Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Vandaag heb ik een TomTom Go 750 gekocht en Home geïnstalleerd. Via het menu kon ik een nieuwe kaart downloaden, maar bij het installeren naar het apparaat bleef de voortgangsbalk hangen. Doordat de usb-connector niet goed vastklikte, werd de TomTom losgekoppeld, waarna ik een apparaat had met een half geïnstalleerde kaart. Daarna lukte het niet meer om de kaart opnieuw te installeren (te weinig geheugen), maar het apparaat zelf gaf aan dat er geen kaart geïnstalleerd was.

Ik heb toen de folder met de 'halve' kaart handmatig (dus niet via Home, die zag de kaart helemaal niet) uit het interne geheugen verwijderd en daarna via Home alles behalve de applicatie en één stem verwijderd. Nu probeer ik de gedownloade kaart opnieuw te installeren, maar nog steeds is er niet genoeg ruimte vrij.

Klopt het dat de nieuwste kaart gewoon niet past en dat ik dus verplicht een sd-kaartje moet kopen? Terug naar de oude kaart kan ook niet meer, want die oude kaart staat niet meer op het apparaat en ook niet meer op de computer, ik had geen backup gemaakt van de out of the box-situatie :o

Wat daarnaast tegenvalt is dat er op de doos een sticker zit met "1 JAAR GRATIS LIVE SERVICES", deze sticker zit over een andere sticker geplakt, waarvan ik niet kan zien wat erop staat. Maar in het menu van de TomTom (toen ik die nog niet op de computer had aangesloten) stond bij Live services dat het abonnement tot en met 3 december 2010 loopt, dat is dus een half jaar. Ik kan ook nergens een actie vinden waar deze termijn een jaar is, maar op de sticker op de doos staat het toch echt duidelijk vermeld en ik ga ervan uit dat ik een jaarabonnement heb.

Nu hoop ik maar dat het Nederlands elftal het WK wint, dan krijg ik de aankoopprijs terug en vergeet ik deze 'opstartprobleempjes' :P

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Heel vreemd; de kaart die je krijgt met kaartgarantie is altijd een kaart voor jouw apparaat. Die moet dus passen, alhoewel je misschien stemmen moet verwijderen.

Als HOME aangeeft dat er geen ruimte is, wat denkt HOME dan over de kaartgrootte en de vrije ruimte op je apparaat? Je zou zo'n 1800 MB vrij moeten hebben, geloof ik, terwijl de kaart zo'n 1650 MB is?

Het kan ook nuttig zijn om het filesysteem te checken. Bij het onverwacht verwijderen van een FAT volume kan de boekhouding zo corrupt raken dat het deleten van files geen ruimte meer vrij maakt.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Een reactie! En nog wel van een TomTom-genius :P
Ik heb een microSD-kaartje van 4GB gekocht en de nieuwe kaart daarop geïnstalleerd, TomTom werkt nu probleemloos (al krijg ik af en toe een melding dat er iets is met de simkaart, even uit- en aanzetten lost dat op).

Ik denk dat het filesysteem inderdaad corrupt is geworden, is er een mogelijkheid om het hele apparaat leeg te maken en te restoren naar fabrieksinstellingen? Hoewel het apparaat nu goed werkt, vertrouw ik het filesysteem niet meer helemaal.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Een reformat zorgt daar effectief voor. Bij een format vervang je het bestaande filesysteem door een leeg filesysteem.

Een reset naar fabrieksinstellingen staat daar compleet los van. Dat gaat meer over functionele zaken als "FirstTimeLanguageSelection = false;"

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein