Kan ik aanspraak maken op Acer garantie (laptop)?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0tum
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-11-2023
Dag tweakers,

Een tijd geleden had ik Acer notebook 5920g aangeschaft, met acer advantage voor 3 jaar en val gelukkig nog binnen.
Gisteren bereikte de video kaart het einde van zijn levensduur. Na het los halen van het achter deksel doet hij helemaal niks meer (waarschijnlijk door statische lading).

Kan ik hem domweg opsturen en hopen dat ze hem repareren? En als dat zo is zijn er kosten aan verbonden? Ik meen wel ergens te lezen dat, indien je geen aanspraak maakt, ze je alsnog voor onderzoekskosten kunnen opdragen.

Verdere info:
- bios was in het verleden geflashed
- geen originele software, -OS en -partities meer aanwezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-05 22:29

M2M

medicijnman

Waarom heb je die achterklep losgehaald? Je had nog garantie toen je 'm niet openschroefde waarschijnlijk. Softwarematig maakt het volgens mij vrij weinig uit als de hardware defect is.

[ Voor 193% gewijzigd door M2M op 05-06-2010 10:19 . Reden: over een klein zinnetje heengelezen. ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Je kunt het proberen maar ik denk dat je zelf moet betalen, onderzoeks kosten dan wel te verstaan.

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 16:39

job

http://www.aceradvantage....n2e.redirect&CRC=19985007 je garantie nummer invoeren en de voorwaarden doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0tum
Ook als er geen sporen van demontage zijn waar te nemen?
Ik had het deksel al eerder opengeschroefd om de fan schoon te maken (toen hij het nog deed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

mexel schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 10:20:
Je kunt het proberen maar ik denk dat je zelf moet betalen, onderzoeks kosten dan wel te verstaan.
Natuurlijk moet je de onderzoekskosten niet betalen, zeker niet als het een defect is dat door hardwareslijtage en niet door externe invloeden binnen de garantieperiode optreedt.

Je mag je laptop gewoon openschroeven om onderdelen te vervangen (harddisk, geheugen) en ik durf aan te nemen dat de "achterplaat" hier ook onder valt. Asus doet hier bijvoorbeeld totaal niet moeilijk over, die snappen ook wel dat je na anderhalf jaar wel eens de cpu-ruimte openschroeft om hem van stof te ontdoen.

[ Voor 28% gewijzigd door CodeCaster op 05-06-2010 11:02 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foetus_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
Kan uit ervaring zeggen dat Acer daar niet bepaald zwaar aan tilt. Zolang er geen misbruik vast te stellen is (waterschade, scheuren, valschade, ..) gaan ze echt niet moeilijk doen dat de laptop een of meerdere malen open is gemaakt.
Indien er een acer point center (of hoger) in je omgeving is kun je je laptop daar altijd binnenbrengen en laten controleren door hun, kunnen ze hem opsturen voor een kleine kost meestal indien daar niet aangekocht.
Ben je zeker dat garantie aanvaard wordt, zij mogen deze openmaken voor herstelling / onderdelen wisselen onder garantie.

Diagnosekosten worden pas aangerekend indien misbruik of verkeerd gebruik op te merken is. ( ie. glas cola op keyboard gevallen ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:51

St@m

@ Your Service

Ik weet niet of ik nu aanzet tot fraude, maar ik zou hem gewoon opsturen: "Doet ut niet" en dan hoor ik het wel. Als het garantie is, prima. Geen garantie, eigen schuld

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:51
Geen probleem, de kap er afhalen mag niet eens een reden zijn om de garantie te laten vervallen. Zolang er niks gesloopt is is er niks aan de hand. Welk OS je er op hebt staan is ook niet van belang, alleen dien je er wel rekening mee te houden dat Acer de originele recovery terugplaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0tum
Bedankt voor de reacties.

Ik ben net achter gekomen dat de webshop waar ik hem gekocht had niet meer bestaat. Dus de extra 2 jaar P&R waar ik nog binnen viel geldt niet meer? Een ander acer verkooppunt wilde hem wel voor verzending aannemen maar hoe het precies met garantie zit wisten zij ook niet.

P.S. ik weet niet of ik webshops hier mag noemen maar hij is wel erkend hier op got. Staat wel in shop reviews, maar verder kon ik niets vinden over faillissement oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

t0tum schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 18:03:

P.S. ik weet niet of ik webshops hier mag noemen maar hij is wel erkend hier op got. Staat wel in shop reviews, maar verder kon ik niets vinden over faillissement oid.
Zolang er normale discussie plaats vindt over een shop, mag je een shop best bij naam noemen hoor. Zodra het een groot rant-festijn wordt, verdwijnt het topic vanzelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:51
t0tum schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 18:03:
Bedankt voor de reacties.

Ik ben net achter gekomen dat de webshop waar ik hem gekocht had niet meer bestaat. Dus de extra 2 jaar P&R waar ik nog binnen viel geldt niet meer? Een ander acer verkooppunt wilde hem wel voor verzending aannemen maar hoe het precies met garantie zit wisten zij ook niet.

De Acer garantie is ALTIJD op basis van P&R, dat staat dus helemaal los van de winkel. Uiteraard dien je de advantage garantie wel te hebben geactiveerd bij Acer.
Gewoon bellen naar 0900-2020767 of het RMA-formulier invullen op de website van Acer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0tum
Hier ben ik weer met een vraag. Het gaat nog steeds over die notebook, maar probleem is nu van een andere aard. Notebook ligt nu al twee maanden bij acer!

Notebook heb ik via de winkelier (officiële acer verkooppunt) laten opsturen, dus alle communicatie met acer gaat via die.
Het ging in eerste instantie over de onderdelen waarop ze bij acer lang moesten wachten. Dit was de eerste uitleg waarom het zo lang duurt.
Weken later bleek dat de onderdelen niet meer te verkrijgen zijn en dat ik een refurb. model zal krijgen.
Nu blijkt dat ook refurb modellen niet beschikbaar zijn en ik krijg een nieuw ter vervanging.
(moest telkens zelf de winkelier aansporen om bij acer de actuele garantie status op te vragen)

Het laatste is natuurlijk leuk, maar er komt geen einde. Wat kan ik doen in deze situatie? Nog maanden wachten ben ik niet bereid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:16
Alle communicatie verliep dus via de winkel. Ik neem aan dat je dus ook via de winkel hebt gehoord dat je een nieuw vervangend model krijgt. Heb je toen ook gevraagd wanneer je die uiterlijk krijgt? In eerste instantie zul je moeten proberen de winkelier jou toezeggingen te laten doen, bij voorkeur via de mail zodat het zwart op wit staat.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:46
Ik weet niet hoe ver die winkel vanaf je huis is. Maar als het in de buurt is zou ik even langs gaan en daar met de winkelier een termijn afspreken wanneer jij uiterlijk een laptop terug hebt. Vervolgens de afspraak op papier zetten en een handtekening vragen.

Als je op die manier druk zet komt het in de meeste gevallen wel goed.
Succes ermee!

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:52
coyote1980 schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 19:53:
In eerste instantie zul je moeten proberen de winkelier jou toezeggingen te laten doen, bij voorkeur via de mail zodat het zwart op wit staat.
Waarom zou hij de winkelier toezeggingen moeten laten doen?

Aangezien de notebook niet bij die winkelier gekocht was kan je deze toch niet aanspreken op de (slechte) service die Acer levert of is deze winkelier vanaf het moment dat deze zo vriendelijk was de laptop voor topic starter naar Acer te sturen ineens volledig aansprakelijk voor de garantie afhandeling door Acer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-05 13:20

Meneer iCy

swarma

CodeCaster schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 10:51:
[...]

Natuurlijk moet je de onderzoekskosten niet betalen, zeker niet als het een defect is dat door hardwareslijtage en niet door externe invloeden binnen de garantieperiode optreedt.

Je mag je laptop gewoon openschroeven om onderdelen te vervangen (harddisk, geheugen) en ik durf aan te nemen dat de "achterplaat" hier ook onder valt. Asus doet hier bijvoorbeeld totaal niet moeilijk over, die snappen ook wel dat je na anderhalf jaar wel eens de cpu-ruimte openschroeft om hem van stof te ontdoen.
Asus doet er wel moeilijk over als de koeler vervangen wordt of iig losgemaakt. Daarom zit het garantie sticker op een schroefje van de koeler.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0tum
kwiebus schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 20:47:
[...]

Waarom zou hij de winkelier toezeggingen moeten laten doen?

Aangezien de notebook niet bij die winkelier gekocht was kan je deze toch niet aanspreken op de (slechte) service die Acer levert of is deze winkelier vanaf het moment dat deze zo vriendelijk was de laptop voor topic starter naar Acer te sturen ineens volledig aansprakelijk voor de garantie afhandeling door Acer?
Idd, ik kan om deze reden niets van deze winkelier eisen.

Winkelier heeft dat duidelijk niet in de hand, want termijn van de afhandeling was ook voor hem onbekend.
Achteraf heb ik wel spijt dat ik hem niet zelf had opgestuurd/laten ophalen, want dan kon ik de issue zelf bij acer forceren:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:21

SkyStreaker

Move on up!

iCy schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 20:49:
[...]

Asus doet er wel moeilijk over als de koeler vervangen wordt of iig losgemaakt. Daarom zit het garantie sticker op een schroefje van de koeler.
Ik heb de boel onlangs even goed schoon gemaakt, bij mij zit i.i.g. geen garantiesticker over een schroef van de koeler. Hoor ik ook te mogen vervangen.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Pagina: 1