Waar beginnen. Vooraan maar.
Na het vorige systeem van m'n vriendin (een Asus P5A-E) hopeloos onstabiel bleek zelfs na vervangen van meeste onderdelen had ik laatste maar besloten maar er wat geld tegenaan te gooien en het moederbord, processor en geheugen te vervangen. Vooral daar dit de laatste onderdelen waren die sinds de aankoop van 't orginele systeem nog niet vervangen waren.
Onderdelen besteld, systeem in elkaar geschroefd en windows 7 erop gezet.
Daarna draait het systeem als een trein, op 1 kleine tik na.
Het systeem gaat niet automatisch uit nadat windows succesvol een shutdown uitgevoerd heeft.
Je moet het systeem hard met 8sec power button uitzetten, hem met rust laten helpt niet. Uren later staat hij nog gewoon aan dan. In enkele gevallen zorgt de 8sec power button dat hij opnieuw opstart.
Sindsdien ben ik alles na gaan lopen, even een opsomming:
Dus hierbij hoop ik dat iemand dit bekend voorkom en een oplossing heeft gevonden want ik ben zachtjes aan door m'n ideeën heen.
Na het vorige systeem van m'n vriendin (een Asus P5A-E) hopeloos onstabiel bleek zelfs na vervangen van meeste onderdelen had ik laatste maar besloten maar er wat geld tegenaan te gooien en het moederbord, processor en geheugen te vervangen. Vooral daar dit de laatste onderdelen waren die sinds de aankoop van 't orginele systeem nog niet vervangen waren.
Onderdelen besteld, systeem in elkaar geschroefd en windows 7 erop gezet.
Daarna draait het systeem als een trein, op 1 kleine tik na.
Het systeem gaat niet automatisch uit nadat windows succesvol een shutdown uitgevoerd heeft.
Je moet het systeem hard met 8sec power button uitzetten, hem met rust laten helpt niet. Uren later staat hij nog gewoon aan dan. In enkele gevallen zorgt de 8sec power button dat hij opnieuw opstart.
Sindsdien ben ik alles na gaan lopen, even een opsomming:
- Bios update
- Bios default settings en tweakte settings
- Alle niet kritieke opties in de bios uit gezet (audio, usb, serieel etc.)
- Alle interne devices (cd-rom, usb headers) losgekoppeld eventueel in samengang ben regel hierboven.
- Windows updates en een enkele hotfix welke het probleem leek te beschrijven
- Updaten van alle aanwezige drivers
- Controle of de voeding zwaar genoeg was.
- Harddisk settings veranderd van ahci (orgineel) naar ide en raid. (geen effect)
- Alle andere settings of opties die ik kon bedenken of vinden.
- Gigabyte GA-P55A-UD3 (rev 1.0)
- Intel i5 750
- 2x 2gb kingston DDR3
- Asus 7500GTX videokaart
- 2x maxtor 512Gb s-ata hdd's (uit mijn eigen systeem gehaald en dus bekend stabiel)
- Antec 380W earthwatt voeding
- Nec dvd-rom
Dus hierbij hoop ik dat iemand dit bekend voorkom en een oplossing heeft gevonden want ik ben zachtjes aan door m'n ideeën heen.
The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis