Toon posts:

Welk OS voor laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, ik wil wat gaan experimenteren met een laptop.
laptopgegevens zijn :
Toshiba Tecra 700CT
Intel Pentium 120
48MB Ram
1.2GB harddisk
ESS 688 SB comp.
1.44Mb floppy
Geen cdrom speler.
PCMCIA NE2000 Comp.(target 24007)

Nu wil ik een OS gaan installeren dat niet veel gebruikt is maar hier wel op kan draaien. Op dit moment draait er Dos6.22 met Win3.11 op en er heeft al na veel gerotzooi heeft er ook linux en freeBSD op gedraait. nu wil ik dus iets anders proberen, wat suggereren jullie ?

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Windows NT 4.0 Server /Workstation.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

WindowsNT? ah man.. kan me zo ergeren aan zulke antwoorden :r

Zoek een linux distributie die goed bij je past, er staat over gerotzooi maar dan heb je mischien niet 't goeie geinstalled.

Als je dit niet wilt, pak dan windows 95 en verlicht 't een beetje door zo weinig mogelijk te installen, dan is het goed te doen.

Verwijderd

Topicstarter
het gerotzooi kwam voornamelijk omdat de pcmcia poort niet goed werkt met pcmcia modules van linux, ik heb slackware en redhat geprobeert maar geen van beide werkt lekker. Windows 95 en 98 hebben erop gedraait zonder veel problemen. Windows NT kan niet overweg met de suspend mode van toshiba en heeft me al een keer veel data gekost. Windows 2K heeft er ook op gedraait maar daar is ie gewoon te traag voor.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Mag ik vragen welke versies van slack en redhat? ik heb er nooit problemen mee gehad op toshiba enzo, debian heb ik geinstalled..

Verwijderd

Topicstarter
Redhat 6.2 en 7.0
slackware 3.4 7.0 en 7.1

allen uitgerust met kernel 2.2.17 en later ook 2.2.18 en de laatste release van de pcmcia modules

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 22:08
BeOS ?

verkrijg de gratiz versie op www.be.com :)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
NT4 op een laptop is niks, geen power management enzo.

Verwijderd

Windows NT of 2000 nooit doen, ME lijkt me ook niet geweldig (gehegen trekt dat niet)
Beos zou een goede zijn of bijv. een versie van Linux (suse bijv)
Als je toch met Windows wilt werken kies dan voor 95 of 98 maar :+

Verwijderd

Topicstarter
windows wil ik dus niet meer, linux heb ik al gehad en veel gezeik mee gehad. BeOS is een idee maar is dat installeerbaar over een netwerk via ftp/nfs/http ofzo? ik heb namelijk geen cdromspeler in die laptop.

en ik ben dus op zoek naar OS-en die je niet veel tegenkomt

Verwijderd

Debian Hurd

NetBSD

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Op zaterdag 10 maart 2001 21:51 schreef Zemanova het volgende:
..
NetBSD
Doen !

By each crime and every kindness, we birth our future

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 22:08
Op zaterdag 10 maart 2001 20:38 schreef DeatHLocK het volgende:
windows wil ik dus niet meer, linux heb ik al gehad en veel gezeik mee gehad. BeOS is een idee maar is dat installeerbaar over een netwerk via ftp/nfs/http ofzo? ik heb namelijk geen cdromspeler in die laptop.
plear er ff windhoos op. of als dat erop staat ff laten staan. downlado de gratiz 50 meg file. lat hem eerst instaleren op file in windhoos , dan vanuit beos opnieuw installen op tweede partitie schijf. Vanuit die partitie eerste wissen een ook beos fs maken.

system assimilated :D

Verwijderd

NetBSD idd.. heeft een hele cleane structuur, ondersteund gewoon goed PCMCIA, en het is weer eens wat anders dan een linux :) .. jaja, het is een BSD :)

Verwijderd

Topicstarter
aangezien ik heel weinig ervaring heb met *BSD ga ik netBSD proberen :), BeOS ga ik later ook nog proberen iig. Thnx voor de suggesties iedereen.

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

als je een windows variant wilt, en je hebt win 95 en 98 in dezelfde taal, dan zou ik deze site http://www.98lite.net/98lite.html es even bezoeken. het progje downloaden -demo- downloaden, en dan de sleek of 98micro versie instaleren op je laptop. dit is windows 98 'stabiliteit, met zo weinig mogelijk prut en troep' en de 'snleheid' van win95...je kunt zelfs IE5 vervangen door de ouwe windows explorer (en dat scheelt!) werkt op mijn ouwe toshiba perfect....

suc6

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Pagina: 1