• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:50

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Hallo,

Ik ben nu bezig met Virtual PC om een exchange te laten draaien. OWA en alles werkt, het aanmaken van gebruikers etc ook, maar hoe kan ik emails binnen halen?

In eerste instantie wil ik graag via mijn huidige mailserver de emails binnen halen, alleen kan ik nergens iets van server adress etc invullen. Ook krijg ik de pop3 connector niet gestart.

Misschien echt een noob vraag, weet ik wel zeker maar als ik google op 'configure email on exchange' of wat dan ook krijg ik de opties voor een client PC, niet voor exchange zelf.

Heb er nu smartermail opstaan, maar die werkt niet samen met exchange (de gratis versie in elk geval). Wat zijn de opties om dan toch email binnen te halen zonder dat het wat kost? (Exchange is MSDN:))

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Toppe schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 11:20:

Misschien echt een noob vraag, weet ik wel zeker maar als ik google op 'configure email on exchange' of wat dan ook krijg ik de opties voor een client PC, niet voor exchange zelf.
Dan ga je [google=exchange pop3 mail download]?
Dat is namelijk letterlijk hetgeen je wil.

Er zijn zat progjes voor te krijgen namelijk, en het komt ook regelmatig langs hier. Iets beter zoeken dus.

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 05-06-2010 11:24 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
ok, maar hoe zit het met een imap account. heb hmailserver draaient (en ben ik tevreden over) op een andere server

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Again: zelf zoeken. IMAP is een heel ander protocol waarbij je mail op die mailserver blijft staan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Ja, maar ik vraag om hulp, ergens een how-to, anders kom ik niet hier? Zelf zoeken heb ik 4 dagen gedaan, alles wat je tegen komt werkt maar half... Je zou toch zeggen dat het ook moet kunnen via imap...

Nja, anders enkel mail, agenda en contacten zou leuk zijn..

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Toppe schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 11:28:
Ja, maar ik vraag om hulp, ergens een how-to, anders kom ik niet hier?
Je wil toch niet zeggen dat je verwacht een kant en klaar migratieplan van hmailserver over IMAP naar Exchange te krijgen? :)
En dan ook nog met zo weinig info - hoe heb je nu uberhaupt contacts en agenda items in gebruik bijvoorbeeld?

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Agenda en contacten staat nu gewoon los in outlook, heb een account aangemaakt op exchange en ook in outlook toegevoegd, dit werkt netjes zit dus alleen met m'n email.

hmailserver wil ik er eigelijk naast gebruiken, alleen hoe haal ik de emails binnen? Vraag alleen een link naar een setup om email instellen op exchange... Je hoort mensen die zeggen dat er een tool in exchange zelf zit?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Toppe schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 12:32:
Agenda en contacten staat nu gewoon los in outlook, heb een account aangemaakt op exchange en ook in outlook toegevoegd, dit werkt netjes zit dus alleen met m'n email.
In een PST zoals voorheen met hmail of heb je die in je Exchange Mailbox aangemaakt?
hmailserver wil ik er eigelijk naast gebruiken, alleen hoe haal ik de emails binnen?
Wat wil je met twee mailservers bereiken, en waar staan ze?
Vraag alleen een link naar een setup om email instellen op exchange...
Met die vraag kan je niks, want wat jij 'email' noemt kan verschillende dingen zijn.
Je hoort mensen die zeggen dat er een tool in exchange zelf zit?
Vergeef me als ik zeg dat je daarmee niet echt duidelijk bent.

• mookie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06-2025

mookie

Heerlijk Helder

Als je al hmail server gebruikt zou je ook kunnen forwarden.

Ik heb nog de oude versie 4 draaien, maar daar kun je onder protocols -> smtp -> routes een nieuwe route aanmaken.
Vervolgens stel je daar hetzelfde domein in als die je al hebt.

Dus je hmail heeft een domein voor iets.nl en je hmail draait op 192.168.1.1
Vervolgens maak je een route aan voor iets.nl met target smtp host 192.168.1.2 (je exchange server)

Alle email die bedoelt is voor een adres dat niet op hmail bestaat wordt nu automatisch doorgezet naar je exchange server.

Als je email voor hetzelfde adres op beide servers tegelijkertijd wilt ontvangen zou je op op het account van jantje@iets.nl een forward kunnen zetten naar jantje2@iets.nl en "keep original message" aanvinken.
Op je exchange server maak je dan jantje@iets.nl aan en die geef je een 2de smtp adres, namelijk jantje2@iets.nl
Zo ontvang je op beide servers de email. (wat volgens mij niet veel nut heeft).

hmail heeft trouwens ook gewoon pop3 ondersteuning naast IMAP4.
De pop3 connector zit alleen in de SBS versie van windows server.
Op de "gewone" server met "gewone" exchange moet je een losse tool gebruiken om via pop3 dat spul binnen te halen.

[ Voor 12% gewijzigd door mookie op 05-06-2010 12:46 ]

mookie

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
De bedoeling is:

hmailserver draait op mijn WHS (HP EX490, kan volgens mij exchange niet echt aan?) en exchange draait nu op een virtual PC.

hmailserver moet er tijdelijk naast blijven staan, omdat exchange een test is (kijken of het heeft wat ik wil). Nu heb ik gebruikers etc allemaal aangemaakt, ik vraag me alleen af, hoe krijg ik die mail binnen op exchange?

Zit er uberhaupth al wel op exchange een mailserver (hoe krijg je anders je mail binnen?)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Toppe schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 12:57:
ik vraag me alleen af, hoe krijg ik die mail binnen op exchange?
Importeren.
Zit er uberhaupth al wel op exchange een mailserver (hoe krijg je anders je mail binnen?)
Ja. En daarover is volop documentatie aanwezig dus waar je nu heen wil snap ik niet. Tenminste, wat ik wel snap is dat je je waarschijnlijk te weinig hebt ingelezen.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Ik houd van u allemaal!:D

Laatste vraag, hoe zit het dan met uitgaande emails??
Dit werkte wel, maar zodra ik nu wil reageren op een bericht en ik klik op versturen: 'Page cannot be found'

[ Voor 171% gewijzigd door Toppe op 05-06-2010 13:50 ]

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Heb me er bij neer gelegd, had je alles werkend, ga je je inbox verplaatsen kan je niets meer ontvangen en wel versturen. Hoogst irritant;) OggSync werkt prima:)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Weet je: het scheelt enorm veel als je duidelijker zou uitleggen wat je precies aan het doen bent.
Uit een kreet als
maar zodra ik nu wil reageren op een bericht en ik klik op versturen: 'Page cannot be found'
moeten we maar gokken of je een webmail client gebruikt en dan ook nog eens of het die van je Hmail of dat het OWA is?

Valt het kwartje niet dat we hier geen glazen bollen hebben?

Pagina: 1