Toon posts:

Bibliotheek van NAS wil niet openen in iTunes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen,

Onlangs heb ik al mijn muziek gekopieerd naar mijn NAS (Lacie Network Space 2), zodat iedereen in het gezin er gebruik van kan maken. De NAS is zichtbaar in iTunes, maar als ik er op klik, krijg ik de melding:

De gedeelde bibliotheek NAS reageert niet. (-3260). Controleer of eventuele firewallsoftware op zowel de gedeelde computer als deze computer zo is ingesteld dat communicatie via poort 3689 mogelijk is.

De firewall op de pc staat aan, maar ook als ik die uit zet, lukt het niet. Op de NAS staat UPnP ingeschakeld. Het vreemde is dat ik eerder een keer 1 cd heb gekopieerd naar de NAS om te kijken of het werkte en toen lukte het wel. Ik heb nu met SyncBack de hele bibliotheek gesynchroniseerd (het is dus een spiegel van de bibliotheek op mijn pc), en nu werkt het niet.

Iemand een idee hoe dit te verhelpen?
Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee? Of staat mijn vraag niet op de goede plek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Wat ik heb gedaan om dit werkend te krijgen, is de library file van iTunes op de NAS zetten.
Ik heb een Z drive gemept op mijn machines, en al mijn mp3's staan op Z:/MP3. In die map staat ook een map iTunes: Z:/MP3/iTunes met daarin de library.xml. Eerste keer openen van iTunes, shift inhouden, dan iTunes opstarten. Je krijgt de vraag of je een library wil kiezen, en je kiest de library op je NAS.
Niks geen gedonder met poorten, is gewoon UNC verkeer. Zolang je op iedere pc in huis de netwerkdrive mept, werkt alles perfect en lekker transparant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dank je. Als ik het goed begrijp, verwijst de iTunes bieb dan gewoon naar de map op de NAS. Dat heb ik nu gedaan en dat werkt wel. Alleen is het probleem daarmee niet opgelost. Ik kan nu bv niet een eigen bibliotheek houden en daarnaast een gedeelde bieb op de NAS zetten waar iedereen bij kan. Maar evengoed bedankt voor je ´oplossing´.