situatie creëren met Windows 7 en Ubuntu 10.04. Dit draait op zich prima. Maar aangezien Windows een mooie systeem partitie maakt van 100 MB oid, en maar een klein deel van gebruikt, dacht ik, waarom niet /boot hier bij zetten? Als Linux helemaal verrot gaat, kan Windows nog normaal booten zonder een herstel nodig te hebben.
Alleen heb ik mogelijk een paar punten die niet helemaal lekker zouden kunnen werken. Standaard heeft de nieuwe grub config read only en dat gaat dus weer niet werken met een NTFS partitie. Ook Windows hibernaten en dan Ubuntu starten kan niet goed gaan omdat de NTFS partitie mogelijk niet goed geunmount is (al zit er geen schijfletter aan).
Heeft iemand dit al geprobeerd, en werkt het (goed)?
Alleen heb ik mogelijk een paar punten die niet helemaal lekker zouden kunnen werken. Standaard heeft de nieuwe grub config read only en dat gaat dus weer niet werken met een NTFS partitie. Ook Windows hibernaten en dan Ubuntu starten kan niet goed gaan omdat de NTFS partitie mogelijk niet goed geunmount is (al zit er geen schijfletter aan).
Heeft iemand dit al geprobeerd, en werkt het (goed)?
Commandline FTW | Tweakt met mate