Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-10 23:58
Ik heb hier een H50 op me i7 met R2E en 6gb etc. etc.

De i7 920 is overclocked op 4.3 ghz op een voltage van 1.368V

Is een idle temp van 50-52 graden dan normaal?

Wordt load max 75-78 met prime, maar die idle-temp is niet erg gezond vind ik, of is dit alles wat de H50 kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
kan zeker wel lager, goede airflow??

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Zal wel even wat in elkaar painten.

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/5leb2d.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door Mr.Joker op 05-06-2010 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik heb een 975 en die doet 40 op idle op 3,4 Ghz.
Kamertemp is 30 graden.

Die i7 chips, dat zijn allemaal heethoofden vergeleken bv met een E6600 of zo.
Die werd op 3,6 Ghz op load maar 45 graden.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
FF iets gepaint, blauw is intake, rood is outtake, heb maar 1 outtake, maar 140MM heeft veel luchtverplaatsing.
Pc zit ook onder mijn bureau.

Kamertemp is denk ik rond de 22-24 graden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-Power
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-08 13:11
Achterzijde als intake, voor de Rad;
lijkt me niet verstandig.

Warmte lucht uit je voeding gaat recht omhoog (warme lucht stijgt immers op) en word zo je kast in geblazen via je rad. Misschien kan je eens proberen hem als outtake te gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door V-Power op 05-06-2010 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
Mr.Joker schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 01:58:
Zal wel even wat in elkaar painten.

[afbeelding]
probeer eens de fans op de rad naar buiten te laten blazen
( voeding blaast trouwens uit naar de achterkant van je pc)

ook kan je proberen de fans op het rad zo te laten zitten en een top fan aan bovenkant dicht bij je rad te plaatsen

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

heb je speedstep aan staan? Want dan verlaagt hij het voltage en de clocksnelheid automatisch. Zo wordt de processor idle niet zo warm. Wat is de kamertemperatuur? en wat heb je voor case temperatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Speedstep staat niet aan, dat zorgt toch voor instabiliteit als je hem OC'ed hebt?

Temps, overige dan cpu: Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2r61bvb.png

Jullie willen dus deze situatie:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/mjn1vd.jpg

Ik zal zo weer is ff aan me systeem sleutelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharvinz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-08 13:57
De bovenste fans moeten naar buiten blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Dan heb ik enkel 140MM side panel die koude lucht naar binnen blaast en front intake 120mm, is dat niet weinig?
Die 140mm blaast rechtstreeks op de videokaart namelijk.

[ Voor 20% gewijzigd door Mr.Joker op 05-06-2010 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharvinz
Optimaal = koude lucht van beneden aanvoeren en warme lucht van boven afvoeren.
Warme lucht stijgt namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Dus die 140mm fan en de 120mm front ( die eigenlijk op de HDD blaast ) zouden voldoende moeten zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-10 16:14
Mr.Joker schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 15:23:
Dus die 140mm fan en de 120mm front ( die eigenlijk op de HDD blaast ) zouden voldoende moeten zijn??
Je moet altijd ongeveer 30-40 procent van je lucht naar binnen blazen en de rest aan laten zuigen. Dan heb je een optimale doorvoer van de lucht. Overdruk dus als je meer fans naar binnen naar laat blazen is heel slecht voor de airflow dus doe 2 fans naar binnen en 3 fans naar buiten en je weet dat je goed zit.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/11simu0.png

Op die manier dus. Dan moet je wel 1 fan weghalen.

*edit of die eventueel een 2de fan aan de voorkant en 1 extra aan de bovenkant.

Btw heb ik deze kast ook met een phenom II 720X3 op 3.8Ghz en 1.487V en komt nooit boven de 48 met maar 2 fans en een thermaltake bigtyp.

[ Voor 23% gewijzigd door tweakG5 op 05-06-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Oftewel deze situatie is goed? ( laatst bewerkte foto )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharvinz
Mr.Joker schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 15:33:
Oftewel deze situatie is goed? ( laatst bewerkte foto )
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Laatst online: 15-09 23:36
Temps zijn normaal.
Vooral met dat voltage icm met die koeler.

ter vergelijking i7 4.2 Ghz 1.26v met scythe mugen 2 haalde ik rond deze tijd van het jaar 40-45 idle. Load tikte het ook tegen de 80 aan. En ik had alleen maar low noise fans. 800 RPM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
je kan toch ook gewoon simpel bij een Rampage 2 extreme bios profielen instellen?
Als ik niks bijzonders ga doen, zet ik hem op standaard settings, ga ik flightsimmen zet ik hem pas op de overclock?
1.26 is een wat gunstiger voltage ja....

[ Voor 9% gewijzigd door Mr.Joker op 05-06-2010 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 15:23
Zelf heb ik het net als je laatste tekening. ( Haf 922, windowed sideplanel, dus geen zijfan )
Aleen heb ik boven nog 1 extra 120mm fan naar boven blazen.
Voorin is mijn fan 200mm, dat is mischien het verschil.
Maar zo ziet het er goed uit.
Op deze manier is mijn i5 661@4,5GHz met het weer van nu, idle 30C en Prime95 wat boven de 60C.
Zelf zou ik die 2de outake bovenin er gewoon bijzetten.

[ Voor 6% gewijzigd door kobus71 op 05-06-2010 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
WIl ik toch even kanttekening bij plaatsen namelijk vanuit Corsair zelf word afgeraden om het rad aan een outtakefan te hangen, want hierdoor kan de temp van de cpu zelfs weer ietwat op lopen. In principe was de opstelling van TS op zich niet zo slecht en de minst foute/goede voor zover je dan kan zeggen.

Zelf werk ik dus ook met een H50 op een I7 920 hetzij dan niet overgeclocked maar ik heb die H50 in push/pull aan de middencage-fan gemonteerd in de Antec P193. Nu had ik wel een tijdje dat de temp van mijn moederboard rond de 40 graden bleef maar na even experimenteren heb ik de side-fan in plaats van als intake omgedraaid en als outtake gezet. Dit scheelde toch wel zeker 3 a 4 graden wat het mb betrof en wat de cpu betreft had dit verder geen invloed, dus ik zou TS eens willen adviseren om ook de side-fan als outtake te zetten.

Hoe dan ook blijft het met een H50 experimenteren en vind ik het zelf niet echt ideaal dat ie alleen optimaal functioneerd wanneer je hem aan een intake-fan zet. Overigens heb ik momenteel een 2de systeem draaien met een Zalman CNPS10 X Extreme op een i5 750 ( niet overgeclocked ), die ook zeer goede temps laat zien en dan bijna geruisloos.

[ Voor 8% gewijzigd door Roel1966 op 05-06-2010 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Ik heb geen extra fan! ( op een 80mm na, maar die stop ik er niet in )

Ik zal in de toekomst nog wel een 120mm fan onderin plaatsen en bovenin, zal wel met de kabels van de voeding moeten worstelen, maar dat moet goedkomen.

Maar als ik het moet doen met de laatste tekening, dat zou dus moeten betekenen dat de lucht binnenin de case in deze situatie kouder is dan de lucht die van de voeding naar boven gaat?
aangezien ik de lucht door de rad naar buiten moet blazen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Mr.Joker schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 15:47:
Ik heb geen extra fan! ( op een 80mm na, maar die stop ik er niet in )

Ik zal in de toekomst nog wel een 120mm fan onderin plaatsen en bovenin, zal wel met de kabels van de voeding moeten worstelen, maar dat moet goedkomen.

Maar als ik het moet doen met de laatste tekening, dat zou dus moeten betekenen dat de lucht binnenin de case in deze situatie kouder is dan de lucht die van de voeding naar boven gaat?
aangezien ik de lucht door de rad naar buiten moet blazen...
Dat is net het punt namelijk dat je de warme lucht vanuit de kast dan door het rad heen gaat blazen en je temps van de cpu er ietwat omhoog door kunnen gaan. Vandaar dat je het rad ook altijd aan een intake moet hangen zodat ie altijd frisse lucht van buiten naar binnen zuigt.

De eerste schets is nog altijd de beste en dan zou ik op de lege ruimte nog een outtake zetten en dat als eerste proberen, en dan eventueel de 140 mm sidefan eens omkeren en als outtake zetten.

[ Voor 10% gewijzigd door Roel1966 op 05-06-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Dus alles als outtake, op 1 fan na en dat is de 120mm front?

Ik heb al 2 x 120mm fan op het oog ( voor de onderkant en bovenkant)

Dan zou ik onderin intake moeten hebben, en boven die outtake zoals je zegt :) ?

Echter nu worden er tegenstrijdige dingen gezegd;

De ene zegt lucht door rad naar buiten blazen, de ander zegt dat ik de lucht naar binnen moet blazen??

[ Voor 26% gewijzigd door Mr.Joker op 05-06-2010 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Mr.Joker schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 16:02:
Dus alles als outtake, op 1 fan na en dat is de 120mm front?

Ik heb al 2 x 120mm fan op het oog ( voor de onderkant en bovenkant)

Dan zou ik onderin intake moeten hebben, en boven die outtake zoals je zegt :) ?

Echter nu worden er tegenstrijdige dingen gezegd;

De ene zegt lucht door rad naar buiten blazen, de ander zegt dat ik de lucht naar binnen moet blazen??
Nou het zit zo namelijk puur voor de temperatuur in je kast zelf zou het beter zijn wanneer de lucht door het rad naar buiten zou blazen, echter, dit is net nadelig voor de werking van je rad. Bij jou is net het punt dat je niet zozeer met de temperatuur in je kast zit maar juist met de temperatuur van je cpu. Om dit dus proberen ietwat omlaag te krijgen moet je net niet de warme lucht van je kast door het rad gaan blazen, en lijkt mij toch vrij logisch dat daardoor de temp van je rad alleen omhoog gaat.

Uitgaande dus van het eerste plaatje wat je gepost hebt kan je als eerste gaan proberen om op de plaats links-boven nog een outakefan te plaatsen, zodat de warme lucht uit je rad sneller uit de kast getrokken word. Voor de rest even de situatie laten zoals ie is en als dat niet veel scheelt dan kan je alsnog eens de sidefan omkeren en kijken wat dat als resultaat heeft, en natuurlijk mb temp en gpu temp in de gaten houden.

Zet je dus die sidefan als outtake dan is het niet onverstandig om onderin toch nog een intake-fan te plaatsen maar zoals al eerder geschreven, beter teveel outtake dan teveel intake omdat je namelijk dan overdruk in je kast krijgt. Onderdruk is altijd beter omdat warmte dan namelijk naar buiten gezogen/geperst word en door die onderdruk word er altijd wel door openingen nog koelere lucht aangezogen.

Hopelijk heb je hier iets aan, maar het blijft toch experimenteren, maar in elk geval wel het rad altijd lucht laten aanzuigen van buitenuit bij de H50, iets wat ik zelf in de praktijk uitgeprobeerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske-bc
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-11-2024

thieske-bc

NCC 1701

Ik wil even opmerken dat dat overdrukmodel wat hierboven ergens beschreven wordt, geen overdrukmodel kan zijn. De kast heeft zoveel ventilatieroosters dat die druk moeiteloos naar buiten ontsnapt. Van overdruk kan dus amper sprake zijn, er zal eerder sprake van een verstoorde airflow zijn.

Probleem wat ik met de H50 heb is dat als je je fan omdraait je in feite de warme lucht in je systeem langs de radiator trekt. Dat kan een of twee graden schelen. Ik zou eens voor willen stellen om de radiator boven in de kast te hangen met een push pull naar boven. Daarmee werk je de natuurlijke stroming (warm omhoog) in de hand. Wellicht dat dat efficiënter is. Maar je wint er zogezegd geen graden mee, uberhaupt met een betere airflow win je geen 5 graden op je coretemp.

[ Voor 3% gewijzigd door thieske-bc op 05-06-2010 18:19 ]

Ryzen 2700X, Mugen, 32gb ddr4 3000mhz, GTX1060, 256 M.2 SSD, 256GB SSD, 1 TB SSD, 2TB F4 EcoGreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Ik heb maar de rad push pull naar buiten gezet.
bovenkant 140mm outtake.

onderkant 120mm intake en zijkant 140mm intake.

Speedstep aangezet.

het scheelt allemaal een graad of 2...

Zet ik alle fans op 100% scheelt het 10 graden, maar ik hoef geen bugatti in me kamer.

Temp van me videokaart zijn wel gedaald, daar had ik ook problemen mee namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Flow in je kast is zeker belangrijk, maar zit je H50 wel goed stevig op je CPU? Draai de schroeven nog eens aan. Deze kunnen na een tijdje iets losser gaan zitten.

Heb jij andere koelpasta gebruikt, dan de bijgeleverde van Corsair?

Toen ik de mijne monteerde, vielen de temps eerst tegen. toen ik de schroeven iets vaster aandraaide, daalde de temp nog verder.

[ Voor 8% gewijzigd door roland kroes op 07-06-2010 04:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

De koelpasta die bij de H50 zit is van uitstekende kwaliteit, dus daar kan het niet aan liggen. Ik meende zelfs gehoord te hebben dat het van industriële kwaliteit is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Ik heb andere koelpasta gebruikt ja, de originele koelpasta is toch een graadje of 5 koeler oid. ( http://shop.ebay.com/i.ht...&_trksid=p3286.m270.l1313 )

Shin etsu heet het.

Schroeven zitten vast genoeg.

Denk dat ik misschien maar is later wat van die tubes laat overkomen, komt uit allerlei tests het beste eruit...

[ Voor 17% gewijzigd door Mr.Joker op 07-06-2010 16:12 ]

Pagina: 1