Windows 7 met XP en vice versa bestanden delen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Wij hebben net een nieuwe Laptop met Windows 7. Ik moet zeggen dat ik nog heel erg moet wennen aan Windows 7, ik zoek me overal wezeloos naar. De grootste reden waarom we geen Mac hebben gekocht (tenminste, mijn grootste reden :)) is dat je alles opnieuw uit moet vinden.... Nou met Windows 7 is dat niet veel beter.

Ik ben nu al 2 uur bezig met het proberen instellen van een netwerkverbinding tussen de laptop met windows 7 en de desktop met XP. Hoe langer ik bezig ben hoe meer ik begin te twijfelen:
- Kan je uberhaupt wel een connectie maken terwijl beide computers Wireless via een router connectie maken met het internet?
-Zo ja, hoe krijg je dat in hemels naam voor elkaar?

Ik heb geprobeerd te pingen, maar kan krijg op beide computers geen response. Ik heb al gekeken of de thuisgroep in Windows 7 dezelfde naam had als het thuisnetwerk van XP en dat kloppend gemaakt, alhoewel ik ook op sites lees die beweren dat Windows 7 thuisgroep alleen maar connectie maakt met andere Windows 7 computers en dat is het dan ook wel... Dus twijfel alom, wie kan me verder helpen?

Thnx alvast! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Thuisgroepen werken niet in XP. Om toegang te krijgen moet je normaal gewoon op ip connecten, maar dat kan inderdaad wel eens moeilijk gaan.

Ze moeten in dezelfde groep staan, en bestandsdelen moet aanstaan, en misschien kan je die thuisgroep uitzetten in Windows7.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je alleen een share wilt benaderen op de XP machine, is het volgens mij heel simpel:

Zorgen dat de share bestaat op de XP machine en een map networkdrive op IP-adres
\\IP.IP.IP.IP\Sharenaam

zoiets als \\192.168.0.102\Mapje

Zeker als je iedereen rechten geeft om te mogen kijken moet dat in principe werken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
"iedereen" toegang? ga dan naar: Control Panel\All Control Panel Items\User Accounts
en kies dan voor manage your credentials.

daar kun je ip - username en password invullen dan hoef je dat nooit meer te doen
(dus op pc A, de gegevens van B invullen en andersom)

[ Voor 1% gewijzigd door Mr.Nobody op 04-06-2010 23:54 . Reden: typo ]

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon ouderwets delen instellen op de XP machine. En als je dan nog niet de gedeelde mappen op de XP computer kan benaderen Google eens op IRPStackSize. Zet die decimaal op 21 op de XP (regedit) computer en het werkt probleemloos.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2010 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen allemaal,
Ik had gisteravond de hoop opgegeven, werd er aardig gefrustreerd van ;)

Vanaf mijn XP desktop (met wireless connectie):
Ik zie nu dat ik van de XP Desktop (wireless) wel de Laptop met Windows 7 kan pingen.
Als ik naar 'Start' --. 'Uitvoeren' ga en hier \\192.168.50.100 (ip laptop) uitvoer krijg ik een inlog voor de laptop. Daar kom ik ook in door opgeven van gebruikersnaam en wachtwoord die op de laptop gebruikt worden.
Dus deze connectie werkt, ik kan vanaf de desktop op de laptop komen, de gedeelde mappen bekijken en wijzigen, 1 deel van de missie geslaagd!

Vanaf mijn Windows 7 laptop (met wireless connectie):
Andersom probeer ik nu van de laptop Windows 7 de desktop met XP te pingen (ip: 192.168.50.101) maar dan krijg ik een timeout. Wanneer ik via uitvoeren connectie probeer te maken met de XP machine krijg ik de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden.
Wanneer ik het probeer met \\ip_desktop\sharename kan ik wachten tot ik een ons weeg, maar dat lijkt niets te doen.

Probleem zit hem nu dus in dat ik vanaf Windows 7 geen connectie met de XP machine kan krijgen.
Ik ga nu maar eens googelen op IRPStackSize, maar mocht ik nu iets gedaan hebben waarvan jullie zeggen, dat had je anders moeten doen.... let me know...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:56

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Zit niet toevallig de firewall op je desktop in de weg?

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi Mad Marty,
Thnx! Zo simpel, maar gewoonweg niet aan gedacht! De firewall blokkeerde idd de connectie, instellingen van de firewall aangepast en et voila! Super, eindelijk alles aan de praat!
Dankjewel!
Pagina: 1