Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een tweedehands Canon EOS40D met een Canon 50mm f1.8 lens en een Sigma 17-35mm lens.

Omdat ik binnen vrienden en familiekringen nog wel eens gevraagd word om op feestjes wat foto's te schieten, wil ik hierbij een flitser aanschaffen. Ik heb veel gezocht op internet en op GOT, maar ik kom er maar niet uit wat ik voor flitser moet nemen.

De flitser zal maar incidenteel gebruikt worden, dus ik wil er niet al te veel aan uitgeven. Nou had ik dus al gekeken naar de Canon Speedlite 270EX, maar volgens mij kan ik dan beter de Metz Mecablitz 36 nemen (groter richtgetal en draaibaar??).

Mijn vraag is dus eigenlijk wat jullie zouden doen met een budget van rond de 100 euro. Is de Metz gewoon een prima flitser of zijn er betere te krijgen voor dat geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat 100 euro voor een flitser een te klein buget is als ik jou was zou ik toch overwegen om de 430Ex of 430ex II te halen
.
http://kopen.marktplaats....6MR&distance=&search=Zoek

gebruikt voor rond 160 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:52

sapphire

Die-hard pruts0r

with ^^

Toevallig laatst nog over gehad met wat familie leden die ook fervent fotograferen. De EX270 word heel snel als erg beperkend ervaren omdat deze alleen de kop omhoog kan doen. En andere flitsers zijn óf kwalitatief veel minder dan een Canon óf missen handige features óf hebben gewoon compatibiliteits problemen.
Echt een dooddoener maar ik zou dan even doorsparen en een nieuwe EX430II kopen of anders een 2e hands I ( of II natuurlijk) kopen. En goede flitser is namelijk echt een goede investering in je fotoapparatuur waar je geen spijt van krijgt :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:22

breinonline

Are you afraid to be known?

Ook met ^^ en ^^ :P 430EX halen, desnoods tweedehands.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens met bovenstaande posters. Ik heb ook een 430EXII en die bevalt me bijzonder goed. Heel flexibel apparaat. Je kan hem zelfs vor portret-foto's nog zo'n beetje alle kanten op draaien. Bouncertje erbij en je kunt een hele poos vooruit. Voor 100 euro ga je alleen niet slagen. Nieuw moet je rekenen op ongeveer 200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:22
Waarom geen 420ex?

110,- euro, tweedehands niet van nieuw te onderscheiden.

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:10
je kunt ook voor een 420EZ gaan, vanaf ca 35 euro tweedehands te krijgen. Je moet hem wel handmatig instellen, maar daardoor leer je wel wat je doet in plaats van TTL te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 15:07
Teddy schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 12:08:
je kunt ook voor een 420EZ gaan, vanaf ca 35 euro tweedehands te krijgen. Je moet hem wel handmatig instellen, maar daardoor leer je wel wat je doet in plaats van TTL te klikken.
TTL hebben is in veel situaties wel erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:34

Gutteguttegut

CEO of TFD

Of met een beetje mazzel....een Sigma :)
Gutteguttegut in "Mijn nieuwe apparatuur [deel 4]"

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:52

sapphire

Die-hard pruts0r

Als je handmatig wilt flitsen dan kun je net zo goed een nóg goedkopere oude 3rd party nemen, maarja dan valt het nut van dit topic een beetje weg denk je niet.

EX420 zou dan weer wel kunnen lijkt me

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Ik heb die Metz 36 ook gekocht als eerste flitsertje, en het is nog steeds mijn enige flitser die TTL doet op canon (verder heb ik nog iets van 7 manual flitsers zoals Nikon SB-80DX voor strobist werk).
Werkt op zich prima als je die bounced, weinig op aan te merken. Je kan altijd klein beginnen en over een jaar of wat besluiten dat je misschien toch een 430 ofzo wil.

Als je je budget toch "iets" kan oprekken zou je ook naar een nissin Di622 ofzo kunnen kijken (bij maxsavers.net bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de late reactie. Ik ben een weekendje weg geweest en had geen internet.

Het budget is echt maximaal 100 euro, omdat ik de flitser echt maar incidenteel ga gebruiken. Ik zal mijn ogen eens openhouden voor een canon 420 en als dat niks wordt, dan bestel ik gewoon zo'n Metz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:34

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik heb eenzelfde als deze flitser.
Werk volledig met ETTL en is vast voor minder dan €100 te krijgen.

En er staan er nog wel meer te koop.

[ Voor 8% gewijzigd door Gutteguttegut op 06-06-2010 21:16 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde jullie nog even de uitkomst laten weten. Ik heb gisteren een tweedehands Sigma EF530 DG Super met omnibounce en 4 oplaadbare batterijen weten te kopen voor 90 euro. Lijkt me een goeie deal toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top dat je nog even de moeite neemt om de uitkomst te posten.

Lijkt me een prima deal die je hebt gesloten :)
Pagina: 1