Mr.Joker schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 16:02:
Dus alles als outtake, op 1 fan na en dat is de 120mm front?
Ik heb al 2 x 120mm fan op het oog ( voor de onderkant en bovenkant)
Dan zou ik onderin intake moeten hebben, en boven die outtake zoals je zegt

?
Echter nu worden er tegenstrijdige dingen gezegd;
De ene zegt lucht door rad naar buiten blazen, de ander zegt dat ik de lucht naar binnen moet blazen??
Nou het zit zo namelijk puur voor de temperatuur in je kast zelf zou het beter zijn wanneer de lucht door het rad naar buiten zou blazen, echter, dit is net nadelig voor de werking van je rad. Bij jou is net het punt dat je niet zozeer met de temperatuur in je kast zit maar juist met de temperatuur van je cpu. Om dit dus proberen ietwat omlaag te krijgen moet je net niet de warme lucht van je kast door het rad gaan blazen, en lijkt mij toch vrij logisch dat daardoor de temp van je rad alleen omhoog gaat.
Uitgaande dus van het eerste plaatje wat je gepost hebt kan je als eerste gaan proberen om op de plaats links-boven nog een outakefan te plaatsen, zodat de warme lucht uit je rad sneller uit de kast getrokken word. Voor de rest even de situatie laten zoals ie is en als dat niet veel scheelt dan kan je alsnog eens de sidefan omkeren en kijken wat dat als resultaat heeft, en natuurlijk mb temp en gpu temp in de gaten houden.
Zet je dus die sidefan als outtake dan is het niet onverstandig om onderin toch nog een intake-fan te plaatsen maar zoals al eerder geschreven, beter teveel outtake dan teveel intake omdat je namelijk dan overdruk in je kast krijgt. Onderdruk is altijd beter omdat warmte dan namelijk naar buiten gezogen/geperst word en door die onderdruk word er altijd wel door openingen nog koelere lucht aangezogen.
Hopelijk heb je hier iets aan, maar het blijft toch experimenteren, maar in elk geval wel het rad altijd lucht laten aanzuigen van buitenuit bij de H50, iets wat ik zelf in de praktijk uitgeprobeerd heb.